Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تأمين مالي بنگاه هاي توليدي و اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش به عنوان اولويت نخست بانک مورد تأکيد قرار گرفت.
تأمين مالي بنگاه هاي توليدي و اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش به عنوان اولويت نخست بانک مورد تأکيد قرار گرفت.
محمدکاظم چقازردي مديرعامل بانک سپه در نامه‌اي خطاب به مديران شعب مناطق و رؤساي شعب ممتازمستقل از آنان خواست اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش به بنگاه هاي توليدي را اولويت نخست برنامه هاي اعتباري خويش قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانک سپه، با توجه به شرايط اقتصادي حال حاضر و به منظور حمايت از بنگاه هاي اقتصادي و حفظ اشتغال و افزايش سطح توليد که از مهمترين اولويت هاي اقتصادي و اجتماعي دولت محترم محسوب مي شود، بانک سپه در سال جاري نيز در راستاي صيانت از دستاوردهاي سال گذشته و تضمين تداوم تأمين مالي بنگاه هاي توليدي، اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش به بنگاه هاي مذکور را در اولويت قرار داده است.
بر اساس اين گزارش در نامه مديرعامل بانک آمده است: «با توجه به اينکه به دليل شرايط کنوني اقتصادي و اعمال تحريم هاي ناعادلانه بر عليه کشور، کمبود نقدينگي ناشي از افزايش نرخ ارز و قيمت نهادهاي توليدي يکي از مهمترين مشکلات واحدهاي توليدي است، لذا بايستي با استفاده از سياست هاي اعتباري، برآوردن نياز واحدهاي توليدي، جلوگيري از رکود و تأمين مالي بنگاه هاي توليدي باتخصيص بهينه منابع محدود بانکي، بهبود در توليد و اشتغال را رقم زد که نقش بانک سپه در انجام اين مهم و همراهي با سياست هاي کلان اقتصادي دولت محترم بسيار پررنگ مي باشد.»
اين گزارش مي افزايد: در بخش ديگري از نامه مديرعامل بانک ضمن تأکيد بر حساسيت شرايط کنوني و لزوم احساس مسئوليت بيشتر در خصوص تأمين مالي بنگاه هاي توليدي ازمديران شعب مناطق و رؤساي شعب ممتاز مستقل خواسته شده است که به رغم محدوديت منابع و مشکلات و تنگناهاي اعتباري موجود به منظور جلوگيري از تشديد رکود بنگاه هاي مزبور با در اولويت قرار دادن بررسي درخواست واحدهاي مولد، ضمن رعايت ضوابط مربوط از جمله اعتبار سنجي و احراز توجيه پذيري در کوتاه ترين زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تامین مالی تولید وزیرساخت‌ها درشورای نگهبان تایید شد


هادی طحان نظیف در گفتگو به خبرگزاری صداوسیما،  گفت: این طرح با هدف تأمین مالی و جهش تولید در بخش‌های تولیدی و زیربنایی و همچنین هدایت نقدینگی به بخش‌های تولیدی در مجلس به تصویب رسیده است.
نمایندگان پیشتر طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را ۲۹ مرداد پارسال به تصویب رسانده بودند که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته بود.
حالا این طرح پس از ۳ مرحله اصلاح در مجلس و بررسی در شورای نگهبان به تأیید رسیده و به قانون تبدیل شده است.
در قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها پیش بینی شده با شرایطی، از منابع بازار پول، سرمایه و اشخاص داخلی و خارجی استفاده شود.
این قانون همچنین پیش بینی کرده یک شورای ملی با نام "تأمین مالی" تشکیل شود که هدفش "توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هماهنگی میان نهادهای مالی و توسعه دامنه وثیقه‌ها و تضمین‌ها" است.
رئیس این شورای ملی، وزیر امور اقتصادی و دارایی است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت که قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت ها، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه را آسان تر می کند و با اصلاح روندها، هزینه‌های اقتصادی مختلف تأمین مالی کاهش می یابد.
آقای طحان نظیف افزود که "بهبود فضای مالیات ستانی یا کاهش هزینه‌های مالیاتی اضافی با هدف تأمین مالی بنگاه‌ها و افزایش سرمایه" از اهداف دیگر این قانون است.
توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز با استفاده از سرمایه های مردمی و آسان تر شدن ورود بخش خصوصی در این صنایع از هدف های قانون است.

دیگر خبرها

  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • هدف گذاری استان برای شناسایی ۱۰۰ طرح اقتصادی در استان قم
  • اهتمام بانک دی به پرداخت تسهیلات خرد و ارتقای کیفیت خدمات به جامعه ایثارگری
  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • طرح تامین مالی تولید وزیرساخت‌ها درشورای نگهبان تایید شد
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین