Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا- فرماندار ساوجبلاغ از اين شهرستان به عنوان منطقه اي سرشار از ظرفيت هاي اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي و گردشگري نام برد و گفت: طرح هاي توسعه اي مناسبي براي ارتقاي سطح امکانات انجام گرفته است.

به گزارش ايرنا، ابوالقاسم پاليزگير روز دوشنبه در نشست شوراي اداري که با حضور عزيزالله شهبازي استاندار البرز و مديران استاني و شهرستاني در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، اظهار داشت :
اين شهرستان با وسعتي حدود يک هزار و 79 کيلومتر مربع در غرب استان البرز واقع شده که حدود 20 درصد از مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ساوجبلاغ از 126 آبادي، 91 روستا، پنج شهر و سه بخش تشکيل شده از نهايت همدلي و وحدت بين مسئولان عمراني و فرهنگي براي پيشبرد برنامه ها به عنوان نقطه عطفي در توسعه اين شهرستان ياد کرد.
پاليزگير گفت: ساوجبلاغ در سال‌هاي اخير رشد بسيار خوبي در حوزه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري، ورزش و جوانان، کشاورزي و صنعت، تعاوني‌ها، آموزش و پرورش، آموزش عالي، بهداشت و درمان و خدمات رساني به شهرها و روستاها داشته‌ است.
وي گفت: وجود 124اثر باستاني که 59 اثر آن به ثبت ملي رسيده و پنج منطقه نمونه گردشگري در سطح ملي، ساوجبلاغ را به يکي از بزرگترين حوزه‌هاي گردشگري در استان البرز تبديل کرده است.
پاليزگير به حوزه کشاورزي و پتانسيل بزرگ اراضي باغي و زراعي شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ساوجبلاغ با ميزان توليد سالانه بيش از 27 هزار تن انواع ميوه هاي هسته دار با قابليت صادرات از قطب هاي کشاورزي و باغي البرز است.
وي در بخش توليدات دامي به فعاليت 826 واحد گاوداري، 130 واحد مرغداري گوشتي و تخمگذار، 133 واحد پرورش زنبور عسل با توليد سالانه 39 تن محصول، 130 مزرعه پرورش ماهي‌هاي گرم‌آبي و سردآبي با ظرفيت 575 تن اشاره کرد و گفت: در توليد توت فرنگي گلخانه‌اي با ظرفيت 2 هزار و 970 تن سرآمد کشور هستيم.
فرماندار ساوجبلاغ افزود: در بخش ورزش و جوانان در دولت تدبير و اميد علاوه بر افزايش سالن‌هاي ورزشي در شهرها و روستاها، سهم مهمي از باشگاه‌هاي ورزشي را به صورت اختصاصي در اختيار بانوان قرار داده ايم و شاهد پرورش قهرمانان زيادي دراين شهرستان هستيم.
پاليزگير از تاسيس 685 تعاوني با بيش از 145 هزار عضو در شهرها و روستاهاي ساوجبلاغ خبر داد و گفت: عملکرد شهرستان ساوجبلاغ در اين بخش با ايجاد تعاوني‌هاي روستايي و شهرک‌هاي صنعتي روستايي بسيار مطلوب است.
فرماندار ساوجبلاغ در بخش صنعت، به وجود يک هزارو 200 واحد توليدي، 67 معدن، 9 واحد سردخانه، چهار انبار کالاي اساسي و هفت سيلوي گندم در شهرستان اشاره کرد و افزود: ساوجبلاغ بيشترين ظرفيت سيلوهاي غلات را در کشور دارد و دولت مي تواند از اين ظرفيت‌ها نهايت استفاده را براي ذخيره سازي غذاي مردم داشته باشد.
پاليزگير به قابليت‌هاي حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالي در شهرستان ساوجبلاغ هم اشاره کرد و گفت: هشت دانشگاه با 20 هزار دانشجو در رشته هاي مختلف از قابليت هاي ويژه علمي در اين شهرستان است.
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه از سرمايه گذاران دعوت کرد اين شهرستان را با قابليت هاي منحصر به فرد از جمله بزرگراه کرج - قزوين، ريل سراسري تهران - تبريز، جاده قديم کرج- هشتگرد، نزديکي به 2کلانشهر تهران و کرج، فرودگاه پيام و آزادي، وجود شهرک‌هاي بزرگ و صنايع معتبر از جمله ماموت، شهرک غير دولتي هشتگرد، منطقه ويژه صنعتي دارويي برکت و لکه هاي صنعتي با قابليت تبديل به شهرک صنعتي را انتخاب و سود کلاني را عايد خود نمايند.
وي به ساخت دهکده سلامت در جاده برغان با پيشرفت فيزيکي 40 درصد، اجراي عمليات ساخت مجموعه گردشگري سياهکران و طاووسيه با 80 درصد پيشرفت فيزيکي اشاره کرد و آنها را از ديگر قابليت‌هاي شهرستان نام برد.
پاليزگير به وجود برندهاي معتبر توليدي صنعتي دراين شهرستان اشاره کرد و گفت که وجود اين صنايع ساوجبلاغ به يکي از بهترين ها در کشور تبديل کرده است.
وي در ادامه به تنگناهاي موجود در ساوجبلاغ از جمله فقدان شهر صنعتي مصوب، عدم تامين منابع مالي مناسب براي تکميل زيرساخت‌هاي در دست احداث در مراکز پرجمعيت از جمله مسکن مهر، عدم وجود نمايشگاه عرضه مستقيم کالا و عدم تفويض اختيار به مديران ادارات جهت تصميم‌گيري اشاره کرد و افزود: متاسفانه ساخت و ساز هاي فراوان به لحاظ جذابيت منطقه يکي از تهديدهاي مهم در اين شهرستان به شمار مي آيد که بايد فکر اساسي و تمهيداتي در اين خصوص انديشيده شود.
فرماندارساوجبلاغ افزود: در ساوجبلاغ 50 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد پيش‌بيني شده که 25 هزار واحد آن افتتاح و 25 هزار واحد ديگر باقي مانده که از اين تعداد 15 هزار نفر متقاضي دارد و 10 هزار واحد فاقد متقاضي است. ‌
وي گفت: درزمان حاضر هشت هزار واحد مسکوني آماده تحويل است ولي متاسفانه فاقد انشعاب آب و برق و ...زم بوده و هفت هزار واحد ديگر هم از 70 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است که براي تعيين تکليف اين واحدها بيش از 250 ميليارد ريال يارانه مسکن نياز است.
در شهرک ابريشم هم 9 هزارو 700 واحد مسکوني ساخته شده که حدود پنج هزار و 700 واحد تحويل شده و مشکل اساسي توافق بر سر تحويل اين شهرک به شهرداري چهارباغ است.
پاليزگير محدوديت منابع آب، بيمه نامناسب کشاورزي، ناکافي بودن تجهيزات بيمارستاني، بودجه ناکافي در تکميل پروژه هاي نيمه تمام، کمبود نيروي انساني و امکانات تجهيزات براي حفاظت از اراضي کشاورزي و منابع طبيعي، فقدان سيستم جمع آوري فاضلاب شهري و صنعتي در چهار شهر، وجود مدارس با قدمت بيش از 40 سال و ممنوعيت استقرار واحدهاي صنعتي با شعاع 120 کيلومتري تهران را از مشکلات منطقه اعلام کرد و خواستار رفع اين موانع براي توسعه شهرستان شد.
فرماندار ساوجبلاغ در پايان پيشنهاداتي براي توسعه ساوجبلاغ در بخش‌هاي مختلف از جمله صدور مجوز احداث شهرک صنعتي مصوب توسط بخش خصوصي که 50 هزار اشتغال مستقيم وغيرمستقيم به همراه خواهد داشت، احداث نمايشگاه دائمي محصولات، تعريض اتوبان، توسعه حمل و نقل عمومي و تجهيز نوسازي ناوگان و غيره را بيان کرد.
در ادامه امام جمعه مرکز شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اينکه منابع انساني مهمترين ظرفيت ساوجبلاغ است اظهار داشت: با توجه به نزديکي ساوجبلاغ به پايتخت عوارضي در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي و... بر اين شهرستان تحميل شده که برنامه ويژه اي را مي‌طلبد.
حجت الاسلام والمسلمين روح الله مختاري گفت: در شهرستان ساوجبلاغ با توجه به پتانسيل موجود صنايع زيادي وجود دارد که تعدادي از آنها به موجب شرايط اقتصادي کشور آسيب ديده اند و نياز به توجه دارند که اميدواريم با اهتمام مسئولين و شکل گيري نواحي و مناطق صنعتي و رونق صنايع آسيب ديده اشتغال جوانان مهيا شود.
وي با اشاره به حوزه کشاورزي و باغداري ساوجبلاغ افزود: با وجود قابليت‌هاي موجود در بخش کشاورزي و باغداري متاسفانه داراي صنايع تبديلي حداقل است که بايد به اين نکته توجه ويژه شود.
شهرستان 250 هزار نفري ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح های صنعتی و برق رسانی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ یکی از این طرح ها کارخانه فرو آلیاژ پارس با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن فروسیلیس و فروسیلسیوم با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای ۳۵۰ نفر شغل شده است.
طرح دیگر افتتاح پست برق ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان بود که با هدف تامین برق پایدار و مستقل شهرک صنعتی، کاهش خاموشی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق رسانی اجرا شد.
بازدید از باند دوم محور دامغان به معلمان به طول ۱۱۰ کیلومتر با پیشرفت ۵۰ درصد که در حال احداث است و، بازدید از مرکز پرورش و اصلاح نژاد دام سبک لری و بختیاری با ظرفیت ۴۰۰۰ راس از دیگر برنامه‌های سفر داود منظور به دامغان بود

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح های صنعتی و برق رسانی در دامغان
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • جشن بزرگ کارگری در میبد