Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:11:03 GMT

مهمترین خواص شربت خارمریم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۹۴۰

مهمترین خواص شربت خارمریم

شربت خارمریم (خارمریم+کاسنی+شاتره+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K. کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن، پروتئین، کلسیم، روی (زینک)، قند گلوکز، ساکاروز و فراکتوز و فلاونوئید‌ها از قبیل: سیلی مارین، سیلیبین، سیلی دیانین، گلوتاتیون و ... است.

برای بررسی خواص شربت خار مریم و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهمترین خواص شربت خارمریم
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهمترین خواص شربت خارمریم گفت: شربت خارمریم تاثیر چشمگیری در رفع مشکلات کبدی از جمله کبد چرب، دفع سنگ کلیه و کبد و بیماری‌های پوستی از قبیل: خارش، اگزما و پسوریازیس دارد.

عظمایی بیان کرد: شربت خارمریم به علت داشتن ویتامین‌های A، E، C؛ و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها می‌شود.

وی افزود: این شربت باعث رفع اختلالات کبدی، کلیوی و سندروم روده تحریک پذیر می‌شود. همچنینی سیلی مارین موجود در این شربت موجب خنثی شدن اثر الکل، کربن و سم آمینیا، تتراکلراید و ... می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: سم زدایی از کبد، تاثیر چشمگیر در درمان دیابت، بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش وزن و تناسب اندام از دیگر خواص این شربت است.

عظمایی گفت: این شربت به علت دارا بودن کلسیم، منیزیم، منگنز و ویتامین D، موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان شده و از بروز پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت خارمریم دارای ویتامین‌های A، B، C، E؛ و املاح معدنی است، بنابراین پوست و مو را تقویت کرده و باعث طراوت و جوان سازی آن می‌شود. همچنین از بروز چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می‌کند.

وی گفت: خواص دیگر این شربت شامل بهبود کارکرد دستگاه گوارش، تقویت بینایی و بهبود عملکرد مغز بوده که برای بیماران مبتلا به MS، آلزایمر و پارکینسون مفید است.

عظمایی گفت: گلوتاتیون موجود در این شربت خاصیت نیروبخشی داشته و از بروز ضعف جلوگیری می‌کند.

منع مصرف شربت خارمریم
عظمایی افزود: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.

مواد لازم شربت خارمریم (۲ لیتر)
-عرق خارمریم یک لیتر
-عرق کاسنی نیم لیتر
-عرق شاتره نیم لیتر
-گیاه خشک خارمریم ۱۰۰ گرم
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت خارمریم
-عرقیجات را با هم ترکیب کرده و گیاه خارمریم نیم کوب شده را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم ۴ تا ۵ ساعت بماند.
-سپس آن را ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل شد آن را صاف کرده و عسل را اضافه می‌کنیم.
شربت را هم زده تا قوام بیاید سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت خارمریم
۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
شربت آماده میل کردن است.

نکته: در صورت استفاده از این شربت در فصل تابستان می‌توان چند قطره آب لیمو ترش به آن اضافه کرد.   منبع: فردانیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تقویت بینایی خواص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص درمانی گیاه عطسه

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه عطسه Achillea ptarmica L. گیاهی است چند ساله با ریزوم خشبی و خزنده و ساقه‌های افراشته و برگ‌های متناوب و نیزه‌ای شکل. گل این گیاه در خوشه‌های باز و میوه آن فندقه است. از همه قسمت‌های گیاه عطر خوشایندی متصاعد می‌شود. انواع این گیاه در تمام اروپا تا قفقاز و سیبری یافت می‌شود؛ این گیاه به خاطر کشت آن به امریکا برده شده است.

گیاهی است که در اماکن مرطوب، و در کنار جویبارها، گودال ها، مرغزار‌های مرطوب، دشت هاتا کوهپایه‌ها می‌روید. این گیاه از قرن شانزدهم به عنوان گیاهی دارویی و تزیینی کشت می‌شود. این گیاه را به دلیل ریزوم و برخی مواقع گل‌ها و شاخه‌های برگ دارش جمع می‌کرده اند. ریزوم‌ها را در سال دوم کشت از زیر زمین بیرون می‌آورند و به خوبی می‌شویند و قسمت‌های سبز آن را جدا نموده در سایه‌ای که هوا جریان داشته باشد یا در خشک کن با حرارتی که از ۳۵ درجه تجاوز ننماید خشک می‌کنند.

قسمت‌های مؤثر آن دارای نوعی اسانس روغنی است که فعالانه علیه ضعف در اعمال بدن، کم اشتهایی و ناراحتی‌های مجاری ادراری مبارزه می‌کند. این ماده در صورت وجود اشکال در عمل دفع نیز مؤثر بوده مسهل صفرا و تنظیم کننده مواد دفعی است و ضمنا درد دندان و روماتیسم را نیز کاهش می‌دهد.

 از این گیاه به شکل دم کرده به مقدار دو قاشق مربا خوری ریزوم خرد شده برای دو فنجان در هر روز استفاده می‌گردد. علاوه بر این ریزوم آن را می‌توان جوید. ضمنا پتارمیک یک گل تزیینی پرطرفدار است و اغلب نوع پر پر آن را کشت می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • خواص آب هویج بستنی
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!