Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@20:23:41 GMT

اعتراض زنان کره جنوبی به مدسازی برای زنان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۸۰۶

اعتراض زنان کره جنوبی به مدسازی برای زنان

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، مدت هاست که زنان کره جنوبی در اعتراض به استانداردهای ساخته شده برای زیبایی زنان باهم متحد شدند و به اعتراض برخاسته اند. آنها به شدت از جراحی ها و شعارهای زیبایی خسته شده اند و برای رهایی از استانداردهای تعیین شده برای زیبایی که از سوی رسانه ها بر آنها تحمیل می شود در حرکتی لوازم آرایش خود را خرد کرده و به سطل زباله انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها خواستار بازگشت به استانداردهای اصلی زیبایی هستند و معتقدند این جنبش کمک می کند تا از استانداردهای غیرمعقول که زن را به ابزار لذت طلبی و کسب سود تبدیل کرده است، رهایی دهد. این زنان از خرد کردن و نابود کردن لوازم آرایش خود ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و تعداد زیادی از زنان نیز با آنها همراه شده اند.

 

بسیاری از زنان مخالف این هستند که برای زنان استانداردهای زیبایی تعریف شود و چرا باید یک زن حتما دارای این مشخصه ها باشد تا به او "زیبا" بگویند.

 

لازم به ذکر است، در غرب زن نماد زیبایی جنسی و وسیله‌ای برای لذت‌جویی بیشتر جنسی مردان است. همین مسئله باعث شده که شرکت‌های سرمایه‌داری از زن به عنوان کالای تبلیغاتی برای فروش بیشتر کالاهای خود بهره بگیرند و با استفاده از جذابیت‌های جنسی زنان سعی کنند افراد بیشتری را به خرید کالاها و خدمات خود جذب کنند. مطابق این فرهنگ هر زنی که بیشتر بتواند زیبایی داشته و جذابیت جنسی در ظاهر بدن و پوشش خود ایجاد کند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و زنی نمونه به نظر می‌رسد. این فرهنگ در جوامع شرقی نیز نفوذ کرده و کشورهایی مانند ژاپن، کره، هند و... را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

 

گفتنی است اگر چه در فرهنگ ایرانی اسلامی زیبا کردن همسران برای یکدیگر مهم دانسته شده و حتی به این امر تشویق شده‌اند اما در این فرهنگ، معیار اصلی شخصیت زنان در مولفه‌های حقیقی شخصیت آنها تعریف می‌شود نه در ظاهر بدن. مولفه‌هایی که خلقیات، فهم و دانش آنها و میزان اثر گذاری مثبت آنها در سازندگی جامعه و خانواده بخشی از آنهاست.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شخصیت استاندارد کره جنوبی زنان زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجاه و چهارمین نشست فنی کدکس مواد غذایی با حضور بالغ بر ۱۸۵ کشور جهان با محوریت به‌روز کردن برخی دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و استانداردهای مواد افزودنی غذایی پس از بررسی‌های کارشناسی برگزار می‌شود و نماینده ایران در این نشست از وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

بنابراین گزارش، ابوالفضل رئوفی، مشاور وزیر جهادکشاورزی و مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری در جلسات فنی کدکس مواد غذایی ارائه مطلب خواهد کرد.

در حال حاضر رئیس کمیته اصلی کدکس کشور انگلستان و نایب رئیس آن همزمان و به صورت گروهی کشورهای استرالیا، کنیا و شیلی هستند.

گفتنی است؛ کدکس مواد غذایی با همکاری مشترک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(FAO) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) راه‌اندازی شد و ایران نیز به مدت ۶ سال نایب رئیس آن بوده است.

کدکس به منظور اجرای استانداردهای مشترک FAO/WHO در زمینه مواد غذایی به وجود آمد.

کد خبر 6085516

دیگر خبرها

  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد
  • فیلم| انگلیس در مدار استانداردهای دوگانه
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • تصاویر تاریخی از زنان قشقایی / چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟ / خشم و استرس هیتلر در المپیک ۱۹۳۶ / عجیب‌ترین و تکان دهنده‌ترین بیماری‌ها / بختک چیست؟