Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@03:34:52 GMT

انتقاد سردار جلالی از ضعف‌های زیرساختی شهرها

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۴۷۲

انتقاد سردار جلالی از ضعف‌های زیرساختی شهرها

رئیس سازمان پدافند غیرعامل : در حالی هوشمندسازی شهرها در حال انجام است که هنوز زیرساخت های پدافند غیرعامل در این حوزه فراهم نشده است.

­به گزارش مشرق، سردار جلالی درمراسم تجلیل از دانش آموختگان برتر رشته های مختلف پدافند غیرعامل اظهار داشت: در حال حاضر هوشمند سازی­­ شهرها با تلاش شهرداری ها در حال انجام است و قراردادهای مختلفی نیز در این حوزه به امضا رسیده و اقدامات زیادی نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنوز زیرساخت های پدافند غیرعامل در هوشمند سازی شهرها فراهم نشده است و به زیرساخت های شهر هوشمند می توان حمله کرد.

بیشتر بخوانیم: سردار جلالی: تهدید در ذات فناوری‌های جدید مستتر است

رئیس سازمان پدافندن غیرعامل افزود: هوشمند سازی شهرها هم فرصت است و هم تهدید و در کنار استفاده از فرصت های آن نباید ایجاد زیرساخت های پدافند­ غیرعامل در این حوزه به­ فراموشی سپرده شود.وی اضافه کرد: توسعه شبکه های اجتماعی نیز هم تهدید است و هم فرصت و باید از فرصت های آن استفاده کرد و از آسیب های آن غافل نبود.

سردار جلالی با اشاره به پیشرفت روزافزون فناوری در جهان و تاثیر آن بر کشور اظهار داد: حوزه هایی چون اینترنت اشیاء و فناوری های سایبری در کشور همزمان با دنیا در حال پیشرفت است و متناسب با این پیشرفت ها باید زیرساخت های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده از این دستاوردها ایجاد شود.وی افزود: پدافند غیرعامل یک علم ثابت نیست و با توجه به تغییرات تهدیدات متغیر است و هر­ روز باید بنا بر شرایط جدید به روز رسانی شود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: به طور مثال ده سال پیش تهدیدات سایبری به شکل امروزی نبود ولی امروز­ این تهدیدات بسیار تاثیرگذار شده است و پدافند غیرعامل نیز باید نسبت به آن تغییر و پیشرفت کند.

وی اقدامات دشمنان در حوزه های اقتصادی را از مهمترین تهدیدات روز خواند و گفت: هنوز برخی جنگ اقتصادی را که دشمن به راه انداخته است، قبول ندارند و زمان در حال از دست رفتن است و دانشگاه ها در مقابل پیشرفت علمی در این حوزه مقاومت می کنند که این نگاه غلطی است.

وی اظهار داشت: نگاه ثابت بر تهدیدات غلط است و امروز با باور کردن جنگ­ اقتصادی تمهیدات لازم برای مقابله با آن باید اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه پدافند غیرعامل سردار جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: جا دارد از تلاش‌ها و اقدامات در شهرداری و شورای اسلامی شهر باوجود اختلاف سلایقی که هست، تشکر و قدردانی کنیم، آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد راه و رسم تعامل، همدلی و همراهی برای خدمت هر چه بیشتر به مردم است. البته نقد‌هایی وجود دارد، لذا باید ارزیابی جامع داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و ساز‌های جدید افزود: شهر قم باید به عنوان الگوی شهرسازی معماری اسلامی و ایرانی در کشور مطرح شود و این در سایه یک کار و همت جمعی و خرد نخبگانی فنی و علمی میسر خواهد شد.

امام جمعه قم گفت: سبک شهرسازی و معماری روی فرهنگ و آداب هر منطقه‌ای اثر می‌گذارد، شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در این سبک معماری اسلامی در کشور پیشتاز باشد و این در سایه یک مهندسی و معماری قوی همراه با روح سرشار معنوی و اندیشه معرفتی و اسلامی صورت خواهد پذیرفت، اما در حال حاضر این خلاء وجود دارد و چنین اراده قوی در ساخت و ساز‌های جدید وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فرهنگ و پیوست فرهنگی نهاد‌ها و سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: هر دستگاه و نهادی که ارتباط و تعامل بیشتری با مردم و آحاد جامعه دارد باید دارای یک پیوست فرهنگی و معرفتی باشد؛ اگر خدمت توأم با فرهنگ و اخلاق همراه باشد، ارزش بیشتری دارد.

آیت الله اعرافی، رودخانه قم را نَفَس شهر توصیف و تصریح کرد: بستر رودخانه را باز بگذارید. هسته مرکزی شهر یعنی حرم، بازار، فیضیه و مسجد اعظم تاریخچه قم و اهالی قم است، مدیریت شهری علی رغم تمام تلاش‌هایی که داشته نسبت به تسهیل رفت وآمد زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت (ع) در هسته مرکزی شهر، کاری از پیش نبرده و شیوه را اصلاح نکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: امروز تردد طلاب و اساتید به مدارس علمیه و به ویژه مدرسه فیضیه در هسته مرکزی شهر سه راه بازار، شیخان، حرم مطهر، مدرسه فیضیه با دشواری‌های همراه است، زائران دسترسی مناسبی به اطراف حرم و محیط پیرامونی آن ندارد که ان شاءالله به این نکته توجه شود.

در ابتدای این نشست، محرری، صابری، ملایی از اعضای شورای شهر قم نکاتی را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم