Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، بعد از ظهر دوشنبه در آئین تکریم محمدحسین مقیمی استاندار سابق و معارفه انوشیروان محسنی بند پی به عنوان استاندار جدید تهران طی سخنانی گفت: ترافیک و آلودگی هوا از مسائل اساسی است که استاندار سابق در دوران تصدی استانداری تهران به آن توجه داشت.

وی افزود: احداث قطار شهری به ویژه در اسلامشهر کار بزرگی برای استان تهران است که امیدواریم استاندار جدید آن را به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رینگ آب شرب تهران با هزینه سنگین در دوران حضور استاندار سابق تا ٨٠ درصد انجام شده و امیدواریم نهایی شود، گفت: تعاونی های مسکن تهران مشکلات جدی داشتند و استاندار سابق پاسخ جدی به آن دادند و امیدواریم استاندار جدید ادامه دهنده آن باشند.

ابوترابی فرد خواستار توجه بیش از پیش به بافت فرسوده تهران شد و گفت: کاهش بافت فرسوده نقش مهمی در کاهش آسیب پذیری تهران دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی برگزاری انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ را از مهم ترین مسئولیت های استاندار تهران دانست و گفت: اگر در تهران به شایستگی برگزار شود الگوی کشور است و انتخابات مهمی در پیش داریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران ادامه داد: حضور استاندار سابق در استان تهران مورد وفاق و امنیت آفرین بود و تلاش استاندار جدید نیز می بایست در ارتقاء نظام مردم سالاری در کشور متمرکز باشد.

وی با بیان این که استانداران باید مسئولیت و اختیار بیشتری داشته باشند، گفت: استانداران اگر مسئولیت داشتند، شاهد تحول بیشتر در کشور بودیم و دولت باید برای افزایش اختیارات استانداران تصمیم بگیرد و این اقدام موجب کاهش هزینه های اداره کشور می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز « اخلاق» کشور را اداره می کند، گفت: باید با جرم برخورد شود و عدم احساس امنیت متخلف با تقویت نیروی انتظامی و قوه قضائیه محقق می شود.

کد خبر 4487846

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند

ایسنا/البرز معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن البرز گفت: در استان بر اساس سرشماری و اطلاعات دریافتی بیشترین بافت فرسوده و ظرفیت برای مقاوم سازی و مسکن روستایی، مربوط به بخش مرکزی شهرستان نظرآباد با اولویت اول، مجموعه روستاهای شهرستان اشتهارد با اولویت دوم، بخشی از شهرستان طالقان و بخش مرکزی ساوجبلاغ است.

میثم سالاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال مالی گذشته در سطح روستاهای استان ۱۰۸۲ نفر به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات مسکن معرفی شدند. این تسهیلات در دو بخش تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی و تسهیلاتی که متمم هستند، اختصاص داده شده است. 

وی درباره تسهیلات متمم افزود: از این تعداد تاکنون ۵۲۹ نفر با اعتباری بالغ بر حدود ۸۹ میلیارد تومان با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند، یعنی به ازاء هر نفر ۳۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است. مابقی متقاضیان هم در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد با بانک‌ها هستند.

سالاری درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ادامه داد: خانواده‌هایی که بضاعت مالی ندارند یا تحت پوشش ارگان‌های حمایتی هستند یا خانواده‌هایی که تحت حمایت نیستند اما بضاعت مالی ضعیفی دارند، به روش‌های مختلفی شناسایی شده و به آنها در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه کمک می‌شود. چنانچه هر یک از این خانواده‌ها شرایط حادی داشته باشد، این تسهیلات به صورت بلاعوض در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۳۹ نفر به بانک‌های عامل برای انعقاد قرار داد تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند. این تسهیلات بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است. تاکنون ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان قرارداد با بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه توسط متقاضیان منعقد شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اظهار کرد: در قالب پرداخت بلاعوض هم تفاهم‌نامه‌هایی با کمیته امداد، بهزیستی، سازمان برنامه بودجه و بنیاد مستضعفان برای خانواده‌هایی که تحت پوشش هستند ایجاد شده تا بتوانند مسکن خود را در زمینی که دارند، بسازند. خوشبختانه در قالب این تفاهم‌نامه‌ها در سال مالی گذشته به تعداد ۵۴ متقاضی تسهیلات بلاعوض اختصاص داده شده که این تسهیلات بنا بر شرایط متقاضی و نوع تفاهم‌نامه‌ای که داریم از پنج میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است. 

وی ادامه داد: در مجموع به این ۵۴ خانواده معادل دو میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت شده است. در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی منعقد شده، بنیاد مسکن در قالب یک حرکت جهادی علاوه بر تعهدات خود، ۱۱ قطعه زمین با قابلیت ساخت ۴۴ واحد به ارزش ریالی ۱۱ میلیارد تومان به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و محروم برای ساخت مسکن قرار داده است.

سالاری در ادامه بیان کرد: در قالب تفاهم‌نامه با اداره بنیاد مستضعفان مقدار ۵۴۴ تن سیمان برای ۶۱ خانواده محروم به صورت رایگان توزیع شده که بر این اساس ۵۰ خانواده واجد شرایط ۱۰ تن سیمان رایگان دریافت کرده‌اند. حدود ۲۴ تن سیمان هم در اختیار خانواده عجمیان برای ساخت یک واحد مسکونی قرار داده شده است. حدود ۲۰ تن هم سیمان به افرادی که در ۱۱ قطعه مذکور مشغول ساخت هستند، اختصاص داده شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی درباره اقدامات نهضت ملی مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ با شروع نهضت ملی مسکن در قالب واحدهای روستایی وامی و غیر وامی ۹۲۹۶ واحد مسکونی تحت پوشش قرار گرفته‌ که از این تعداد تاکنون ۱۴۷۴ واحد به مرحله اتمام ساخت رسیده‌ و ۹۳۲ واحد با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ از ۶۰ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در قالب وامی و غیروامی تاکنون ۳۲ هزار و ۲۴۵ واحد مقاوم‌سازی شده‌اند. بر مبنای پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح کلان در بنیاد مسکن کشور صورت گرفته، مقرر شده تا سال ۱۴۱۵ تمام واحدهای روستایی غیرمقاوم، مقاوم‌سازی شوند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی درباره عملکرد بانک‌ها در اختصاص تسهیلات گفت: در مورد بانک‌ها در استان البرز چالش‌ها برای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات همچنان برقرار است.‌ در تفاهم‌نامه‌ها و صورتجلسه‌های کشوری به پرداخت تسهیلات به صورت سفته زنجیری اشاره شده است که متاسفانه در استان البرز بانک‌ها به این موضوع توجه لازم را ندارند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه مرتبا در طول هفته دو یا سه بار به بانک‌ها مراجعه داریم و در جلسات استانداری این موضوع مطرح می‌شود تا بتوانیم امتیازاتی را به حق برای روستاییان بگیریم اما نمی‌توانیم بگوییم همکاری صد درصد است. با این حال اگرچه بانک‌ها دلایل و موارد خاص خودشان را مطرح می‌کنند اما نسبت به گذشته این روند بهتر شده و بانک‌هایی داریم که سفته زنجیره‌ای را منعقد کرده‌اند. در بخش تضامین هم موفق شدیم برخلاف نظرات و پافشاری‌ها برای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی روال بر اساس دو ضامنه منظور شود.

وی تاکید کرد: از جانب مردم و بنیاد مسکن خواهش می کنیم از بانک‌ها بخواهید که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم زیاد هر چه بیشتر با مردم تعامل کنند تا مردم بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند. نکته مهم این است دولت اصل و سود این بانک‌ها را ضمانت کرده و تکلیفی است و اگر اصل و سود این تسهیلات بنا به دلایلی توسط گیرنده پرداخت نشود، دولت اصل و سود را ضمانت کرده است. لذا درخواست داریم با مردم تعامل بیشتری داشته باشند.

سالاری در ادامه اظهار کرد: در استان بر اساس سرشماری و اطلاعات دریافتی بیشترین بافت فرسوده و ظرفیت برای مقاوم‌سازی و مسکن روستایی، مربوط به بخش مرکزی شهرستان نظرآباد با اولویت اول، مجموعه روستاهای شهرستان اشتهارد با اولویت دوم، بخشی از شهرستان طالقان و بخش مرکزی ساوجبلاغ است.

 وی یادآور شد: در حوزه معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، فراهم کردن و کمک به اخذ تسهیلات به جدیت دنبال می‌شود و در مواقع بحران هم آمارگیری از میزان خسارت وارد شده از جمله وظیفه این بخش است تا در کوتاه‌ترین زمان پیش‌بینی لازم در جهت تامین اعتبار، شروع ساخت و تعمیر و ترمیم واحدهای خسارت دیده صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • لزوم کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی تهران/ پر مصرف‌ها هزینه بیشتری برای آب بپردازند
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند