Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - نماینده مـردم بندرعباس،‌ قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در نامه ای سرگشاده نسبت به واگذاری مجدد 2 شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال اعتراض کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا در این نامه که نسخه ای از آن به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بندرعباس ارسال شده آمده است: مطلع شدم قرارداد واگذاری شرکت های آلومینیوم المهدی و هرمز آل فسخ و مزایده مجدد برای فروش این دو کارخانه در حال برگزار شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در نامه ادامه داده است: به عنوان یکی از خادمین و نمایندگان ملت از خطه نیلگون خلیج فارس از وزیر محترم اقتصاد و دارائی و سازمان خصوصی سازی درخواست دارم به ابهامات و سئوالات ذیل پاسخ لازم جهت تنویر افکار عمومی داده شود.
وی اضافه کرد: یک - چرا قرارداد واگذاری این دو شرکت آلومینیوم سازی کشور با بیش از 55٪ تولید شمش به صورت پنهانی و بدون اعلام رسمی فسخ و لغو شده است؟ و چرا برگزاری شتابزده مزایده فروش مجدد در حالی در شرف انجام است که خریدار و مدیران و منصوبان خریدار تا 97/9/21 روزانه بیــش ازده هزار تن شمش از کارخانه خارج کرده اند و هنوز هم در شرکت حضور داشته و مشغول به کار هستند ؟
نماینده مـردم بندرعباس،‌ قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در این نامه ابراز داشته است: در صورتی که از لحظه فسخ قرارداد باید همراه با ابلاغ رسمی تاریخ فسخ قرارداد واگذاری از همان لحظه صورتجلسه تغییر و تحول را در محل کارخانه به صورت مکتوب و با جزئیات کامل و همراه با معرفی و انتصاب مدیران موقت از طرف سازمان خصوصی سازی اقدام می شده است.
مرادی در این نامه بیان داشته است: همچــنین اولاً مجتمع هرمزآل دیــگر یک مجموعه دارائی و امــوال نیست و در همان ســال 1394 دو ماه بعد از تحویل به خریدار تبدیل به شرکت آلومینیوم هرمز جنوب با مسئــولیت محدود با شماره ثبت 2508 و شناسه ملی 140053992590 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر شهرستان دامغان ثبت گردیده، در حالی که در بندرعباس باید به ثبت می رسید.
مرادی در این نامه یادآور شده است: ثانیاً وام چند صد میلیون یورویی که خریدار بعد از واگذاری از بانک صنعت و معدن گرفته با حمایت و پشتیبانی چه کسانی بوده و چگونه و کجا هزینه شده و ضمانت پرداخت این وام کلان به عهده چه سازمان و یا اشخاصی است؟
وی در این نامه بیان داشته است: ثالثاً به خاطر عدم پایبندی خریدار به تعهداتش پرونده های زیادی در مراجع قانونی تشکیل و محکوم به پرداخت میلیاردها تومان حق و حقوق دولت شده است.
وی در این نامه خاطر نشان کرده است: رابعاً خریدار حتی یک کیلو شمش هم در بـورس نفروخته و کلیــه شمش های آلومیــنیوم که در تـمام مدت سه سال و انــدی از کارخانه خارج کرده به صورت قطره چکانی در بازار آزاد و با احتکار به بالاترین قیمت فروخته است.
این نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده خود اظهار داشته است: لذا سازمان خصوصی سازی در موقع حسابرسی مبنای قیمت شمش را چگونه تعیین و محاسبه خواهد کرد؟
مرادی در این نامه سرگشاده اضافه کرده است: متاسفانه خبرهایــی که در بین اکثر کارگران این دو کارخانه مطرح است،‌ حکایت از این دارد که این دو شرکت قبل از فسخ فروخته شده و برگزاری شتاب زده مزایده های نوبت اول،‌ دوم و سوم فقط برای سرپوش گذاشتن به این معامله پنهانی و انجام تشریفات به ظاهر قانونی است.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در این نامه افزوده است: اگر چنین شیــوه و روند خرید و فروش در سـازمان خصوصی سازی حاکم و رواج یابد آنگاه سازمان خصوصی سازی تبدیل به یک سازمان مخوف، کارچاق کن و دلال می شود.
مرادی در این نامه یادآور شده است: به خاطر اعمال سیاست های ناشیانه، بی هدفی و بی برنامگی های خریدار که هیچ گونه درک و آشنایی صحیح از این صنعت پیچیده نداشته،‌ بعداز گذشت بیش از سه سال از واگــذاری و تحویل این شرکت ها اوضاع تمام واحدها و بخش های این مجموعه را به نقطه ای رسانده که از لاستیک،‌ روغن و گریس لیفتراک ها، تراکتورها و بونکرهای حمل مواد و غیره گرفته تا مواد اولیه مصرفی و قطعات یدکی را به صفر رسانده و 80 درصد تجهیزات یا از کار افتاده و تعطیل شده یا به صورت نیمه کاره فعالیت می کنند، به ویژه اینکه اوضاع سلامتی روحی و روانی 2 هزار نفر از کارگران زحمتکش این دو مجموعه با خانواده آنان به عنوان اصلی ترین سرمایه این صنعت به مخاطره افتاده است.
مرادی در این نامه اشاره کرده است: آثار و پیامدهای زیانبار عدم اهلیت و سوء مدیریت و خود کامگی خریدار فقط شامل المهدی و هرمز آل نمی گردد بلکه حداقل چندین پروژه دیگر می توان نام برد که به همین وضعیت دچار گردیده اند.
وی درنامه سرگشاده خود به به وزیر اقتصاد و دارائی، سازمان خصوصی سازی و دستگاههای نظارتی افزوده است: لذا به جنابعالی تاکید می گردد اجازه ندهید قطب تولید آلومینیوم سازی کشور به سرزمین سوخته و ایجاد یک بحران بیکاری 2 هزار نفری مبدل گردد.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر و ابوموسی در نامه سرگشاده خود خاطر نشان کرده است: در پایان ذکر این مهم ضروری است که از مجموع 240 دیگ در آلومینیوم المهدی و 228 دیگ در شرکت هرمز آل هم اینک فقط 65 دیگ در آلومینیوم المهدی و 43 دیگ در هرمز آل قادر به فعالیت هستند و هر لحظه امکان توقف هریک از واحدهای مذکور وجود دارد.
3219 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نماينده مجلس واگذاري آلومينيوم المهدي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • شکست نماینده اراک مقابل حریف بالای جدولی
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس