Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:04:15 GMT

استان تهران نیازمند ۳۲ هزار کلاس درس است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۰۶۶

استان تهران نیازمند ۳۲ هزار کلاس درس است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به محرومیت آموزشی در استان تهران گفت: متأسفانه بسیاری از مدارس استان تهران ضمن تراکم جمعیت به صورت دو شیفته نیز اداره می‌شوند که برطرف کردن این معضل نیازمند ۳۲ هزار کلاس درس است. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، شکرالله حسن‌بیگی عصر امروز در جلسه معارفه استاندار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع محرومیت از چهره استان اظهار داشت: باید گام‌های مؤثری برای توسعه استان تهران برداشته شود استانی که از نظر برخی شاخص‌ها محروم‌ترین استان‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود سرانه‌های درمانی و آموزشی در استان تهران بیان کرد: چالش اساسی کمبود تخت بیمارستانی در استان است ضمن اینکه با کمبود 32 هزار کلاس درس نیز روبه‌رو هستیم و بسیاری از مدارس  با  38 نفر دانش‌آموز در هر کلاس  و به صورت دو نوبت اداره می‌شوند.

تهران| 280 کلاس درس تا پایان برنامه ششم توسعه باید در شهریار احداث شود

700 کلاس درس تخریبی در استان بوشهر نیاز به نوسازی دارد

بیش از 7 هزار کلاس درس استان کرمان سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در طول 4 سال این مشکلات باید برطرف شود عنوان کرد: در دور دوم سفر به شهرستان‌های استان تهران از مراکز تولیدی و اقتصادی بازدید صورت گرفت و با توجه به استقرار  18 هزار واحد تولیدی و اقتصادی در استان این امر ضروری به نظر می‌رسید همچنین زیرساخت‌های شهرستان‌ها بازدیدهایی صورت گرفت که نتیجه جلسات 16گانه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد.

حسن‌بیگی افزود: در دور سوم سفرها که با محوریت موضوعات فرهنگی اجتماعی بود تلاش بر این بود که استان تهران به الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود ضمن اینکه مجمع مشورتی جوانان از اقدامات مهم دیگر در این راستا بود، ضمن اینکه هیچ‌گونه بحران در حوزه کارگری که در ماه‌های گذشته در برخی از استان‌‌ها شاهد آن بودیم در تهران وجود نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت به جوانان و بانوان از دیگر محورهای مورد توجه بوده که 5 مدیرکل خانم در استانداری فعال بودند ضمن اینکه در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مرکزی نیز مقرر شد از ظرفیت بانوان استفاده شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه روند اجرای طرح شهید عجمیان در استان کرمانشاه را تشریح کرد و گفت : این طرح که با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق محروم با انجام اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی برای صرفه جویی هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و دانش آموزان بوده است.

وی افزود: در گام اول ۵۲۶ مدرسه توسط آموزش و پرورش شناسایی شد که تاکنون این طرح در یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس آن از محل اعتبارات دولتی و خیری به میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی این استان طی سال ۱۴۰۳ اشاره و خاطر نشان کرد: تکمیل فضا‌های آموزشی و پرورشی نیمه تمام، ساماندهی مدارس کانکسی، احداث مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس و ادامه طرح‌های تخریب و بازسازی و مقاوم سازی در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

نظری گفت: با تلاش و پیگیری ریاست این سازمان، تخصیص اعتبارات با توجه به موارد برنامه هفتم افزایش یافته و همچنین با حمایت استاندار کرمانشاه اعتبارات تملک دارایی این استان ۲ برابر شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • آموزش قرآن در مسجد جامع شهر گوگد گلپایگان
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه