Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@11:55:20 GMT

قصه گویی در دنیا رسانه فراگیر است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۵۵۵

قصه گویی در دنیا رسانه فراگیر است

رحماندوست با بیان اینکه رواج قصه گویی نسبت به گذشته بیشتر شده است، گفت: بیش از ۲۰ نوع قصه گویی را می توان مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون امروز(دوشنبه، 26آذر) در حالی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد که آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست در این مراسم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مصطفی رحماندوست»، در اففتاحیه بیست و یکیم جشنواره بین المللی قصه گویی کانون گفت:حدود 40 سال پیش به فکر افتادم که قصه گویی را سر و سامان دهم . در دانشگاه علامه طباطبایی درس دو واحدی قصه گویی راه انداختم. متوجه شدم این درس کتاب ندارد و اولین کتاب قصه گویی با عنوان قصه گویی و راه و رسم آن را نوشتم.

 

این نویسنده، شاعر و مترجم با بیان اینکه به قصه گویی زیاد فکر کردم، عنوان کرد: قصه گویی به عنوان مقدمه مطالعه در جهان ثابت شده است. بنده، آقای چینی فروشان، مدیر عامل اسبق کانون و کانون ، جشنواره قصه گویی را راه اندازی کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه قصه گویی لازمه زندگی است، بیان کرد: قصه گویی نسبت به گذشته رواج یافته است. در قدیم فقط پدربزرگ و مادربزرگهای بیکار قصه می گفتند اما اللان جشنواره ای برای قصه گویی برگزار می شودجشنواره ای که 21 سال است که تداوم دارد . در حال حاضر 20 کتاب قصه گویی داریم و وضعیت قصه گویی ئر کشور خوب است هرجند با حارج ارز کشور فاصله درد.

 

رحماندوست با بیان اینکه امروزه قصه گویی در دنیا رسانه ای فراگیر است، تصریح کرد: امروز قصه گویی، جشنواره بین المللی دارد. شیوه های قصه گویی متنوع است. امروز عصر در کانون از یک نوع قصه گویی با عنوان قصه گویی تعاملی پرده برداری می کنم. 20 نوع قصه گویی را به عنوان کارگاهی می توانیم مطرح کنیم. گسترش قصه باعث گسترش مطالعه می شود.

 

فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا زمردیان رییس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و معاون فرهنگی کانون، احترام برومند، فرهاد حسن‌زاده، لیلی رشیدی، منصور ضابطیان و علی خانجانی هیات داوران بخش ملی، غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم و از مدیران سابق کانون، مصطفی رحماندوست، مجتبی رحماندوست، مجید قناد و هشت قصه‌گوی خارجی جشنواره در این مراسم حضور داشتند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس تجلیل از پژوهشگران ایران سیدعباس صالحی یمن پاییز پژوهش صادرات هرمزگان خشکسالی زاینده رود مصطفی رحماندوست جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است