Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@15:41:47 GMT

تضعیف سوریه به منزله تضعیف کل جهان عرب است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۹۰۸

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان در فرودگاه بین المللی دمشق استقبال کرد. دو رئیس‌جمهوری از فرودگاه به کاخ ملی رفته و درباره روابط دو جانبه و آخرین تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

رؤسای جمهوری سوریه و سودان تأکید کردند که شرایط سخت و بحران ­های چند سال اخیر کشورهای عربی مستلزم اتخاذ رویکردهای جدید در جهان عرب بر پایه احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر است که این موضوع،‌ خود بهبود روابط کشورهای عرب در راستای خدمت به شهروندان خود را تضمین می‌­کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسد و البشیر گفتند که وقایع منطقه به ویژه در کشورهای عربی بر لزوم به کارگیری تمام تلاش­‌ها و امکانات به منظور خدمت به جهان عرب و ایستادگی در مقابل توطئه‌­های طراحی شده علیه منافع کشورها و ملت­‌های منطقه تأکید می‌­کند.

البشیر توضیح داد که تضعیف سوریه به مفهوم تضعیف کل جهان عرب است و وقایع چند سال اخیر این کشور را نمی‌­توان از این حقیقت تلخ جدا کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت سلامت سوریه و نقش فعال آن در منطقه به دور از دخالت‌های بیگانگان گفت: «دمشق به رغم جنگ، به اصول و ارزش‌­های عربی پایبند بوده است».

بشار اسد نیز به نوبه خود تأکید کرد که سوریه با وجود سال­‌ها جنگ به اصول و ارزش‌­های عربی پایبند بوده و تکیه و اعتماد برخی کشورهای عربی به غرب به نفع ملت‌هایشان نخواهد بود.

رئیس‌جمهور سوریه با تشکر و قدردانی از دیدار عمر البشیر از دمشق آن را نیروی محرکه بزرگی برای بازگشت روابط دو کشور به دوران ماقبل جنگ در سوریه توصیف کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بشار اسد عمر البشیر دمشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه کیهان نوشت: با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟) وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد. وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد. 21302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899335

دیگر خبرها

  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت