Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای مصرف فرهنگی اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود، گفت: در این صورت حتما بسیاری از آسیب‌هایی که به عنوان آسیب‌های اجتماعی امروز در جامعه از آن اسم می‌بریم و منتسب به حاشیه شهر است با توسعه فرهنگی و اصلاح مصرف فرهنگی، کاهش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، حاشیه شهر مشهد با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در ابعاد گوناگونی دچار نقایص جدی است و بهتر شدن حال آن، هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهر را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موضوعات قابل توجه، کمبود امکانات و منابع فرهنگی است که می‌تواند بر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هم تأثیرگذار باشد.

 

حاشیه شهر مشهد نیازمند توزیع عادلانه فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: حاشیه شهر مشهد نیازمند توزیع عادلانه فرهنگی است.

جعفر مروارید گفت: اداره کتابخانه‌ها امکانات خوبی در این زمینه فراهم کرده که البته همچنان باید تلاش شود.

وی تشریح کرد: یکی از برنامه‌های خوب، سینما سیار است که پخش فیلم‌ها را در حاشیه شهر امکان‌پذیر کرده است.

 

توزیع امکانات فرهنگی در شهر خیلی منطقی نیست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد یادآور شد: حدود یک میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین در مشهد سکونت دارند.

محمدجواد استادی اظهار کرد: عدالت توزیعی به ما حکم می‌کند که حاشیه‌نشین‌ها هم از امکانات شهری بهره‎مند شوند.

وی تأکید کرد: حاشیه‌نشینان هم به‌عنوان شهروند محسوب شده و باید از خدمات ارائه‌شده به سایر شهروندان استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد متذکر شد: واقعیت این است که توزیع امکانات و مکان‌های فرهنگی در کشور و شهر مشهد خیلی منطقی نیست و باید براساس یک عدالت اتفاق بیفتد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد یادآور شد: مردم باید از توزیع امکانات فرهنگی در شهر بهره‌مند شوند.

 

اصلاح جامعه با اصلاح مصرف فرهنگی جامعه

استادی اضافه کرد: اگر بتوانیم امکانات و دسترسی‌های فرهنگی را توسعه دهیم، در نتیجه آن افزایش دسترسی فرهنگی منجر به اصلاح و توسعه مصرف فرهنگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای مصرف فرهنگی اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ادامه داد: در این صورت حتما بسیاری از آسیب‌هایی که به عنوان آسیب‌های اجتماعی امروز در جامعه از آن اسم می‌بریم و منتسب به حاشیه شهر است با توسعه فرهنگی و اصلاح مصرف فرهنگی، کاهش می‌یابد.

استادی تأکید کرد: با هم‌افزایی بسیار خوب با حوزه هنری خراسان رضوی و سپاه امام رضا(ع) در حال تلاش برای توسعه برنامه‌های فرهنگی در حایشه شهر مشهد هستیم.

 

فعالیت‌های اداره ارشاد در مرکز شهرها متمرکز نیست

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز اظهار کرد: فعالیت‌های اداره کل ارشاد خراسان رضوی در مرکز شهرها متمرکز نیست.

افشین تحفه‌گر افزود: یکی از بخش‌های فعال و پرکار ارشاد، ۲ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد است که اتفاقا محل کانونی آن‌ها در حاشیه شهرها است.

وی ادامه داد: همچنین یکی از پرکارترین مراکز فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌صورت خودجوش اتفاق خوبی در مجموعه دبیرخانه کانون‌های مساجد ارشاد رخ می‌دهد.

تحفه‌گر تشریح کرد: بخش دیگری از اقدامات، برنامه‌ریزی برای حضور سینما در مراکز کمتر برخوردار است.

وی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری پنج دستگاه سینمای سیار در کل استان فعالیت دارد که ۲ واحد آن در مشهد فعالیت دارد و مسئولیت آن را انجمن سینمای جوان استان برعهده دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی یادآور شد: سه سینما سیار دیگر در شهرهای نیشابور، گناباد و تربت حیدریه فعالیت دارد تا در مراکز فاقد سالن و امکانات تصویری، فیلم‌های روز سینما را ارائه کنند.

تحفه‌گر با اشاره به روستاهای فعال کتاب بیان کرد: در حوزه برنامه‌ریزی‌هایمان در حوزه کتاب، بخش‌های مختلفی در بخش کتاب و کتابخوانی داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 

همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند

وی تصریح کرد: شاید این اقدامات کافی نباشد زیرا هم حاشیه شهر، هم روستاها و هم بخش‌هایی که از مراکز شهرستان‌ها دور هستند نیاز بیشتری به تلاش فرهنگی دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تأکید کرد: برای این موضوع، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است