Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، عاطف ناصری، فرماندار نمین امروز، ۲۶ آذرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین با بیان اینکه کتابخوانی را باید در بین توده‌های مردم گسترش داد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، نهاد‌های مختلف اداری و موسسات خصوصی در جهت معرفی کتاب باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری پرداخت نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را ضروری دانست و گفت: هرگونه هزینه کرد دراین مورد سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.
فرماندار نمین گفت: کتابخوانی باید از همین جلسات شروع شود و در نقاط مختلف اشاعه پیدا کند لذا لازم است در هرجلسه انجمن تعدای کتاب توسط اعضای انجمن معرفی شود تا باب کتاب خوانی در سایر جلسات اداری و محافل خصوصی تسری پیدا کند.
ناصری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ادارات و تشکل‌های مردم نهاد خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید یا ورود به این محافل نسبت به معرفی کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام کنند.

مشارکت مدارس در برنامه‌های کتابخوانی ضروری است
رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به مشارکت مدارس در برنامه‌های کتابخوانی گفت: اختصاص قسمتی از تکالیف درسی دانش آموزان برای مطالعات غیر درسی موجب افزایش اطلاعات عمومی دانش آموزان خواهد شد.
وی کم توجهی به حضور در کتابخانه‌ها و تماس فیزیکی با کتاب را موجب خسران بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: مطالعه کتاب‌های مناسب در شکل گیری مطلوب شخصیت افراد نقش اثر گذاری دارد و تربیت انسان‌های فرهیخته و توانمند در سایه افزایش مطالعه کتاب میسر خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی اردبیل سرانه مطالعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان از فردا
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی