Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:28:17 GMT

آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۶۷۰

آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورد

اسلام آباد - ایرنا - تحلیلگر سیاسی و دبیرکل جنبش جوانان پاکستان با تحلیل روند مذاکرات صلح افغانستان و درخواست واشنگتن از اسلام آباد برای کمک به مذاکرات، گفت: آمریکا در افغانستان در جنگ علیه طالبان شکست خورد و اکنون می خواهد که بدون پاسخ به عملکرد خود از این کشور خارج شود.

«محمد عبدالله گل» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تشریح حضور متمادی آمریکایی ها در افغانستان گفت: شرم آور است که کشوری نظیر آمریکا، در کشوری مانند افغانستان با مردمان فقیر شکست بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پیش از این، سیاست واشنگتن این بود که با طالبان مذاکره نکند و آمریکایی ها نام طالبان را در لیست تروریست ها قرار دادند، اما این روزها، این برچسب را از طالبان حذف کرده اند.
عبدالله گل با بیان اینکه جهانیان به اندازه کافی بهای جنگ ها به ویژه جنگ افغانستان را پرداخته اند، ادامه داد:میلیاردها دلار اعتبار به عنوان جنگ علیه تروریسم هزینه شده است و البته هزاران نفر نیز تنها در افغانستان از بین رفته اند.
این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد:زمان آن فرا رسیده است که دولت افغانستان نیز، از ایالات متحده بخواهد که خسارت های این جنگ را به مردم این کشور بپردازد.
دبیرکل جنبش جوانان پاکستان با بیان اینکه آمریکایی ها، بسیاری افراد بیگناه را در حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادی) خود کشته اند، افزود:در واقع ایالات متحده، در ردیف نخست تروریست ها قرار دارد.
عبدالله گل در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکایی ها واقعا قصد دارند از افغانستان خارج شوند، گفت:ایالات متحده چون در این جنگ هزینه های زیادی کرد، قصد دارد از افغانستان خارج شود ولی آنها نمی خواهند صلح در افغانستان حاکم شود و هرگاه ابرقدرتی از کشوری خارج شود، حرف و حدیث های فراوانی پشت سر خود می گذارد.
رئیس مرکز مطالعات میثاق پاکستان در خصوص تلاش های آمریکا برای جلب مشارکت پاکستان برای مذاکرات صلح در افغانستان نیز گفت:واشنگتن باید بداند که دولت پاکستان، خواهان افغانستان باثبات است و اگر آنها در هر کجای منطقه اقدامی خلاف تحقق صلح داشته باشند، کشورهای منطقه نیز برابر آنها مقاومت خواهد کرد.
عبدالله گل همچنین در خصوص نامه های ترامپ به عمران خان نیز گفت:دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همیشه با بهره گیری از رسانه های اجتماعی به پاکستان تهمت هایی وارد می کند، اما هر زمان که از پاکستان کمک بخواهد به عمران خان نامه خصوص می دهد.
او گفت:از دولت پاکستان و شخص نخست وزیر نیز انتظار می رود که متن نامه ترامپ را مطبوعاتی کند تا حداقل مردم پاکستان بدانند که ترامپ از ما چه می خواهد.
عبدالله گل در پایان با بیان اینکه جهانیان و مردم پاکستان هیچ گاه بدعهدی های دولت آمریکا را فراموش نمی کنند، افزود:تعداد زیادی از مردم پاکستان در جنگ آمریکا علیه تروریسم جان خود را از دست دادند و با وجود وعده های فراوان واشنگتن، چیزی نصیب دولت و مردم پاکستان نشد.
آساق**6125**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان و آمريكا عبدالله گل جنگ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از همگان برای حضور در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم کرد و انتخابات ۲۱ اردیبهشت را تکمله برای مجلس تحول و تکامل دانست.

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در جلسه تبیین مواضع حزب موتلفه ادامه داد: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است که نباید در آن کوتاهی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا و افتتاح نیروگاه و سد بزرگ جلوه‌ای از ارتباطات منطقه‌ای و رشد صنعتی ایران بود.

بادامچیان سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا را موفقیتی مهم در شرایط منطقه غرب آسیا و تحولات آن دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان و احساسات صمیمانه دو ملت مسلمان ارتقاء سطح همکاری‌ها و روابط مودت آمیز دو کشور،نقش موثری در تحولات منطقه خواهد داشت و در جلوگیری از توطئه‌های در نقاب مذهب در پاکستان و ایجاد اختلال در روابط دو ملت،اثر قطعی خواهد داشت.

بادامچیان درباره سریلانکا نیز گفت: افتتاح سد و نیروگاه مهم توسط متخصصان ایران پیروزی بزرگی برای ملت سریلانکا در توسعه اقتصادی و برای ایران در پیشرفت چشمگیر صنعتی است و قدرت و توانایی نیروهای تخصص یافته ایران را اعلام می‌دارد که کاری که غربی‌ها نتوانستند یا نخواستند برای این کشور انجام دهند، ایران به بهترین وجه و پیشرفته‌ترین صنعت به آن ملت اهدا کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب،امکان سدسازی نداشت ولی اکنون فراتر از ایران در ۲۰ کشور جهان به ارائه خدمات مهندسی و صنعتی ممتاز اقدام کرده است.بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره ادامه جنایات رژیم کودکش صهیونیست اظهار داشت: رژیم صهیونیستی کاملاً فرومانده و جنون حاکی از این شکست‌ها آنها را به دیوانگی، قتل عام و کشتار و ویرانگری رسانده و مدعیان دروغین حقوق بشر و صلح و مدنیت را رسوا کرده است.

وی افزود: هرچه این جنگ طول بکشد، غرب در منجلاب بیشتر فرو رفته و به فروپاشی و سقوط نزدیک‌تر می‌شود و بر قدرت و استقامت نیروهای مقاومت اسلامی افزوده می‌شود.

بادامچیان ادامه داد: امروز اسرائیل موجب افزایش نفرت جهانی از آمریکا و اروپای حامی آن است و دیگر سودی برای غرب استعماری ندارد. سران غرب نیز در شکست روز افزون در صحنه بین المللی حیران و سرگردان مانده‌اند که چه کنند؟

وی اضافه کرد: آنها طرح دو کشور در فلسطین را مطرح می‌کنند و رای می‌دهند و آمریکا آن را وتو می‌کند. آتش بس در غزه طرح می‌شود وتو می‌کنند و بعد آمریکا با نهایت حماقت به اوکراین در حال فروریزی و رژیم صهیونیستی در حال سقوط وام می‌دهد و خشم مردم جهان را تشدید می‌کند.

بادامچیان انتخابات روسیه را در حین جنگ اوکراین، پیروزی جدیدی برای پوتین دانست.

دبیرکل حزب موتلفه درباره اختصاص ۹۶ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین و اسرائیل و تایوان،آن را ریختن دلارها به زباله دانی دانست زیرا شکست اوکراین قطعی شده و اسرائیل در حال فروپاشی است و جنون جنایت، آن را محکوم به فنا کرده است و در تایوان هم آسیب آمریکا بیش از چین است.

بادامچیان در پایان سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری،عضو موثر شورای روحانیت مؤتلفه اسلامی و خاطره آن شهید راه اسلام خالص را گرامی داشت و به فرهنگیان و معلمان کشور روزشان را تبریک گفت.دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تبریک روز کارگر به همه کارگران، از مسئولین خواست که در اجرای رهنمودهای امام خامنه‌ای در دیدارشان با کارگران، برنامه ویژه‌ای را برای گام دوم طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست