Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:45:07 GMT

آماده پرتاب سومین ماهواره علم وصنعت هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۸۴۷

رئیس دانشگاه علم وصنعت از آماده شدن سومین ماهواره این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورتی که مقدمات لازم فراهم شود این ماهواره به زود پرتاب خواهد شد.

به گزارش ایسنا،  دکتر ذاکری در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علم وصنعت که امروز با حضور وزرای کار و شهرسازی در مجتمع امام خمینی این دانشگاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۶ مرکز تحقیقاتی پژوهشکده ومراکز پژوهشی، ۴۴۰ عضو هئیت علمی که ۱۷ نفر از آن جز یک درصد دانشمندان برتر دنیا در رنکینگ‌های بین المللی پذیرفته شدند در دانشگاه علم وصنعت حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این دانشگاه علاوه  بر پردیس مرکزی چهار پردیس دیگر در نور، دماوند، چابهار وکیش دارد که پردیس کیش این دانشگاه در شرف احداث است.

وی در ادامه دانشگاه علم وصنعت را جزو سه دانشگاه صنعتی کشور در رنگنیگ‌های بین المللی توصیف کرد و گفت: در این رده بندی ها جایگاه دانشگاه در رتبه های اول تا سوم برتر صنعتی کشور قرار می گیرد. ضمن اینکه حدود ۱۴ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل داریم که ۱۸۰۰ نفر این دانشجویان در مقطع دکترای تحصیل میکنند و به طور کلی ۷۰ درصد ظرفیت‌ها به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه علم وصنعت خوشبختانه این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور به یک دانشگاه کاربردی و صنعتی معروف است به طوری که فارغ التحصیلان آن بعد از دوره  تحصیل جذب بازار کار می‌شوند و درحال حاضر نیز بسیاری از این افراد در سازمان‌های اجرایی کشور موفق عمل کرده‌اند.  

دکتر ذاکری به برنامه راهبردی دانشگاه علم وصنعت اشاره کرد و گفت : ما در حال حاضر جزو دانشگاه‌هایی هستیم که برنامه راهبری  برای حرکت به سمت آینده نگری داریم و در حال حاضر چهارمین برنامه ۵ ساله راهبردی دانشگاه در حال اجرا است.

وی یادآور شد: دانشگاه برای حرکت از نسل دوم به نسل سوم توسعه فناوری نوآوری و کارآفرینی را در برنامه خود قرار دهد و در برنامه سوم راهکارهای مقدماتی تدوین شد که منجر به شکل گیری دانشکده مهدسی پیشرفت شدیم واین مسائل در برنامه چهارم نیز دنبال خواهد شد ضمن اینکه رشته‌های متعدد در مدیریت کسب وکار الکترونیکی و کارآفرینی در دوره ارشد نیز تدوین شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: هم زمان در معاونت پژوهشی دانشگاه مراکز رشد و دانش بنیاد به نوعی مورد حمایت قرار گرفته ودر حال توسعه هستند که تعداد این مراکز از ۲۳ مرکز به ۳۶ مرکز در سال ۹۲ افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علم وصنعت همچنین از راه اندازی فن راه علم و صنعت در این دانشگاه خبر داد و گفت: این فن در حوزه علم وفناوری و در حاشیه جنوبی وجنوب شرقی دانشگاه راه اندازی خواهد شد که البته مقدمات کار با همکاری شهرداری فراهم شده و به زودی بحث اجرایی آنرا  آماده خواهیم کرد.

ذاکری از پرتاب سومین ماهواره دانشگاه علم وصنعت خبر داد و گفت: ما افتخار این را داریم اولین ماهواره را پرتاب کردیم و دومین ماهواره نیز در این دانشگاه ساخته شده وخوشبختانه سومین ماهواره نیز آماده شد که اگر مقدمات آن فراهم شود به زودی پرتاب خواهیم کرد.

 رئیس دانشگاه علم وصنعت در پایان به اقدامات این دانشگاه در حوزه خودرو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هشت طرح کلان ملی در حوزه خودرو در دانشگاه علم و صنعت اجرایی شده و با وجود محدودیت‌های مالی پلت فرم های طراحی خودرو شکل گرفته و در بحث قطار سریع السیر نیز اقداماتی خوبی انجام دادیم که امیدورایم با راه اندازی قطار تهران قم بتوانیم همکاری های خود را در این عرصه را با راه آهن شروع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت ماهواره هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید سعید غدیر خم چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت، افزود: کارگروه‌های علمی هرکدام از کمیته‌ها راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند، همچنین پیش‌نشست‌هایی در راستای برگزاری این کنگره در دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان و برخی دانشگاه‌ها داشته‌ایم که آثار و نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از راه‌اندازی قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و افزود: تاکنون برای حدود یک‌هزار معلم استان اصفهان و ۴۰۰ استاد دانشگاه دوره‌های آشنایی با نهج‌البلاغه یا کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ایم، همچنین ۸۰ رابط از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف معرفی شده‌اند و جلساتی با آنها برگزار شده است.

بیگی متذکر شد: دو بخش ویژه دانش‌آموزی و علمی در کنگره پیش‌بینی شده که تاکنون ۸۰۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۲۸۰ مقاله در بخش علمی از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده که این مقالات به «۱۲۰ زبانِ زنده دنیا» ترجمه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس نظر‌سنجی‌های انجام شده کمتر از ۱۰ درصد از عموم مردم یا حتی جامعه نخبگانی ما با این کتاب انسان‌ساز آشنایی لازم را دارند و باید سعی‌مان بر این باشد که با مبحث مخاطب‌شناسی و تولید محتوای مناسب برای عموم مردم، مقدمات لازم برای انس بیشتر همگانی و جاری و ساری شدن تعالیم این کتاب در زندگی عادی عموم، مهیا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم