Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: این معاونت باید در حد یک سازمان برنامه‌ریزی ارتقاء پیدا کند تا بتواند در حوزه برنامه‌ریزی، بودجه، نظارت و بازرسی به ایفای وظایف خود در تمامی بخش‌های ستادی، سازمانی و مناطق شهرداری تهران بپردازد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سکینه اشرفی، در مراسم معارفه مدیرکل جدید برنامه و بودجه شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری میراث‌دار آسیب‌ها و مسائلی است که از گذشته‌ها در این سازمان وجود داشته و امروز این عزم در مجموعه معاونت برنامه‌ریزی وجود دارد تا بتواند بر این مشکلات و مسائل فائق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای مقابله با مشکلات پیش‌روی شهرداری تهران، باید نقش معاونت برنامه‌ریزی شهرداری به سازمان برنامه‌ریزی کارشناس محور ارتقاء یابد تا بتواند در حوزه برنامه‌ریزی، بودجه، نظارت و بازرسی به درستی، نقش خود را ایفاء کند.

اشرفی، ساختار فعلی معاونت برنامه‌ریزی با روحیه کارمندی را یک آسیب ارزیابی کرد و گفت: معاونت برنامه‌ریزی نیازمند اقتدار لازم برای برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه تمامی معاونت‌های تخصصی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق تابعه شهرداری تهران است و برای دستیابی به این اقتدار، باید ساختار فعلی که با هویت کارمندی شکل گرفته به یک سازمان کارشناسی ارتقاء یابد.

معاون شهردار تهران، شناسایی کارشناسان با تجربه، متخصص و متعهد را یکی از ماموریت‌های پیش‌روی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران دانست و حضور مدیران هوشمند و توانمند را در کنار این کارشناسان خبره، زمینه‌ساز رشد سازمان شهرداری برشمرد.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های ما، شناسایی این مدیران و کارشناسان در بدنه سازمان شهرداری و جذب آن‌ها به معاونت برنامه‌ریزی است.

معاون شهردار تهران، در ادامه با معرفی ابوالفضل مرادی، به عنوان مدیرکل جدید حوزه برنامه و بودجه، وی را فردی متخصص و از کارشناسان باسابقه حوزه سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی کرد و گفت: ایشان از افرادی هستند که بیش از ۲۱ سال، در بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و این تجربه، باعث افتخار سازمان شهرداری تهران خواهد بود.
مرادی، مدیرکل جدید برنامه و بودجه شهرداری تهران تحول‌گرایی، اصلاح ساختار‌ها و حرکت رو به جلوی سازمان شهرداری در دوره جدید را از انگیزه‌های خود برای قبول این مسئولیت دانست و گفت: شهر و شهرداری به مثابه بدن انسان است که بودجه برای این بدن، حکم غذا برای انسان را دارد. نه پرخوری برای بدن مفید است و نه کم خوردن؛ تعادل در غذا برای انسان ضروری است و تعادل در برنامه و بودجه هم برای شهرداری ضروری است.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم که تعادل مناسب درحوزه بودجه‌ای شهرداری تهران ایجاد کنیم و با توجه به اینکه در فصل بودجه نیز هستیم، این حساسیت بیشتر از اوقات دیگر است.

در پایان این مراسم، از زحمات امیر آریازند، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی که به مدت ۹ ماه مسئولیت همزمان سرپرستی اداره‌کل برنامه و بودجه را نیز برعهده داشت، تقدیر شد و ابوالفضل مرادی به عنوان مدیرکل جدید برنامه و بودجه شهرداری تهران معارفه شد. همچنین حامد شیخ محمدی نیز به عنوان مشاور و سرپرست دفتر حوزه معاونت در این جلسه معارفه و از زحمات امیر طاهری در این مسئولیت تقدیر شد. ابوالفضل مرادی، در حوزه‌های برنامه‌ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه دارای مسئولیت‌های متعدد نظیر مدیرکل دفتر بودجه سرمایه‌ای، رئیس امور نظام اجرایی طرح‌ها و عضو ستاد صیانت از حقوق شهروندی سازمان برنامه و بودجه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سکینه اشرفی توسعه شهری برنامه و بودجه میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور