Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن کریم با حضور مسئولان استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن و برنامه محفل انس با قرآن ظهر امروز(دوشنبه)با حضور استاد ابوالقاسمی قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم و جمعی از مسئولان استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: مشارکت فرابخشی دستگاه‌های مربوطه در برگزاری اینگونه برنامه‌ها موجب می‌شود که شاهد افزایش کیفیت برنامه‌ها باشیم. 

برگزاری جشنواره‌های قرآنی مقدمه‌ای برای انس بیشتر با قرآن است
وی افزود: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و محافل انس با قرآن مقدمه‌ای برای انس بیشتر با قرآن است تا عشق و علاقه و هم‌نشینی و حشر و نشر با قرآن ایجاد شود. 

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: درمان دردهای انسان و جوامع بشری نسخه‌ای است که خداوند متعال در قرآن برای ما پیچیده است. 

وی عنوان کرد: متاسفانه فضیلت‌های اخلاقی در جامعه رو به کاهش است و اگر بشر از زندگی‌اش لذت نمی‌برد و در رنج است به این دلیل است که فضایل اخلاقی رشد و تعالی پیدا نکرده و بهترین راهکار برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی توجه بیشتر به آیات الهی و عمل به آن است چراکه انسان با تمسک به قرآن کریم به آرامش می‌رسد. 

این مسئول با تاکید بر نقش مهم توجه و عملیاتی کردن آیات قرآن در رفع مشکلات فردی و اجتماعی بیان کرد: فضایل اخلاقی را باید در قرآن جستجو کرد و راه انس با قرآن همین برنامه‌های دینی و تلاوت‌ها است چراکه انسان با شنیدن آیات الهی تحریک و تشویق شده و انگیزه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: تجلیل از برگزیدگان و فعالان قرآنی ورود در حیطه انگیزشی است و همه خانوادها و مسئولین باید در مباحث انگیزشی ورود پیدا کنند و همانطور که نخبه‌های سایر حوزه‌ها تقدیر می‌شوند، نخبه‌های فرهنگی، قرآنی و دینی هم تجلیل شوند. 

انصاری تاکید کرد: شایسته است که از کسانیکه پرچم قرآن و نماز را در جامعه به اهتزاز در می‌آورند تجلیل شود. 

عمل به پیام‌های قرآن راهکار رفع مشکلات فردی و اجتماعی است
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: باید مراقب باشیم که در زمینه فعالیت‌های قرآنی، شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی هدف اصلی نباشد بلکه هدف پیاده کردن سبک زندگی اسلامی است که در قرآن ترسیم شده و باید اخلاق ما مزین به آیات قرآنی باشد. 

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم که همنشینی با قرآن در رفتار و سبک زندگی ما تاثیر گذاشته و در مسیر ارزش‌های دینی و اسلامی حرکت کنیم. 

انصاری تصریح کرد: خوشبختانه به مدد تربیت درست خانواده‌ها، مربیان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شاهد تربیت قرآنی دانش‌آموزان و رشد فضایل اخلاقی و پایبندی آنها به مباحث دینی و اخلاقی هستیم. 

وی در پایان گفت: باید برای دستیابی به اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فعالیت‌های قرآنی تلاش کنیم. 

گفتنی است؛ ۴۵۰ نفر از فعالین دانش‌آموز قرآنی در این مراسم تجلیل شدند. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مراسم تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا وسیمای مرکز ایلام و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد خبر 6086942

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند