Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام سرمست عصر امروز در نشست خبری درباره مصوبات امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: روز دانشجو را سپری کردیم و جا دارد یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی بداریم. 

وی با بیان اینکه با توجه به عدم حضور موجه اعضا، این کمیسیون تشکیل نشد و جلسه امروز پیرامون روز دانشجو است، اظهار داشت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای روز دانشجو سیاست‌‌‌‌های کلی را با استانداری‌ها، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم محور این سیاست‌‌‌ها برگزاری با شکوه و گسترده روز دانشجو در دانشگاه‌‌‌ها بود.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور افزود: به کلیه اعضای کمیسیون، وزرات بهداشت و وزارت علوم تاکید کردیم که هم مسائل و مشکلات صنفی و دانشجویی را به موقع شناسایی و مرتفع سازند و هم‌ جنس کیفیت خدمتشان را ارتقا دهند. البته این تاکید مختص به روز دانشجو نیست بلکه ما در طول سال این مورد را گوشزد و تقاضا  داشتیم که خدمات‌‌‌رسانی صورت بگیرد.

سرمست با بیان اینکه به روسای دانشگاه‌‌‌‌ها و مسئولان گفتیم که با تشکل‌ها و دانشجویان جلسات هم‌‌‌اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ داشته باشند، تصریح کرد: از سوی دیگر به استانداران و فرمانداران ابلاغ  کردیم نشست‌های مشترک با روسای دانشگاه‌ها و مسئولان در راستای ارتقای خدمات، بسط فضای نشاط سیاسی و اندیشه‌‌‌‌ورزی در دانشگاه‌‌‌‌‌ها و جلساتی برای رفع مشکلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر یکسری اصول تاکید داشتیم که مسئولان و روسای دانشگاه‌ها آن را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: ما بر استقلال دانشگاه‌ها، روسا و هیات‌های نظارت و شوراهای فرهنگی تاکید ورزیدیم تا از دخالت عوامل بیگانه جلوگیری شود. بر اصل رعایت قانونمندی بارها تاکید و گفته شد برای این مراسم باید از مراجع قانونی مجوز اخذ کنند و وقتی هم آن را دریافت کردند، باید نهایت تلاش بشود که مراسم لغو نشده و به آشوب هم کشیده نشود بلکه فضای گفت‌وگو بسط یابد و کرسی‌‌‌های آزاداندیشی برگزار شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه سیاست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب همواره به دانشگاه‌‌‌ها ابلاغ می‌‌کند اعتدال رعایت شود، ابراز داشت: همیشه به مسئولان دانشگاه‌‌‌‌ها و روسا گفته‌‌‌‌ایم فرصت به همه تشکل‌‌های اصلاح‌‌‌طلب، اصولگرا و اعتدالیون داده شود. ما دخالتی در اعطای مجوز در داخل دانشگاه نداریم و همیشه خواستار بسط فضای سیاسی و تقسیم  فرصت‌ها به صورت عادلانه بوده و هستیم.

سرمست افزود: اگر مجوزی داده شد همه مسئولان باید متعهد شوند که مراسم اجرا و لغو نشود و دانشجویان در فضای بدون تنش به گفت‌‌‌وگو بپردازند. امسال بیش از هزار و ۱۰۴ برنامه دانشجویی برگزار شد، ۵۰۰ سخنرانی، ۳۴مناظره، ۹۱ پرسش و پاسخ، ۷۱ همایش، سایر برنامه‌ها به تعداد ۳۶۶ برنامه و ۴۱ تربیون آزاد برگزار شد.

وی درخصوص سخنرانی مسعود پزشکیان در مراسم روز دانشجو در تبریز بیان کرد: سخنرانی ایشان انجام شد اما با مشاجره‌هایی که در داخل سالن اتفاق افتاد، ایشان ترجیح دادند که مراسم را ترک کنند و در همان مراسم مازنی، نماینده مردم تهران سخنرانی خود را انجام دادند.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور با تاکید بر اینکه ما دخالتی در محتوای برنامه‌‌‌‌ها نداریم و سعی‌مان بر این است مراسم با شکوه برگزار شود، یادآور شد: مسئولان دانشگاه باید به بسط فضای آزاد سیاسی کمک کنند. این فرصت‌ها به صورت عادلانه بنا به درخواست تشکل‌ها به دانشجویان داده شود. اگر مسئولیتی داده شد، تمام دستگاه‌ها متعهد شوند آن برنامه اجرایی شود و تلاش کنیم هیچ برنامه مجوز داری لغو نشود. 

سرمست اضافه کرد: دانشجویان باید در فضای آزاد به تبادل نظر بپردازند و حراست و مسئولان دانشگاه از به تشج کشیده شدن آن جلوگیری به عمل آورند. امسال نسبت به سال‌‌‌‌های گذشته برنامه‌‌‌های روز دانشجو ۱۰ درصد رشد داشته است که به نظر رشد معقولی می‌‌‌رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عدم حضور منتجب‌‌‌‌نیا، یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌‌‌طلب و حسن عباسی یکی از فعالان اصولگرا عنوان کرد: این برنامه لغو نشده است؛ هیات عالی نظارت برای دانشگاه‌ها به آن برنامه‌ها رای ندادند. مجوز سخنرانی صادق زیباکلام در یکی از دانشگاه‌های کرمانشاه صادر شده بود اما آن تشکل دانشجویی پوسترشان را اصلاح نکرده بودند که منجر به لغو مجوزشان شد. ایشان در دانشگاه رازی کرمانشاه سخنرانی خود را انجام دادند. 

وی با بیان اینکه مخالفان نظام برنامه‌‌‌‌های امسال روز دانشجو را نمی‌‌‌پسندند بلکه انتظار داشتند برنامه‌‌‌ها به تلخی کشیده شود، گفت: خوشبختانه برنامه‌ها به خوبی برگزار شد. اینکه این برنامه‌‌‌ها به تشنج و درگیری نیانجامید، یک دستاورد است. دانشگاه باید با تلاش مسئولان از آن مسئولیت سیاسی که دارد باز نماند. در سطح کشور امسال کلا ۱۱ مراسم لغو شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن ضمن تبریک پیروزی سپاه پاسداران اظهار کرد: آنچه که مساله جدی ماست موضوع تمرکز بر قرآن است؛ تاکید می‌کنم در قرآن تمرکز کنیم و آن را اولویت دهیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت در حوزه قرآن کارهای مهمی انجام داد؛ یکی از کارهای بسیار راهبردی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای جذب نخبگان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش برای مهر ۱۴۰۳ از بین قرآنی‌ها بدون آزمون، دانشجو معلم می‌گیرد بجز قرآنی‌ها فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و هنری‌ها نیز جذب دانشگاه می‌شوند اما تمرکز بر جذب حافظان و قاریان قرآن است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته سال ساماندهی مهدکودک‌ها بود سازمان تعلیم و تربیت کودک تأسیس شد تا این امر ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی سازوکار بهره مندی از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی را برای برگزاری کلاس‌های روخوانی، تربیت حافظ و قاری قرآن همچنین انتقال مفاهیم فراهم کند.

صحرایی گفت: کارگروه‌های ۴ گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن حداقل ماهی یک بار جلسه برگزار کند تا فعالیت‌ها پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح اتقان تصریح کرد: طرح اتقان نیاز به پشتوانه دارد؛ آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های قرآنی باید همراهی شود اما همچنان آموزش و پرورش قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی شده است که باید این موضوع رفع شود.

وی اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه اجرایی طرح اتقان را برای حداقل ۱۵ استان و برای ۵ استان در حال اجرا، با همکاری دانشگاه فرهنگیان و ۳ معاونت ابتدایی، پژوهش، توسعه و منابع تهیه کند اتقان باید به رتبه بندی وصل شود.

صحرایی افزود: دوره‌های تأمین مدرس قرآن در اولویت باشد زیرا بسیار مهم است. طرح مسطورا نیز از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم در حوزه حفظ موضوعی قرآن است آموزش و پرورش باید به جایی برسد که نیم میلیون نفر از معلمان در این طرح شرکت کنند.

به گفته وی تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

صحرایی اضافه کرد: دنبال ساختن مدرسه کنار مدرسه نباشیم، مدارس موجود را تقویت کنیم؛ این دیدگاه مقام معظم رهبری نیز است. درب مدارس به سوی مؤسسات قرآنی باز می‌شود تا سواد عمومی قرآن کشور تقویت شود.

کد خبر 6081266 علی قدمی

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان