Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@23:12:20 GMT

۱۰ واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۰۳۶

۱۰ واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: تعداد 10واحد صنفی متخلف جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد متخلف نیز باحکم دادگاه پلمپ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علی آقاجان‌نیا در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون 10واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد به دلیل تخلفات بهداشتی متعدد پلمپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز ابراز کرد: طی بازدیدهای مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان البرز مقدار 440 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و آلایش مرغ تازه تاریخ منقضی و منجمد شده که قابلیت مصرف برای انسان را نداشت از مراکز عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان البرزشناسایی و کشف و معدوم شد.

این مسئول بیان کرد: تعداد 10واحد صنفی متخلف در همین راستا جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد متخلف نیز باحکم دادگاه پلمپ شد. 

دکتر معلم به عموم مردم توصیه کرد: از خرید گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های دامی که خارج از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشند جدا خودداری کرده و گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و دارای مجوز تهیه وحتما به تاریخ تولید وانقضاء محصول نیز توجه شود. 

وی ادامه داد: دقت کنید که فرآورده‌های خام دامی منجمد مانندگوشت قرمز و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شود، بنابراین از خرید گوشت و مرغ منجمد عرضه شده در خارج از فریزر جدا خودداری کنند.

عرضه مرغ و ماهی در معابر ممنوع است
این مسئول همچنین از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها مراتب را ازطریق سامانه پیامکی 50001512به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی کنند. 

وی یادآور شد: اداره دامپزشکی البرز پیرو هماهنگی به عمل آمده با شهرداری الوند نسبت به پاکسازی معابر و پیاده‌روها از ماهی فروشان سیار و همچنین واحدهای صنفی که در زمینه عرضه فرآورده خام دامی در پیاده‌روها تجاوز کرده بودند اقدامکرد.

وی اذعان کرد: عرضه فرآورده‌های خام دامی در خارج از یخچال علاوه بر اینکه عمر ماندگاری فرآورده را کاهش می‌دهد، قطعا کاهش کیفیت فرآورده‌ها را به همراه خواهد داشت و موجب آلودگی‌های محیط خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: قطعه بندی و عرضه مرغ و ماهی در فضای باز ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا ضمن هماهنگی به عمل آمده با شهرداری الوند کلیه واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی که در معابر اقدام به عرضه و قطعه بندی مرغ و ماهی می‌کردند جمع آوری شد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حمید مطهری با اشاره به معرفی ۱۰۵ واحد متخلف به مراجع قضایی در سال گذشته گفت: ۹۵ واحد که در سال ۱۴۰۲ فرآورده‌هایی پایین‌تر از کیفیت مصرح در استاندارد‌های ملی مربوطه به بازار عرضه کرده بودند، براساس ماده ۴۱ و ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون قضایی ماده ۴۲ مربوطه معرفی شدند.

وی افزود: به موجب این ماده قانونی، کمیسیون ماده ۴۲ متشکل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یزد، مدیرکل اداره استاندارد استان، نماینده اداره صمت و دیگر سازمان‌های مردم نهاد است و تکلیف به پرداخت جریمه، ارجاع به مراجع قضایی، سپردن تعهد، اخطار و پلمپ از جمله محکومیت‌ها بوده است.

این مسئول ادامه داد: ۱۰۵ واحد دیگر نیز به دلیل تولید، توزیع، تمرکز و فروش کالا و محصول مشمول استاندارد اجباری بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده‌ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از محصولاتی نظیر شن، ماسه، بتن، تیرچه بلوک، کاشی و سرامیک، لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی مشمول به عنوان صنایع غالب در این حوزه یاد کرد که در مراجع قضایی و کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شده اند.

دیگر خبرها

  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد