Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@02:51:58 GMT

خطر از بیخ گوش والیبال گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۷۳۵

به گزارش پارس نیوز، هرچند اول هم خطری والیبال را تهدید نمی کرد تا وقتی هیات رئیسه فدراسیون والیبال قبل از قهرمانی جهان با تایید عملکرد دو ساله مرد مونته نگرویی و البته تغییر نسل بازیکنان ، قرارداد  او را تا پایان المپیک تمدید کرد. هر چند قبل از آن در خردادماه کولاکوویچ به خاطر پیشنهادات باشگاهی که داشت به فدراسیون گفته بود می تواند قراردادش را بعد از قهرمانی جهان فسخ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ایرانی ها تمدید کردند و حتی احمد ضیایی رئیس وقت فدراسیون والیبال به خبر ورزشی گفته بود :« مربی بهتر از کولاکوویچ پیدا می شود؟»

همه چیز گل و بلبل بود و همه راضی از سرمربیگری کولاکوویچ تا قبل از شروع مرحله دوم قهرمانی جهان.  مربی که تا آن موقع حقوق 5 ماه را نگرفته بود. وقتی سه باخت دور دوم رقابتها برای تیم ملی رقم خورد ورق برگشت، نه کولاکوویچ سرمربی قابلی شد و نه فدراسیون می خواست او بماند. همه به تقلا افتادند تا او برود. تا جایی که به رغم تمایل کولاکوویچ برای برگشت به تهران و حتی رودرویی با خبرنگاران به وجود جو علیه اش اما فدراسیون بلیت او را به جای تهران ،برای برگشت به کشورش گرفت.

حتی اجازه دفاع از خودش را هم به او ندادند.همان موقع فدراسیون ساز برکناری او را کوک کرد و در قدم بعدی با چند مربی خارجی هم مذاکره را استارت زدند. مربیانی که خیلی زود برای ارزیابی شرایط با کولاکوویچ مشورت کردند. کولاکوویچی که از همه جا بی خبر بود و تنها می دانست تا پایان المپیک 2020 با ایرانی ها قرارداد دارد. کاری که اعتبار بین المللی ایران را خدشه دار می کرد اما ظاهرا برای فدراسیونی ها خیلی مهم نبود. همان موقع دبیر سابق فدراسیون مدعی شده بود با قطع همکاری کولاکوویچ هیچ خطری   فدراسیون را تهدید نمی کند ، چرا که راهکارهایی دارند.

ظاهرا راهکار آنها بعد از دو، سه ماه قطع تماس با سرمربی مونته نگرویی نامه تند و تیزی بود که در جوابش نوشته بودند و حتی به او گوشزد کرده بودند او بدون اجازه از ایران رفته است. البته معلوم نیست منظور آن ها این است که کولاکوویچ بدون اجازه آن ها از ایران بابت قهرمانی کشور خارج شده یا اینکه با بلیت فدراسیون از بلغارستان به کشورش برگشته است. البته مرد مونته ئنگرویی در جواب نامه فدراسیون نوشته :« من بدون اجازه از ایران نرفتم و فدراسیون بلیت صربستان را برایم گرفته بود.»

البته رفتار زشت فدراسیونی ها به همین جا ختم نشد و آنها با جمع آوری وسائل کولاکوویچ ،خانه ای که به نامش در تهران اجاره کرده بودند را هم پس دادند. سرمربی تیم ملی والیبال که هدفش را همان اول وقتی با داورزنی رئیس وقت فدراسیون والیبال تغییر نسل و حضور در المپیک 2020 گذاشته بود، روی همان برنامه اش جلو می رود ، حتی  قطع ارتباط فدراسیون و سکوت آن ها هم باعث نشد او برنامه هایش را کنار بگذارد و به همین خاطر کارش را در کشورش انجام می داد. او حتی بازیکنان لیگ را از فیلم هایی که آنالیزور تیم ملی برایش می فرستاده رصد می کرده تا بازیکنی جا نیفتد. اما در مقابل فدراسیونی ها برنامه کنار زدن او را می چیدند.

با اجرای قانون ممنوعیت بکار بازنشستگان  و رفتن ضیایی و سرپرستی افشین داوری ، دوباره روال همان روال قبلی شد. داوری با کولاکوویچ صحبت کرد و قرار شد او اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه به تهران بیاید. چرا که رفتن کولاکوویچ جریمه سنگینی روی دست فدراسیون والیبال می گذارد . داوری این مساله را اعتراف می کند: «کولاکوویچ قراردادی به صورت 2+2 سال با ما دارد که اگر با او قطع همکاری کنیم، باید جریمه بدهیم که اصلاً مقرون به صرفه نیست. او 2 سال در ایران بوده و با شناختی که از بازیکنان دارد، می‌تواند ما را به قله‌های جدید برساند. دست زدن به قرارداد او برای ما هزینه دارد.»

در حالی که حالا هیچ مربی مطرحی  هم آزاد نیست و فرصتی برای انتخاب جانشین هم نیست. بنابراین طبق صحبت های دو طرف کولاکوویچ می اید تا هم برنامه هایش را به سرپرست فدراسیون اطلاع دهد و هم در نشست خبری ناگفته هایش را بگوید. هرچند ظاهرا با این اتفاقات سرمربی تیم ملی والیبال انگیزه زیادی برای ادامه کار ندارد و تنها به خاطر دو سال قراردادش به ایران می اید و بس.»

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: والیبال المپیک جهان حقوق تیم ملی ایران بلغارستان صربستان سرمربی تیم ملی قانون دی ماه والیبال پارس سرمربی خطر پارس نیوز بیخ گوش ایگور کولاکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران

 به گزارش "ورزش سه"، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال منصوب کرد.

در حکم انتساب امیرحسین منظمی آمده است: «احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش و نیز هماهنگی امور با نائب رئیس محترم فدراسیون، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

رزومه امیرحسین منظمی به شرح زیر است:
«دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تهران در سال 1394
بازیکن و مربی اسبق تیم ملی
مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبير خانه شورایعالي مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی كشور
عضو هيات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران
مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۴ تهران
مشاور ورزشي شهرداری مناطق ۱۴،۱۸،۲۱ تهران
رئيس انجمن واليبال شهرداری تهران
رئيس اداره تربيت بدني دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایي
مدیر گروه آموزشي مدیریت دانشکده علوم ورزشي دانشگاه شهيد رجایي
عضو هييت ریسه فدراسيون واليبال جمهوری اسلامي ایران
عضو هيئت رئيسه هيئت واليبال استان تهران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
رئيس انجمن واليبال فدراسيون ناشنوایان
رئيس انجمن واليبال دانشگاه پيام نور كشور
مدیر عامل باشگاه كهمان نوین لرستان
قائم مقام مدیر عامل باشگاه فرهنگي ورزشي متين وارنا صالحين ورامين
ریيس كميته بازاریابي انجمن مدیریت ورزشي كشور
عضو انجمن علمي مدیریت ورزشي كشور
مشاور عالي ورزشي فدراسيون ناشنوایان
عضو هيات رییسه پنل مدیریت ورزشي در همایش ملي یافته‌های نوین در علوم ورزشي
نماینده جامعه كميته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکي پژوهشکده گوارش و كبد دانشگاه شهيد بهشتي
عضو كارگروه ویژه گردشگری جام جهاني فوتبال ۲۰۲۲ قطر
مدیر اجرایي مسابقات ليگ جهاني واليبال در سال ۲
دبير قطب یازده غذا و داروی كشور
عضو كميته علمي سيزدهمين همایش بين المللي علوم ورزشي
رییس انجمن واليبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • منظمی سرپرست دبیرکلی والیبال شد
  • منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد +عکس
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد تهران شد
  • سرمربی تیم ملی والیبال به ایران آمد