Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طرح آسیب‌های اجتماعی از طرف شورای اجتماعی کشور به استان‌ها ابلاغ شده که در سال جاری 10 استان مجریان این طرح هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو باخاورستان، پیرامون طرح آسیب های اجتماعی اظهار کرد: طرح آسیب‌های اجتماعی  از طرف شورای اجتماعی کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بخشی از این طرح مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

اجرای طرح در 10 استان

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال جاری 10 استان مجریان این طرح هستند ،که استان خراسان‌جنوبی یکی از این استان‌ها است .

 

رضایی ادامه داد: امسال به عنوان اولین سال طرح آسیب‌های اجتماعی در مرکز استان در مناطق حاشیه‌نشین برگزار می‌شود.

 

وی افزود: قرار شده مرحله بعدی  طرح آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ها برگزار شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به اهداف این طرح اشاره کرده و گفت: اهداف این طرح، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی است.

 

اعتبار 600 میلیون تومانی برای اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی

رضایی خاطر نشان کرد: اعتباری که برای اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی دریافت کرده‌ایم 600 میلیون تومان بوده است .

 

وی با بیان این‌که طرح آسیب‌های اجتماعی زیر نظر شورای اجتماعی کشور است گفت: چندین گروه بازرس از سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری خراسان‌جنوبی و وزارت کشور برای تأیید و بازدید این طرح به خراسان‌جنوبی آمدند و خوشبختانه از اجرای طرح و برنامه‌ها در استان بسیار راضی بودند .

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به جزئیات طرح آسیب‌های اجتماعی اشاره و گفت: پایگاه‌هایی در حاشیه شهر بیرجند از جمله مسجد علی بن ابی طالب (ع) سراب، مسجد امام صادق(ع) ، مسجدالحسین(ع) جوادیه، مسجد قائم آل محمد(ص) در منطقه  موسی بن جعفر(ع) و مسجد صدیقه طاهره(س) را  شناسایی کردیم .

 

رضایی افزود: در این طرح مسجد قائم آل محمد(ص)، موسی بن جعفر(ع)، مسجد صدیقه طاهره(س) و مسجد علی بن ابی طالب(ع) سراب فعالیت خیلی خوبی در این طرح داشته‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: این مساجد مأموریت‌شان این است که تشکل‌های اطراف خود را نظیر هیئات ، کانون‌ها ، انجمن‌ها و پایگاه‌های بسیج را با خود همگام سازی کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی حراسان‌جنوبی گفت: در این طرح یک پایگاه در رأس و بقیه پایگاه‌ها مرتبط با آن می‌شوند و برنامه‌های متنوعی در این پایگاه‌ها شکل می‌گیرد.

 

رضایی با بیان این‌که هر پایگاه مجری 10 کمیته است، افزود: برای هر پایگاه مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی نیز مشخص می‌شود که در بخش مورد نظر ورود پیدا می‌کنند .

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بررسی‌های انجام شده محله موسی بن جعفر(ع) فاقد بوستان بود که اکنون به همت دوستان در این طرح بوستانی در نظر گرفته شده و کارهای مقدماتی برای  احداث پارک انجام شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طرح آسیب‌های اجتماعی زیر نظر شورای اجتماعی کشور است،خاطر نشان کرد: از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح استفاده می‌شود .

 

رضایی افزود: اجرای این طرح از تنوع خوبی برخوردار است وبرنامه‌های متنوعی از جمله کلاس‌های معارفی، مشاوره، اشتغال خانگی ، فعالیت های ورزشی ، فعالیت های اردویی ، استفاده از فضای استخر و سینما در این پایگاه‌ها  وجود دارد.

 

وی بیان کرد: این برنامه ها عمدتا برای سنین نوجوانی و جوانی انجام می‌شود اما در کنار آن بخشی  برای سایر سنین نیز فعالیت می‌کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی درباره اشتغال خانگی در این طرح توضیح داد: شاید برخی فکر کنند که اشتغال خانگی یک نوع موازی کاری است ،اما این‌گونه نیست و می‌توان گفت که اشتغال خانگی بذری است برای جذب مخاطب به مساجد که ما در محله مورد نظر می‌پاشیم.

 

رضایی نیز درباره فعالیت‌های اردویی تصریح کرد: تاکنون اردوهایی به مشهد مقدس ،طبس ،اردوگاه یادگار امام و سایر امام زادگان داشته‌ایم.

 

وی به برنامه‌های دیگر طرح آسیب‌های اجتماعی در طول این مدت اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های جشن و شادی در بوستان‌ها، جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های سبک زندگی، دوره‌های آموزشی مباحث خانواده ، مباحث مربوط به پسران و دختران مجرد از دیگر برنامه‌های این طرح بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: برای بعضی از خانواده‌های بی بضاعت در این طرح به صورت مستقیم و یا از طریق خیرین با همکاری بعضی از دستگاه‌ها کمک‌هایی برای تأمین جهیزیه و سبدهای غذایی شده است.

 

رضایی افزود : امیدواریم که این فعالیت با حمایت شورای عالی کشور دنبال شود و بتوانیم با توان بیشتری این طرح را ادامه دهیم.

 

برگزاری دوره آموزشی در مشهد مقدس

وی با بیان این‌که آموزش از اهمیت والایی برخوردار است عنوان کرد: قرار است در آیند‌ه‌ای نزدیک  یک دوره آموزشی به مدت یک هفته با مربیان طرح آسیب‌های اجتماعی در مشهد مقدس برگزار شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: زیرا هرچه برای آموزش هزینه کنیم کم است و هزینه در امور آموزش، یک سرمایه گذاری مطلبوب و خوبی است که ثمره آن را در جامعه خواهیم دید.

 

رضایی با تأکید بر این‌که پیشگیری مقدم بر درمان است تبیین کرد: همه ما جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیم، چرا که پیشگیری مقدم بر درمان بوده و بایستی بیشتر هزینه‌ها صرف پیشگیری شود تا درمان.

 

وی بیان  کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اقدام همه جانبه لازم است و به همین منظور همه دستگاه‌ها، بخش‌های دولتی و همه مردم بایستی ورود پیدا کنند تا  مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یک حرکت همه جانبه و اجتماع محور شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: امیدواریم شورای اجتماعی کشور مجوز فعالیت طرح آسیب‌های اجتماعی را در شهرستان‌های استان نیز بدهد و با توجه به ظرفیت موجود در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی این قول را می‌دهیم که فعالیت‌های خوبی را در این شهرستان‌ها  دنبال کنیم .

 

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، پرداختن به موضوع نشاط و شادی در برگزاری این برنامه‌ها است، افزود: در این راستا باید متناسب با گروه‌های هدف اقدام به برگزاری برنامه کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز، ایجاد نشاط و شادی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان همواره در صدد القای ناامیدی در جامعه هستند، از این رو برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلف با رویکرد نشاط و شادی می‌تواند اهمیت برگزاری چنین جشن‌هایی را دو چندان کند.

این مسؤول با یادآوری اینکه یکی از موضوعات مهم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، لحاظ کردن مباحث اعتقادی، تربیتی و تبیینی است، ادامه داد: برای اینکه برنامه‌های دهه کرامت بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، باید فضاسازی گسترده‌ای در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت جزو اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: حضور خادمین بارگاه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در استان زنجان، یکی از برکات دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی ناصر به دیگر برنامه‌هایی که قرار است در دهه کرامت برگزار شود، اشاره کرد و گفت: مراسم روز دختر و تجمع دانش‌آموزان، مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب، از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نخبگان و روحانیون استفاده کنیم، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که قرار است به عنوان خروجی برنامه‌های دهه کرامت در استان مورد توجه قرار گیرد، بحث توجه به اصل ولایت‌مداری و نیز ترویج ازدواج آسان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای تبلیغات شهری برنامه‌های دهه کرامت در استان انجام گرفته است، عنوان کرد: علاوه بر این تلاش شده است تا از سایر ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان استفاده شود.

کد خبر 6087695

دیگر خبرها

  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است