Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - بروز 2 تصادف زنجیره ای در جاده های خوزستان در چند روز گذشته که متاثر از شرایط نامساعد جوی و مه آلودگی هوا بود پلیس راه خوزستان را بر آن داشت تا توصیه هایی برای پیشگیری از تصادف های جاده ای به شهروندان ارایه کند.

به گزارش ایرنا این روزها که بیشتر مناطق خوزستان با پدیده مه ، رطوبت بالا در طول روز و در مواردی لغزندگی سطح جاده ها رو به رو است حوادث در کمین رانندگان بی احتیاط است ولی توجه به توصیه های مسئولان و کارشناسان پلیس راه می تواند از بروز بسیاری سوانح رانندگی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واقعیت این است که حجم تصادفات در خوزستان به دلیل بی توجهی به قوانین رانندگی بالا است و در شرایط خاص جوی ، وقوع این حوادث تشدید می شود.
فرمانده پلیس راه خوزستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز تاسف از بروز چند فقره تصادف جاده ای در 2 روز اخیر در جاده اهواز به آبادان و شوش به اهواز که منجر به خسارت سنگین به بیش از 40خودرو و مصدوم شدن چند نفر از شهروندان شد افزود:اگر رانندگان و عموم شهروندان به توصیه های پلیس توجه کرده و آن را به کار بندند به طور قطع شاهد بروز چنین حوادث در شرایط خاص جوی در خوزستان نخواهیم بود.
سرهنگ رضا دولتشاهی نخستین نکته و توصیه کلیدی در هوای مه آلود به رانندگان را 'سرعت مطمئنه' و 'اجتناب از شتاب زدگی' بیان کرد و گفت:در زمان مه آلودگی هوا ، دید افقی به شدت کم می شود و این کاهش ممکن است به کمتر از 10متر برسد از این رو در چنین شرایطی راننده باید با تسلط کافی و 'توجه کافی به جلو' سرعت خود را تنظیم کند و فاصله طولی با خودرو جلو را رعایت کند.
به گفته وی سرعت مطمئنه در خودروهایی نظیر پراید، پژو و سانتافه متفاوت است ولی این موضوع به تشخیص راننده بستگی دارد.
استفاده از چراغ مه شکن و احتیاط در زمان رانندگی از دیگر توصیه های رییس پلیس راه خوزستان به رانندگان است.

** پیش از حرکت اطلاعات راه ها و وضعیت هواشناسی را دریافت کنید
فرمانده پلیس راه خوزستان به رانندگانی که قصد تردد در جاده های مه آلود را دارند توصیه کرد پیش از حرکت ، اطلاعات راه ها و وضعیت هواشناسی و میزان شعاع دید را از راهداری و هواشناسی دریافت کنند تا با آگاهی کامل رانندگی کنند.
دولتشاهی افزود: بسیاری از رانندگان خودروهایی که در تصادف های زنجیره ای اخیر دچار حادثه شدند هیچ اطلاعی از وضعیت راه ها و هواشناسی نداشتند و این ناآگاهی ، رانندگی را در چنین شرایطی سخت و دشوار می کند.
وی با بیان اینکه توصیه اکید پلیس راه به همه رانندگان این است که با چشمان باز و حواس کامل رانندگی کنند گفت:متاسفانه مشاهده شده رانندگان در چنین وضعیت آب و هوایی ، از تلفن همراه که در شرایط عادی نیز ممنوع است استفاده می کنند و این سبب خواهد شد اینگونه افراد آمادگی لازم را برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی نداشته باشند و حادثه در کمین آنان خواهد بود.

** ایمنی خودرو
رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه بسیاری از خودروهایی که در جاده ها تردد می کنند با وجود آنکه معاینه فنی دارند ولی خودرو آنان از ایمنی کامل برخوردار نیست و توانایی کنترل خودرو و توقف کامل آن را ندارند و با شدت به خودروی جلویی برخورد می کنند.
وی بازبینی ترمز خودرو ،روشنایی و سالم بودن لاستیک ها پیش از حرکت را از دیگر نکات مهم برای پیشگیری از حوادث تلخ رانندگی در شرایط مه آلودگی هوا بیان کرد.

** خودروهای حادثه دیده جاده را مسدود نکنند
رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه یکی از دلایل بروز تصادف های زنجیره ای خارج نکردن به موقع خودرو به کنار جاده و مسدود شدن مسیر است افزود:رانندگان خودروهای حادثه دیده باید توجه داشته که مهمترین و فوری ترین کار برای پیشگیری از تصادف بعدی ، هدایت و کشاندن خودرو حادثه دیده با هر وسیله ممکن به کنار جاده است تا خودروهای عبوری با آنان برخورد نکنند.
استفاده از علایم هشدار دهنده و روشن کردن آتش در کنار جاده ها به فاصله 50 متری محل حادثه نیز می تواند از احتمال وقوع تصادف بکاهد.

** رانندگی در جاده های برفی
رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به در پیش بودن بارش برف زمستانی در نواحی کوهستانی و مرتفع شمال و شمال شرق خوزستان گفت: علاوه بر توصیه هایی که برای رانندگی در شرایط مه آلودگی عنوان شده لازم است رانندگان برای تردد در مناطق برفگیر زنجیر چرخ داشته باشند؛ سامانه گرمایشی خودرو سالم باشد و در سرازیری جاده از دنده سنگین استفاده کرده و از ترمز به صورت آنی برای توقف خودرو خودداری کنند.
اجتناب از سفرهای غیرضروری در آب و هوای مه آلود و برفی ، استفاده از مسیرهای جایگزین که خطرات کمتری دارند از دیگر توصیه های دولتشاهی رییس پلیس راه خوزستان است.
به هر حال عمل به توصیه های ماموران راهنمایی و رانندگی و توجه دقیق به علایم هشدار دهنده و اجتناب از رانندگی در زمان خوب آلودگی و خستگی و همچنین حضور پررنگ ماموران پلیس راه و کنترل مسیرها می تواند جلوی بسیاری از حوادث تلخ رانندگی را بگیرد.
6065/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهنمايي و رانندگي رضا دولتشاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال و تیم ملی از یک حادثه رانندگی جان سالم به در برد و در بیمارستان بستری شد.

به گزارش مشرق، امیرحسین صادقی مدافع اسبق استقلال که سابقه حضور در ۲ جام جهانی را نیز در کارنامه ورزشی‌اش دارد، امروز دچار سانحه رانندگی شد.

صادقی که در این حادثه با آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه سر، دست و پا، در بیمارستان بستری شد.

خوشبختانه وضعیت این بازیکن پایدار است و خطری او را تهدید نمی‌کند.

پیگیری‌ حاکی از آن است که صادقی از ناحیه دست تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. کاپیتان اسبق استقلال با انتشار پیامی در فضای مجازی، تصویری از خود در بیمارستان منتشر کرد و نوشت: «چون می‌گذرد غمی نیست»

دیگر خبرها

  • یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • ۲ کشته و پنج مصدوم بر اثر تصادف در خراسان جنوبی
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • سن دریافت گواهینامه در سال 1403 تغییر کرد