Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان گفت: این اجلاسیه با حضور آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مجموعه تخت فولاد اصفهان برگزار می‌شود. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا اظهار داشت: هیچ نیکی بالاتر از شهادت نیست و مقام شهدا به گونه‌ای است که علما در بهشت به آنان احترام می‌گذارند، رهبر انقلاب فرمودند در زمان تهاجم فرهنگی برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا و کاروان‌های راهیان نور سبب شده است نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌هایی همچون «شهید آبروی محله»، پیام شهدا را به نسل جوان می‌رساند، افزود: استان اصفهان رتبه نخست ایثار و شهادت در حوزه روحانیون با 590 شهید روحانی و طلبه دارد، این استان افتخار دارد که یک هزار و 112 نفر از روحانیون در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند.

دبیر دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان بیان کرد: بیشترین تعداد شهید در قشر روحانی و طلبه است، حدود 4 هزار و 500 شهید طلبه و روحانی در سطح کشور وجود دارد که این تعداد شهید نسبت به جمعیت این قشر در دوران دفاع مقدس، بالاترین تعداد شهید را دارد.

وی گفت: استان اصفهان در زمان جنگ تحمیلی، 3 هزار نفر روحانی و طلبه داشته است که 590 نفر از آنان شهید شده‌اند، این استان 215 نفر جانباز و 22 نفر آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

صادقی تصریح کرد: شهیدان ردانی‌پور، میثمی، بهشتی، اشرفی اصفهانی، مدرس، نواب صفوی، اژه‌ای، طباطبایی‌نژاد و جلال افشار از‌جمله شهدای شاخص این استان هستند که قبل از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، همچنین شهید قنبری و شهید حسینی 2 نفر از شهدای طلبه مدافع حرم استان اصفهان هستند که شهید قنبری به عنوان یک طلبه بسیجی در سامرا و شهید حسینی در سوریه به شهادت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان روز پنج‌شنبه 29 آذر از ساعت 8 الی 11 در حسینیه همدانیان واقع در مجموعه تخته فولاد اصفهان برگزار می شود،در گذشته یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدای طلبه در مجموعه‌های سپاه و یا حوزه‌های علمیه برگزار شد که امسال این برنامه با هدف آشنایی همه اقشار به شهدای طلبه و روحانی و مردمی شدن این اجلاسیه در حسینیه همدانیان برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: معرفی شهید طباطبایی‌نژاد شهید شاخص قشر روحانی در سال 1397، تجلیل از 40 نفر از ایثارگران روحانی و طلبه، تجلیل از 40 نفر از فرزندان نخبه، قرائت پیام حضرت آیت‌الله حسین مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان، سخنرانی آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و سخنرانی آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری و عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسان حوزه علمیه قم به عنوان سخنران ویژه ازجمله برنامه‌های این اجلاسیه به شمار می‌رود.

ایلام|خانواده‌های شهدا و ایثارگران حافظان اصلی ارزش‌های انقلاب هستند70 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سطح کشور عملیاتی شدیزد‌| اهداف شوم دشمن به سمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران سوق یافته است

وی با اشاره به رونمایی جلد دوم کتاب «شاهدان روحانی» با هدف معرفی شهدای طلبه استان اصفهان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان اصفهان، ارتش، نیروی انتظامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره امور مساجد و ائمه جمعه در برگزاری این اجلاسیه همکاری دارند.

صادقی گفت: استان اصفهان با 590 شهید، مازندران با 380 شهید و خراسان رضوی و تهران هر کدام با 354 شهید به ترتیب بیشترین تعداد شهید طلبه و روحانی در سطح کشور را دارند، همچنین شهرستان‌های اصفهان با 146 شهید، نجف‌آباد با 103 شهید و کاشان با 59 شهید بیشترین تعداد شهید طلبه و روحانی در استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ز

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که با حضور خسروی مشاور حوزه ایثارگران استاندار ایلام صورت گرفت، با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، افزود: عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، پرداخت تسهیلات مسکن، اشتغال و خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگران استان رضایت بخش است.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا افتخار بزرگی برای مسئولان است که این خدمات باید در طول سال استمرار داشته باشد.

بهرام نیا بیان کرد: از برنامه‌ها و اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای خدمات رسانی مطلوب به خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

استاندار ایلام، بر برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور شخص ایشان و پیگیری کامل و جامع مصوبات تاکید کرد و افزود: توجه جدی به ساخت زائر سرا در شهرستان‌های ایلام و مهران و اجرای پروژه ساختمان اقامتی و ایثار شهر ایلام ضروری است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های استاندار ایلام از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، گفت: در سال جاری برنامه ریزی خوبی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف از جمله در دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، پرداخت تسهیلات مسکن و اشتغال درنظر گرفته است، افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام امسال درصد اجرای برنامه‌های ماندگار فرهنگی در استان است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط تقویم برنامه‌های فرهنگی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در حال تدوین است.

وی از اجرای کامل مصوبات دوره اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن به جامعه ایثارگران استان نیز زمین واگذار شده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری آزمون مختص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد خبر داد و بیان کرد: این آزمون فرصت بزرگی برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

کد خبر 6088534

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود