Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، گفت: 32 هزار کیلومتر راه هم‌سنگ در خراسان رضوی وجود دارد و 56 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه امور راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آن مشغول کار هستند. کل سرمایه‌گذاری صورت گرفت در این حوزه نیز 15 هزار و 600 میلیارد تومان است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری همچنین به تهیه نقشه‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جی.آی.اسی از جاده‌ها و مشخص کردن نقاط پر تصادف اشاره و بیان کرد: بر این اساس 147 نقطه پر تصادف در طول 20 هزار و 575 کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی خراسان رضوی مشخص و برای 60 نقطه اولویت اصلاح در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: امسال اصلاح کامل 21 نقطه در دست اقدام است و تاکنون 11 نقطه به‌طور کامل رفع نقص شده اند. بقیه نقاط نیز تا آخر سال به شرط دریافت بودجه اصلاح می‌شوند.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل

وی همچنین به افزایش سه برابری هزینه‌های نگهداری و تامین ایمنی راه‌ها اشاره و بیان کرد: 85 درصد بودجه استانی و 33 درصد اعتبارات ملی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی امسال تاکنون تخصیص پیداکرده یعنی تاکنون 173 میلیارد تومان بودجه دریافت شده است.

نصری عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر و باری خراسان رضوی را به ترتیب 12 و 18.4 سال اعلام و بیان کرد: جوان بودن این ناوگان در افزایش بازده و کاهش تصادفات نقش بسیار زیادی دارد لذا طی هشت ماه گذشته 568 دستگاه ناوگان سواری، اتوبوس و باری حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح این استان نوسازی شد. این رقم پارسال 976 دستگاه بود.

کاهش هشت‌درصدی تصادفات جاده‌ای

وی در ادامه به کاهش تصادفات جاده‌ای ظرف سالهای اخیر اشاره و بیان کرد: تداوم این روند کاهشی از سال 1395 همچنان ادامه دارد به‌طوری‌که طی هشت ماه گذشته امسال شمار گشته شدگان در تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد کمتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به افزایش 11 و 18 درصدی صادرات و ترانزیت ورودی کالا از پایانه‌های مرزی استان نیز اشاره و بیان کرد: طی همین مدت واردات و ترنزیت خروجی خراسان نیز به ترتیب 21 و 26 درصد کمتر شد.

وی به افزایش چهاردرصدی حجم حمل بار داخلی در استان هم اشاره و بیان کرد: 20 هزار و 138 تن بار در این مدت در سطح خراسان رضوی با فعالیت پنج هزار و 300 ناوگان حمل بار جابه‌جاشده است.

 ناوگان باری بیشتر از تقاضا

نصری همچنین گفت: هم‌اکنون تعداد ناوگان باری موجود در خراسان رضوی 40 درصد بیشتر تقاضای حمل بار استان است. همین موضوع علاوه بر مشکلاتی که رانندگان بابت گرانی لوازم یدکی و مطالبات صنفی دارند، بر تنگناهای این صنف افزوده است.

وی افزود: برای رفع مشکلات این صنف طی سه ماه اخیر 15 هزار حلقه لاستیک با نرخ ارز 42 هزار ریالی تامین و بین رانندگان در توزیع‌شده اما باید توجه داشت که نیاز ماهانه خراسان رضوی 22 هزار حلقه لاستیک است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: یکی از خواسته‌های رانندگان محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس تن کیلومتر است که مقرر شد از ابتدای دی‌ماه جاری این موضوع اجرایی شود. بر این اساس حدود سه هزار مسیر در خراسان رضوی باید برای هشت نوع وسیله نقلیه و هشت نوع بار نرخگذاری شود.

تعطیلی شرکتهای متخلف

وی در ادامه گفت: امسال تاکنون به تخلفات 210 شرکت حمل‌ونقل در خراسان رضوی رسیدگی و علاوه بر جریمه و تذکر منجر به تعطیلی 18 شرکت متخلف شد. عمده تخلفات این شرکتها پرداخت کمیسیون رانندگان و حمل بار اضافی بوده است.

نصری افزود: این در حالی است که پارسال به تخلفات 82 شرکت رسیدگی شد و تنها چهار شرکت تعطیل شدند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نگهداری راه نقاط پر تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برای تامین آب شرب تابستانی شهر‌های خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه صادر شده است. - اخبار استانها -

محمدعلی نعمت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: برای تامین 6 هزار و 50 لیتر کسری آب در مشهد، 16 طرح تامین آب برنامه‌ریزی و به همین منظور بودجه 44 هزار میلیارد ریالی برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط 8 درصد از مجموع سدهای خراسان رضوی پرشدگی آبی دارد و با وجود بارندگی‌های امسال نسبت به دوره بلندمدت، 30 درصد کاهش بارندگی در استان داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهر‌های خراسان رضوی، مجوز حفر 130 حلقه چاه صادر شده است.

ذخایر سدی تامین کننده آب مشهد هفت درصد آب دارد

نعمت نژاد گفت: در حال حاضر هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

وی ادامه داد: به طور متوسط هم اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و 150 لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به 13 هزار و 200 لیتر بر ثانیه می‌رسد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر تاکنون نسبت به میانگین درازمدت حدود 30 درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته‌ایم.

نعمت نژاد با بیان این مطلب که 20 استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شده است گفت: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان