Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروزه انسانها در زندگی خود همواره با پلیمر سر و کار دارند و این مواد جزیی از زندگی روزمره شده اند و در ساخت اشیای مختلف، از وسایل زندگی و مورد مصرف عمومی تا ابزار دقیق و پیچیده پزشکی و داروسازی بکار می روند. توسعه علم پلیمر مدرن، مدیون تفکرات نو و خردمندانه بسیاری از دانشمندان عصر حاضر است و پیشرفت های بسیاری در پنج دهه اخیر در زمینه پلیمر به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که جایزه نوبل شیمی پنج بار نصیب دانشمندان پلیمر به خاطر سهمشان در پیشبرد این علم شده است.

با توجه به وسعت و گسترش استفاده از پلیمرها در زمینه های مختلف دارورسانی و همچنین سرعت بسیار زیاد پیشرفت فناوری نانو می توان با جرات پیش بینی کرد که در آینده نزدیک این شیوه بتواند روشهای دیگر دارورسانی را نیز تحت الشعاع قرار دهد. بیشترین موارد استفاده پلیمرها در سیستمهای دارورسانی نوین، شامل کنترل سرعت آزاد شدن دارو به طریق شیمیایی و فیزیکی، طراحی سیستمهای غشایی- مخزنی، پمپهای کاشتنی و غشاهای پلیمری با پاسخ پذیری زیست شناختی است

در این کتاب سعی شده است علاوه بر تعاریف و مفاهیم اولیه درباره پلیمر، اهمیت پلیمرها و روشهای علمی و کاربردی این مواد در بحث دارویی و همچنین انواع پلیمرهای طبیعی مورد استفاده در دارورسانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در این رابطه می توان گفت هدف از تالیف این کتاب، آشنایی دانشجویان و محققین در زمینه های مختلف تخصصی شامل مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، نانوتکنولوژی، داروسازی و شیمی است.

این کتاب در 3 فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان اهمیت پلیمرها در دارورسانی به شرح مفصلی در این باره می پردازد. فصل دوم به دارورسانی نوین و دست آخر فصل سوم به مبحث آشنایی با پلیمرهای طبیعی مورد استفاده در دارورسانی همچون کلاژن، الاستین و پلیمرهای طبیعی بر پایه لیپیدها اختصاص دارد.

کتاب «نانو بیوپلیمرهای طبیعی در طراحی سامانه های نوین دارورسانی» تالیف دکتر شاداب شهسواری دکتر راحله صفایی جوان دکتر الهام منیری از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسالمی واحد ورامین-پیشوا در 131 صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین – پیشوا راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

28 / 167 کتاب دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کتاب دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی