Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان گفت: جمعیت جوانان خراسان رضوی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.

  به گزارش قدس آنلاین، حسن عزیزی اظهارداشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی امور جوانان و شورای عالی، سن جوانی از ۱۵ به ۱۸ و از ۲۹ به ۳۵ سال افزایش یافته است.

وی ادامه داد:این مصوبه در راستای ظرفیت سازی و آینده نگری نسبت به اقتضائات روز جامعه جوان و بر اساس شواهد علمی و پایش نگرش ها، ارزش ها و باورهای آنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اداره ورزش و جوانان استان تصریح کرد: بر این اساس، در حال حاضر جمعیت جوان استان ۲ میلیون و ۶ هزار و ۵۶۹ نفر است که ۱/۳۱ درصد کل جمعیت جوانان را تشکیل می‌دهد که از این تعداد یک میلیون و ۷ هزار و ۴۹۸ نفر مرد و ۹۹۹ هزار و ۷۱ نفر زن می‌باشند.

عزیزی افزود:در این راستا ۲۱ دستگاه وظیفه مند هستند تا امور و حوزه های گسترده و متنوع جوانان را در چارچوب توسعه همکاری های فرابخشی و فعالیت های سازمانی خویش مدیریت و راهبری کنند.

وی بیان کرد: پس از ابلاغ مصوبه افزایش سن جوانی، شورای راهبری جوانان به منظور انطباق برنامه ها در حوزه های مختلف انجام ماموریت ها و تکالیف ستادی و عملیاتی این حوزه برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خاطرنشان کرد: بر این اساس دست یابی به تعداد ۴۰۱ سمن جوانان و افزایش تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به ۲۰۰ مرکز تا افق ۱۴۰۰ هدف گذاری شد.

عزیزی در خصوص میزان جمعیت در سن ازدواج استان نیز بیان داشت: با توجه به میانگین سن ازدواج زوجه در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد جمعیت جوانان در آستانه ازدواج ۶۷۲ هزار و ۲۳۸ نفر یعنی معادل ۵/۳۳ درصد کل جمیعت جوان استان تخمین زده شده است.

وی با اینکه در ۷ ماهه نخست سال جاری ۸۴۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در قالب ۵۶ هزار و ۶۹۶ فقره وام ازدواج پرداخت شده است، عنوان کرد: برنامه استان این است که تا پایان سال ۹۰ هزار وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کند.

گفتنی است در حال حاضر ۲۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط در مراحل مختلف دریافت وام قرار دارند.
منبع: برنا
 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرحله اول قرعه کشی، در شهر شیروان با حضور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان شیروان، رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان و کارشناسان ذیربط معاونت املاک و حقوقی و کارشناسان اداره حراست برگزار شد.
در این جلسه تعداد ۹۰ قطعه با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع قرعه کشی شد که بعد از مراحل انعقاد قرارداد تحویل متقاضیان خواهد شد و مراحل بعدی قرعه کشی پس از تامین زمین برگزار خواهد.
حسین نعمتی جانشین معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی خراسان شمالی هم گفت: بیش از ۷ هزار و ۱۵۰ نفر از مشمولان هم استانی قانون جوانی جمعیت که دارای ۳ فرزند یا بیشتر هستند در صف دریافت زمین رایگان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند