Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: بر اساس نوارهای ضبط شده پیش از وقوع جنایت کاملا مشخص است که این قتل کاملا از پیش طراحی شده بود.


چاووش اوغلو گفت: من نیز همچنین همراه با رئیس جمهور اردوغان نوارهای ضبط شده را گوش دادم، در این نوارهای ضبط شده به خوبی قابل شنیدن و فهمیدن است که قتل او (جمال خاشقجی) از پیش طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین افزود: سرویس‌های ویژه کشورهای علاقه‌مند نیز این فرصت را داشتند تا نوارهای ضبط شده قتل روزنامه‌نگار را سعودی را گوش دهند. وزیر خارجه ترکیه افزود که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از همان ابتدا مصمم بود که مورد خاشقجی به طور کامل بررسی شود. با این حال، مقامات سعودی در مورد پرونده روزنامه نگار با ترکیه همکاری نمی‌کنند.


جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان توسط عوامل دولتی عربستان به قتل رسید. دادستانی عربستان نیز به کشته شدن وی در کنسولگری اعتراف کرد اما جنازه وی هیچگاه یافت نشد. ترکیه خواستار تحقیقات در مورد عاملان قتل وی شده است. سازمان سیا آمریکا بر اساس مستندات به این نتیجه رسیده است که بن سلمان دستور قتل وی را صادر کرده است.

 

ترامپ بارها اعلام کرده است که به دلیل قتل خاشقجی توسط عربستان از همکاری با این کشور منصرف نخواهد شد و عربستان را تنبیه نخواهد کرد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست خاشقجی ترکیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی کنسرت جدید معین به روزنامه‌های ترکیه رسید!

روزنامه «ترکیه» در گزارش اجتماعی صفحه یک خود به هرج و مرج در کنسرت معین پرداخت و نوشت: پس از آنکه عده‌ای از ایرانیان در حمایت از حمله موشکی تهران در خیابان‌ها تظاهرات کردند تجمع ایرانی دیگری هم در وان اتفاق افتاد! این روزنامه با عکسی از معین در صفحه یک به اتفاقات پیش آمده در کنسرت این خواننده پرداخته و ناهماهنگی مسئولان سالن و بلیط فروشی بیش از ظرفیت را دلیل این درگیری دانسته است.

منبع: چندثانیه

tags # معین سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • حواشی کنسرت جدید معین به روزنامه‌های ترکیه رسید!
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه