Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@15:19:55 GMT

رشتخوار هیچ زنگ تفریحی برای شهروندان ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۹۶۰

رشتخوار هیچ زنگ تفریحی برای شهروندان ندارد

شهرستان رشتخوار با جمعیتی بالغ بر ۶۲ هزار نفر از حداقل امکانات تفریحی، همچون استخر شنا، شهر بازی و اماکن تفریحی مناسب محروم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهرستان رشتخوار با اینکه بیشتر جمعیتش را جوانان تشکیل می دهد متاسفانه حتی از امکانات همچون استخر شنا و مکان های فرهنگی و تفریحی محروم هستند.
یک زوج جوان با گلایه از مسولا ن شهرستان گفت:تاریکی و کمبود وسایل بازی در پارک های رشتخواربه شدت احساس می شود و کودکان سرگرمی چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی گفت: ما در رشتخوار هیچگونه تفریح یا سهمی از اماکن تفریحی نداریم، تنها مجموعه تفریحی شهرستان یک پارک در بالادست شهر است، که خاکی بودن مسیر، تاریکی در شب و نبود امکانات مناسب برای فرزندان تقریبا استقبالی از آن نمی‌شود و ی از محقق نشدن وعد مسولا ن در خصوص مجموعه پارک بانوان رشتخوار هم انتقاد کرد و گفت:در شهرستان رشتخوار در زمینه فراهم کردن اماکن تفریحی ویژه بانوان این شهرستان هیچ اتفاقی در خصوص احداث مجموعه ورزشی و فرهنگی و پارک نشده است.
وی گفت: چند سالی است که قول های مسئولین مبنی بر راه اندازی مجموعه فرهنگی تفریحی پارک بانوان در شهر رشتخوار مطرح شده، است، اماعملا تا کنون جز دیوار کشی این مجموعه و رها کردن آن به حال خود به علت کمبود اعتبار اتفاق خاص دیگری برای این مجموعه رخ نداده است
وی با درخواست از مسئولین شهرستان رشتخوار مبنی بر رسیدگی بیشتر به فراهم کردن مکان هایی برای اوقات فراغت جوانان گفت: امروز بانوان رشتخوار بالجبار مدت طولانی از وقت خود را در خانه می‌گذرانند، که این موضوع باعث افسردگی در جامعه بانوان این شهرستان شده است.
اکبر سالاری هم یکی از مطالبات دیگر جوانان منطقه را محرومیت از استخر شنا است که حدود ۷۰ درصد جوانان به سمت تفریحات ناسالم همچون قلیان و... روی آوردن، که این موضوع و نبود اماکن تفریحی بر این آمار تفریحات ناسالم نیز می‌افزاید.
به گفته وی حدود ۱۶ سال است از پی ریزی اولیه استخر شنا در رشتخوار می گذرد سوله آن نصب شده ولی به دلیل نقص فنی در حد فنداسیون و سوله مانده تاکنون و نیاز به پیگیری مدیران ارشد استان و شهرستان دارد.
حسین غلامی یک شهروند دیگر رشتخواری با اشاره به رفت و آمدهای جوانان برای بهره مندی از استخر شنا به شهرهای مجاور از جمله تربت حیدریه یادآور شد: بیشتر اوقات برای استفاده از استخر به ناچار مسیر ۵۰ کیلومتری رشتخوار تا تربت حیدریه را به همراه دوستان برای بهره مندی از استخر طی کنیم، که علاوه بر خطرات جاده مرگ در محور رشتخوار به تربت حیدریه، هزینه های بیشتری نیز برای ما بهمراه دارد.
وی یکی از دلایل مهم ماندگاری جوانان در سطح شهرستان را بهره مند بودن جوانان از فضا و اماکن تفریحی عنوان کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین شد.
حسین احمد پور رئیس شورای شهر رشتخوار در رابطه با مشکل مسیر و تاریکی پارک مادر شهر رشتخوار به خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در خصوص روشنایی راه دسترسی به پارک مادر شهرداری در سال گذشته اقدام به خرید ترانس برق و تنظیم قرارداد احداث شبکه شده که بدلیل اختلاف قیمت تمام شده تجهیزات خریداری شده پیمانکار حاضر به انجام نشده و با پیمانکار ثانوی مذاکره کردیم و امیدواریم تا قبل از فصل گرما به بهره برداری برسد
وی در مورد خاکی بودن مسیر پارک مادر نیز به دلیل مشکلات مالی شهرداری و کمبود اعتبارات این پروژه گفت:در حال حاضر این امر میسر نیست، انشاءالله در آینده بعد از آسفالت میلان های داخل شهر و برنامه‌ ریزی در جهت بهسازی و آسفالت آن صورت خواهدپذیرفت
وی در باره پارک بانوان گفت:با توجه به اینکه این پارک جزء طرحهای مصوب استان می باشد، همه ساله بودجه‌ای مخصوص آن تخصیص می یابد که امیداوریم با پیگیریهای بیشتر شهرداری و شورای اسلامی شهر زودتر به بهره برداری برسد
علی احمد پور سرپرست شهرداری رشتخوار به خبرنگار قدس انلاین، گفت؛ شهرداری در راستای توجه به سلامت، تفریح وسرگرمی بانوان با تصویب وپیگیری از سوی شورای شهر رشتخوار اقدام به احداث پروژه پارک بانوان نموده است که در حال حاضر با تخصیص اعتباراتی هرچند ناچیز پیشرفت حدود ۳۰%از کل پروژه را شاهد هستیم در حالیکه تکمیل این پروژه نیاز به اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان دارد که امید است با جدیت و تلاش شهرداری وشورای شهر و همه مسئولین شهرستان و تخصیص بموقع اعتبار درکمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
وی درخصوص پارک جنگلی شهر رشتخوار به مجموعه پارک مادر معروف است گفت : در صدد تامین اعتبار بمنظور توسعه پارک وایجاد فضای سالم ومفرح جهت بهره مندی شهروندان هستیم.
به گفته وی شهرداری در حد توان مالی بخشی از فضاهای مورد نیاز را تامین کرده است و بدلیل کاهش درآمدهای عمومی شهرداری وبروز مشکلات مالی اجرای فاز ۲ و تکمیل فضاهای ورزشی به تعویق افتاده است که امیدواریم مسئولین ازجمله نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات توجه ویژه به شهر های کمتر توسعه یافته داشته باشند تا شهرداری در قبال مسئو لیتی که دارد پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.
فرماندار رشتخوار هم  در خصوص مشکلات رشتخوار به خبرنگارقدس آنلاین، گفت:استخر سر پوشیده شنا یکی از مطالبات اهالی شهرستان رشتخوار است که نبود استخر در این شهرستان باعث شده علاقمند ان به این ورزش به شهر های اطراف بروند و برای این منظور جهت تکمیل این پروزه نیمه کاره بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان این اعتبار در سال جاری جذب شده و کار احداث شروع شده و ما هم خواستار تسریع تکمیل این پروزه در شهرستان هستیم.
خالقداد عرب همچنین با اشاره به مشکلات کمبود پارک ها و فشای سبز در شهر رشتخوار اظهار داشت:در سطح شهر رشتخوار ۶ پارک و فضای سبز داریم که امکانات و تجهیزات آن محدود است ولی به لحاظ فضا سبز که این شهر از سرانه استان بیشتر است این در حالی است که این شهر بیش از ۶۷ هزار متر مربع فضا سبز دارد که سرانه هر شهروند رشتخواری بیش از ۱۴ متر است.
وی گفت:بحث احداث و افزایش سکو ها و نشیمن گاه های این پارک ها که یکی از مطالبات مردم است به علت کمبود در آمد شهرداری که گاها تا ۶ ماه حقوق کارکنان این شهرداری معوقه شده نیاز به پیگیری دارد.
 شهرستان رشتخوار دارای دو شهر دو بخش سه دهستان ۶۵ روستا است که ۶۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رشتخوار کمبود امکانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی طهماسبیان از آغاز عملیات عمرانی و احداث یادمان شهید گمنام در بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی در شهرداری منطقه چهار همدان خبر داد و اظهار کرد: این یادمان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد که ابعاد المان نیز ۸×۶ و به ارتفاع بیش از ۸ متر است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه سعی کردیم از سبک معماری اسلامی در این طرح بهره‌مند شویم، افزود: به دنبال این هستیم فضای معنوی را این مجموعه فرهنگی فدک ایجاد کنیم؛ المان در بهترین نقطه پارک و در مسیر زائران اربعین حسینی احداث می‌شود تا فضای مطلوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم هر سال در ایام اربعین حسینی شاهد حضور زائران زیادی در کنار یادمان این شهید گمنام باشیم تا از فضای دلنشین استفاده کنند، بیان کرد: این یادمان به ارزش حدود ۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد تا فضاسازی خوبی در پارک فدک ایجاد شود.

طهماسبیان با اشاره به اینکه طرح یادمان شهید گمنام در کمیته فنی استانداری زیر نظر مشاوران مربوطه مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: ۲۶ آذرماه سال گذشته توفیقی پیدا کردیم و این شهید در منطقه چهار شهرداری همدان و در پارک فدک خاکسپاری شد و بعد از آن اقدماتی در راستای ایجاد یک فضای فرهنگی و معنوی انجام دادیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: وقتی نقشه معماری و سازه این المان تهیه و پیمانکار انتخاب شد، در نخستین فرصت یعنی ۲۹ فروردین ماه موفق شدیم کلنگ‌زنی و عملیات احداث این یادمان را آغاز کنیم.

دیگر خبرها

  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • تلاش شهرداری خاش در کاهش خسارات ناشی از بارندگی در شهر
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز