Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:21:33 GMT

وزیر جنگ داعش در حمله هوایی عراق در سوریه کشته شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۹۰۱

وزیر جنگ داعش در حمله هوایی عراق در سوریه کشته شد

بغداد - ایرنا - وزارت کشور عراق از به هلاکت رسیدن وزیر جنگ داعش و 28 فرمانده از معاونان 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروهک تروریستی - تکفیری داعش و افراد انتحاری دیگر در حمله هوایی این کشور به مواضع آنان در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق روز دوشنبه اعلام کرد که در دو عملیات هوایی جنگنده های اف 16 عراق علیه مواضع آنان در منطقه سوسه در سوریه در مجموع 29 تروریست به هلاکت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'ابو علی البصری' گفت که این تروریست ها برای انجام عملیات انتحاری در بغداد، کربلا، سامرا و کرکوک آماده می شدند.
به گفته وی، در میان تروریست ها افراد عراقی، عرب و خارجی وجود داشت و بسیاری از آنها تحت تعقیب بودند.
'مشتاق عناد هرم المحمدی' اهل عراق مشهور به ابو عمر وزیر جنگ داعش و 'سجاد علی حسین الحسناوی' از اهالی محمودیه در جنوب بغداد ملقب به 'ابو صفیه' و متهم به رهبری عملیات خونبار تروریستی به محله کراده بغداد با چند صد کشته در سال 2016 از جمله سرکردگان کشته شدن در این عملیات ها هستند.
این چندمین بار است که نیروهای عراقی با جنگنده و یا از طریق توپخانه مواضع تروریست های داعش را در خاک سوریه نزدیک مرز عراق هدف قرار می دهند.
چند روز پیش نیز مرکز رسانه ای ستاد مشترک عراق اعلام کرد که جنگنده های اف 16 عراقی با استفاده از گزارش های دقیق اطلاعاتی از مواضع تروریست ها، دو مرکز استقرار تروریست در منطقه سوسه در داخل خاک سوریه را بمباران کرده و 44 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.
منابع عراقی در ماههای اخیر بارها از قصد عبور عناصر داعش از مرزها به کمک نیروهای آمریکایی مستقر در این مناطق و انجام عملیات تروریستی در این کشور خبر داده اند.
10 دسامبر 2017 (19 آذر 96 ) نخست وزیر وقت عراق طی مراسمی پیروزی کامل نظامی را بر گروهک ترویستی تکفیری داعش اعلام کرد.
خاورم*4**380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق تروريسم سركردگان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ کشته در حمله افراد مسلح به یک پاسگاه در مرز پاکستان + عکس و جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: شاخه رسانه‌ای ارتش در بیانیه‌ای بدون نام بردن از گروه شبه‌نظامی مسئول این حمله اعلام کرد که حادثه در شمال غربی پاکستان توسط شش مهاجم انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «تروریست‌ها یک خودروی حامل مواد منفجره را به پاسگاه کوبیدند و به دنبال آن حملات انتحاری متعددی انجام شد که منجر به فروریختن بخشی از یک ساختمان و «شهادت» پنج نفر شد؛ دو نیروی دیگر نیز در درگیری با تروریست‌ها شهید شدند.»

ساکنان وزیرستان، منطقه ای هم مرز با افغانستان در استان خیبر پختونخوا پاکستان گفتند که در جریان این حمله انفجاری درها و پنجره ها به شدت لرزیده است.

گفتنی است پاکستان بارها اتباع افغانستان را مسئول حملات به نیروهای نظامی و مردم خود متهم می‌کند؛ موضوعی که طالبان آن را رد کرده است.

کد خبر 839592 منبع: شفقنا برچسب‌ها پاکستان طالبان خبر ویژه پاکستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله ارتش سوریه به مقرهای تروریست‌ها در حلب
  • ۸ تروریست از عوامل حمله به کمپ ارتش پاکستان کشته شدند
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • حمله غافلگیرانه ارتش سوریه پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور را منهدم کرد + جزئیات
  • انهدام پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور/ عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب و حلب
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • ۷ کشته در حمله افراد مسلح به یک پاسگاه در مرز پاکستان + عکس و جزئیات