Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@21:32:48 GMT

قزوین باکمبود کرسی‌ تلاوت قرآن مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۰۷۰

قزوین باکمبود کرسی‌ تلاوت قرآن مواجه است

مدیر شبکه قرآن در قزوین گفت: دلیل اینکه قزوین با وجود برخورداری از استعدادهای فراوان هنوز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود دست یابد، کمی کرسی تلاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ احمد ابوالقاسمی ظهر امروز(دوشنبه) در آیین تجلیل از قاریان و حافظان قرآن کریم استان قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) اظهار کرد: در اقصی نقاط ایران و جهان دوستان قرآنی خوبی داریم که بهترین‌های جهان هستند و افتخار می‌کنیم که خدا ما را در این مسیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با بیان خاطراتی از دوران کودکی خود افزود: با مرور تجربیات گذشته باید بگویم که شاید اگر کس دیگری جای من بود ناامید می‌شد؛ چراکه اولین بار که در میان جمعی خواندم به دلیل صدای بدی که داشتم به شدت مورد توبیخ و تنبیه قرار گرفتم و حتی در کلاس درس پس از قرآن خواندن توسط سایر همکلاسی‌های خود مدت‌ها مورد مسخره قرار گرفتم؛ اما با تلاش و پشتکار و اراده‌ای محکم در مسیر رسیدن به هدف، در نهایت موفق شدم. 

اسلحه قاریان حنجره آنها است
مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: با وجود همه این اتفاقات با جدیت و خودباوری تلاش کرده و به یک قاری بین المللی تبدیل شدم و اکنون مدیر رادیو قرآن هستم که موضوعش تلاوت قرآن است و بیش از ۲۰۰ بار به ۳۸ کشور دنیا سفر کرده‌ام. 

وی بیان کرد: در وجود هر کدام از انسان‌ها استعدادهایی نهفته است که اگر تبلور یابد و در مسیر صحیح قرار گیرد می‌تواند کل دنیا را تکان دهد. 

ابوالقاسمی اضافه کرد: امام خمینی(ره) همه معادلات سیاسی و اقتصادی جهان را به هم زد و بیش از 40 سال قدرتمندترین کشورهای جهان را به زانو در‌آورد و قطعا با نیت خالصی که در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران وجود داشت حتی اگر هزار سال هم تلاش کنند امکان ندارد که این انقلاب را شکست دهند. 

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم بیان کرد: باور کنید در هر کدام از شما ممکن است یک اتفاق بزرگ رخ دهد فقط لازم است که باخودباوری نسبت به توانایی‌هایتان، خودِ واقعی خود را پیدا کنید. 

صداهای طلایی در شهر قزوین وجود دارد 
مدیر رادیو قرآن با اشاره به اینکه اسلحه قاریان حنجره آنها است؛ گفت: هنر تلاوت قرآن می‌تواند تا حدود زیادی در دنیا اثرگذار باشد. 

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم قزوینی‌ها به دلیل لهجه‌ای که دارند اوج صدایشان بالا است و پرده صوتی آنها بالاست و صداهای طلایی در این شهر هستند. 

ابوالقاسمی تصریح کرد: دلیل اینکه قزوین با وجود برخورداری از استعدادهای خوب هنوز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود دست یابد به نظر من کمی کرسی تلاوت است چون قاری قرآن زمانی رشد می‌کند که هر روز برای مردم بخواند و تجربه کسب کند. 

۷۰ درصد ختم‌های قرآن در تهران توسط قاریان تلاوت می‌شود
وی در ادامه گفت: اگر کرسی اذان گویی مغرب راه بیندازید طی چند سال آینده اثر خود را می‌گذارد و نتایج خوبی حاصل می‌شود. 

مدیر رادیو قرآن در پایان گفت: با توجه به اقدامات فرهنگی ایجاد شده این نیاز در مردم تهران احساس شد و اکنون در مراسم ختم قرآن در این شهر باید قاری دعوت کنند به طوریکه در ۷۰ درصد ختم‌های قرآن که در تهران برگزار می‌شود، قرآن کریم توسط قاریان تلاوت می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس

ایسنا/فارس مدیر قرآن و عترت سپاه فجر استان فارس از اجرای طرح قرآنی «نور علی نور» در راستای اجرای دومین کنگره ملی شهدای استان فارس خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس تلاوت خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن کوهنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح برنامه‌های کارگروه قرآن و عترت کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس پرداخت و فعالیت‌های قرآنی این کارگروه را که برای نخستین بار در کل کشور ذیل کنگره شهدا شکل گرفته است، جزو ماندگارترین فعالیت‌های دومین کنگره شهدای استان فارس معرفی کرد.

وی با اشاره به طرح قرآنی «نور علی نور»، این طرح را پیوند یاد شهدا از طریق محافل قرآنی دانست و افزود: در این طرح که در سرتا سر استان فارس در حال پیگیری و اجرا است، ان‌شاءالله تا آبان ماه سال جاری ۱۵ هزار محفل قرآن کریم در ۴ سطح خانه‌محور، مسجدمحور، محله‌محور و شهرستان‌محور به یاد و نام شهدای سرافراز استان فارس برگزار خواهد شد که از ابتدای ماه مبارک رمضان با برگزاری محفل افتتاحیه این طرح به صورت سراسری در کل استان فارس، تاکنون شاهد برگزاری صدها محفل با عنوان نور علی نور در سطوح مختلف در استان بوده‌ایم.

کوهنجانی با تبیین یکی دیگر از طرح‌های کارگروه قرآن و عترت کنگره ملی شهدای استان فارس افزود: «میثاق با شهدا» طرح دیگر و ماندگارترین طرح کنگره ملی شهدا خواهد بود که در دو سطح موضوعی و ترتیبی به تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن کریم در استان فارس منجر خواهد شد.

مدیر قرآن و عترت سپاه فجر استان فارس با اشاره به سطوح اجرای این طرح بیان کرد: این طرح با سطوح مختلف خود برای هر نوع مخاطبی زمینه حفظ قرآن را فراهم کرده است به نحوی که مخاطب می‌تواند با حفظ ۴۰ آیه تا ۱۲۰ آیه در سطح حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان پویندگان راه شهدا و حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن در سطح حفظ ترتیبی قرآن کریم با عنوان حافظان خون شهدا، به نیابت از یک شهید تا آبان ماه ۱۴۰۳ به حفظ قرآن بپردازد.

وی، بستر اجرای این طرح را مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سرتاسر استان ذکر کرد و افزود: این طرح با محوریت واحدهای قرآنی پایگاه‌های مقاومت بسیج در حال ثبت نام متقاضیان استان است و علاقه‌مندان نیز می‌توانند به نیت شهید مد نظر خود با مراجعه به پایگاه قرآنی محله خود اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیر قرآن و عترت سپاه فجر استان فارس، پویش قرآن دوست را از دیگر برنامه‌های جذاب در حال اجرای کارگروه قرآن و عترت کنگره شهدای استان فارس برشمرد و گفت: پویش قرآن دوست با هدف تلاوت و ختم قرآن کریم به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس راه‌اندازی شده و مخاطب را موفق به انس با قرآن در کنار انس و دوستی با یک شهید می‌کند که این پویش را باید اتفاق مبارکی دانست که برای نخستین بار در کشور هم‌اکنون به همت کارگروه قرآن و عترت در حال پیگیری و اجرا در سطح استان فارس است.

کوهنجانی این پویش را جزو ابتکارات استان فارس که با شروع به کار خود مورد استقبال عمومی قرار گرفته، دانست و گفت: این پویش طی چند روز گذشته با شروع کار خود و قبل از اطلاع‌رسانی عمومی با استقبال عموم مردم شهید پرور استان قرار گرفته و موفق شده تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه را به شهدای استان فارس اهدا کند که این اتفاق در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به نحوه شرکت در این پویش افزود: ما در کارگروه قرآن و عترت با جلسات هم‌اندیشی در حد امکان برای سهولت شرکت در این پویش تدابیری را اندیشیدیم که در نهایت منجر به راه‌اندازی دو طریقه شرکت در این پویش شد؛ در نتیجه علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند با انتخاب یک عدد بین ۱ الی ۱۵۰۰۰ و ارسال آن به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۰ به جمع دوستان قرآنی شهدا بپیوندند و یا با مراجعه به سامانه قرآن‌دوست به نشانی Qurandoost.ir از میان ۱۵ هزار شهید استان فارس با جستجوی شهید مد نظر خود، مقدار تلاوت قرآن را در زمان دلخواه، مشخص کرده و آن را به یک شهید اهدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایتی از بزرگترین اجتماع جمع‌خوانی قرآن در قم
  • «محفل امام حسنی‌ها» طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد
  • روایتی از دیدار رمضانی قاریان قرآن با رهبر انقلاب
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • ترتیل و تندخوانی جزء شانزدهم قرآن
  • کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند حافظان و قاریان قرآن هستند
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس