Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احسان جمالی در مراسم تقدیر از نفرات برتر بیست و سومین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور که امروز ۲۶ آذر ۹۷ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: اولین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور در سال ۷۵ با تصویب شورای معاونان وزارت علوم برگزار شد و از آن زمان تاکنون بدون وقفه ۲۳ دوره برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این المپیاد در ابتدا با ۶ رشته شروع شد و اکنون ۲۳ رشته را تحت پوشش خود دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: سازمان سنجش موظف است این آزمون را برگزار کند. برخی از اهداف برگزاری این آزمون، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان، تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل و ماندگاری در کشور عنوان شده است.

جمالی گفت: این المپیاد نسبت به المپیاد سال گذشته با تغییراتی مواجه بود. امسال سه رشته روانشناسی، مهندسی صنایع، رشته بین رشته ای علوم و فناوری سلول های بنیادی و مهندسی بافت با توجه به نیاز کشور به آن اضافه شد. در این دوره دانشجویان منتخب به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برای این المپیاد انتخاب شدند. ۹۷۹ نفر در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر در این آزمون به رقابت پرداختند. ۳۹۶ نفر از این تعداد خانم و ۵۸۳ نفر آقا بودند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: ۷۹ نفر در مرحله نهایی از اول تا سوم توسط شورای المپیاد علمی- دانشجویی انتخاب شدند که ۱۷ مدال طلا، ۲۸ نقره و ۳۴ برنز کسب کردند. ۲۸ مدال آن مربوط به شرکت کنندگان خانم و ۵۱ مدال آن مربوط به شرکت کنندگان آقا بود.

جمالی گفت: ۲۵ دانشگاه در مرحله نهایی حداقل یک مدال داشتند که دانشگاه صنعتی شریف با ۱۴ مدال که ۳ طلا، ۸ نقره و ۳ مدال برنز بود رتبه اول، دانشگاه تهران با ۲ مدال طلا، ۵ نقره و ۷ برنز رتبه دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با ۵ طلا، ۱ نقره، ۱ برنز رتبه سوم را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای این دانشجویان از طرف وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. این افراد می توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شده و از تسهیلات وام، شهریه، مسکن و وام ازدواج آن استفاده کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: همچنین وزارت علوم نیز تسهیلاتی به این افراد ارائه می دهد که رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در این دوره پذیرش می شوند و اگر فارغ التحصیل نشده باشند این امتیاز برای سال آینده آنها محفوظ است.

جمالی افزود: اگر این دانشجویان دانشجوی دکتری باشند در رتبه های اول تا پانزدهم می توانند از امتیازات مرحله مصاحبه استفاده کنند.

به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه ریزی های برای بیست و چهارمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور آغاز شده است و مناطق ده گانه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت المپیاد منطقه ای را برگزار می کنند و مرحله نهایی آن اواخر تیر ۹۸ برگزار می‌شود.

کد خبر 4487816 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیاد علمی دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، تدوین و ابلاغ آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه در سطح ملی را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: المپیاد ورزش‌های فناورانه با هدف بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در سطح دانشجویان دانشگاه‌های کشور طراحی شده است.
دکتر ابوالفضل دانشور افزود: سازمان امور دانشجویان، در کنار برگزاری المپیاد‌های ورزش‌های قهرمانی و همگانی، اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در قالب‌های مختلف (رباتیک، فیجیتال و دیجیتال و نوآوری‌های فناورانه در ورزش) خواهد کرد که فرآیند اجرایی آن در برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم و در سال جاری از تاریخ ۲۷ فروردین ماه شروع شد و دانشجویان دانشگاه‌های کشور تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ستاو به آدرس Setav.ir/stso که برای همین منظور آماده شده، ثبت نام نمایند.
وی تأکید کرد: در این رویداد ملی می‌خواهیم با ترکیب تحرک و ورزش و فناوری و سرگرمی، هم زمینه مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را فراهم کنیم و هم دانشجویان بتوانند نقش خود را برای تولید محصولات و تجهیزات مبتنی بر فناوری ایفا کنند تا ضمن کسب درآمد کافی در دوره دانشجویی، خودکفایی در تولید محصولات فناورانه ورزشی در کشور کلید زده شود.
دانشور با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه بازی‌های رایانه‌ای است؛ افزود: انتظار داریم دانشجویان به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کنند.
وی یادآور شد: تعدادی از دانشگاه‌های کشور قبلاً بخش‌هایی از این المپیاد را در دانشگاه‌های خود برگزار می‌کردند، اما مقرر شد این المپیاد در سطح ملی برگزار شود تا خروجی آن بتواند منجر به ایجاد شرکت، تولید محصولات و افزایش مهارت و درآمد دانشجویان و کشورمان شود؛ از طرفی برگزیدگان این المپیاد به‌عنوان نمایندگان کشور برای شرکت در رویداد‌های بین‌المللی خواهند بود.
مدیرکل دانشجویان داخل تصریح کرد: با عنایت به برگزاری این رویداد مهم به صورت استانی و ملی از کلیه دانشگاه‌ها در سطوح مختلف مدیریتی انتظار داریم تا با هم‌افزایی فکری و تبلیغی کمک کنند تا این رویداد در سطح نام بزرگ ایران اسلامی برگزار و همه ظرفیت‌های دانشجویی کشور وارد این عرصه شود.

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور