Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:32:46 GMT

رهبری، خط قرمز ائمه جمعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۶۴۹

رهبری، خط قرمز ائمه جمعه است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: رهبری خط قرمز امامان جمعه است و به غیر از آن امر دیگری نیست زیرا رهبری، خط قرمز اسلام و ارزش های اسلامی است.

گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه رشت به ایرنا حاکیست؛ آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اظهار کرد: نمازجمعه از یادگارهای امام راحل محسوب می شود و در طول پس از انقلاب اسلامی جایگاه خوبی در نظام اسلامی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اهمیت نمازجمعه برای تمام اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: نمازجمعه از جایگاه بسیار نورانی برخوردار است و تمام مسائل استانی، شهرستانی و بخشی باید تحت زعامت امام جمعه پیگیری برطرف شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه حراست از جایگاه نمازجمعه حائز اهمیت است، تصریح کرد: امامان جمعه نیازمند پشتیبانی به ویژه حمایت معنوی از طرف مسئولان مربوطه هستند.
آیت الله فلاحتی به افترا و حمله دشمن نسبت به چهره های مردمی به ویژه امامان جمعه اشاره کرد و گفت: امامان جمعه تمام سختی ها را تحمل می کنند.
وی با تاکید بر تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دیدگاه های مقام معظم رهبری توسط امامان جمعه، بیان کرد: امروز رهبر فرزانه انقلاب در تمام عرصه ها دیدگاه دارند و باید برای تبیین آن تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان، شناخت عمیق از اندیشه مقام معظم رهبری توسط امامان جمعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام خطوط باید به رهبر معظم انقلاب ختم شود و نباید به هیچ بهانه ای این امر را فراموش کنیم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مخدوش کنندگان جایگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستند، اظهار کرد: رهبری خط قرمز امامان جمعه محسوب می شود و به غیر از آن امر دیگری نیست زیرا رهبری خط قرمز اسلام و ارزش های اسلامی است.

**نمازجمعه قلب فرهنگی و قرارگاه بصیرت جامعه است
معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در مراسم مذکور نهاد نمازجمعه را الهی و سیاسی توصیف کرد و گفت: نمازجمعه نهادی پر ارزش و کارآمد برای اداره جامعه بشری است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رحمانی، نمازجمعه را قلب فرهنگی و قرارگاه تقوا، بصیرت و اخلاق عنوان کرد و افزود: تمام برنامه ها باید به طرف هدف مذکور هدایت شود و در این صورت می توانیم به کرامت برسیم.
وی از ترسیم راهبردهای شش گانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خبر داد و بیان کرد: به زودی راهبردهای مذکور به امامان جمعه ابلاغ می شود و به طرف تحولی شکوهمند برای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواهیم رفت.

**نمازجمعه از مولفه های مهم سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است
مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به پایه گذاری انقلاب اسلامی توسط امام(ره)، اظهار کرد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی تحت زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری سپری شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی بر ارتقای کمی و کیفی و شکوفایی پایگاه های نمازجمعه با تلاش ائمه جمعه تاکید کرد و افزود: نمازجمعه باید در اوج کیفیت باشد.
وی با بیان اینکه نمازجمعه یکی از مهم ترین مولفه های سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری جایگاه نمازجمعه باید یادآور سیمای باشکوه، بصیرت، ذکر و اخلاق در افکار عمومی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژاد مسئول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در مراسم تکریم خود گفت: اگر حق نمازجمعه آن طور که خدا خواسته ادا شود، بسیاری از کاستی های جامعه برطرف می شود ضمن اینکه نمازجمعه عنصر بی بدیل برای نجات جامعه است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نماينده ولي فقيه گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست به تعریف محیط‌زیست پرداخت و آن را دربردارنده تمام مؤلفه‌های مؤثر بر حیات انسان توصیف کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست را در دو سطح محیط پیرامونی زندگی انسان و بسترهای دیگر طبیعت می‌توان دنبال کرد.

وی بر لزوم بازشناسی دقیق الزامات صیانت از محیط‌زیست تأکید و درختکاری و کاشت نهال را از برجسته‌ترین توصیه‌های روایی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر قیامت فرارسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان این که کاشت نهال و توسعه فرهنگ درخت‌کاری باید مورد اهتمام همگان از جمله ائمه جمعه قرار گیرد، اظهار داشت: دعوت به همکاری گروه‌های مختلف مردمی با منابع طبیعی در روز درختکاری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست است.

وی در ادامه تبیین برخی دیگر از مصادیق صیانت از محیط‌زیست به موضوع مهم آب اشاره کرد و اذعان داشت: پرهیز از کثیف و تباه سازی آب و دوری از آزار و اذیت حیوانات از سفارش‌هایی مبانی دینی است؛ چرا که همگان در برابر زمین، سرزمین و حیوانات مسئول هستیم و این مهم باید موردتوجه عموم جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه امامزاده عبدالله به مسئولیت گفتمانی ائمه جمعه در مواجهه با محیط‌زیست اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا ائمه جمعه در تمام مشارکت‌های عمومی و تخصصی عرصه محیط‌زیست حضوری فعال و جهادی داشته، میدان‌دار عرصه جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشند.

وی به زیبایی‌های حضور ائمه جمعه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عرصه صیانت از حیوانات و جمع‌آوری پسماند از محیط‌زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه متقابل به ظرفیت‌های موعظه و کارگاه بهترین راهکار جهاد تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ زیبای مدیریت پسماند و صیانت از محیط‌زیست است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه ضمن تبیین مباحث دینی و اجتماعی باید پرچم‌دار میدان‌های فرهنگ‌ساز بوده ورود علمی و عملی به فرهنگ‌سازی داشته باشند.

کد خبر 6087540

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند