Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل بار و مسافر توسط بخش جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: حمل و نقل جاده‌ای نقش مهمی در اقتصاد حمل و نقل و استفاده رانندگان از این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای شفاف سازی خواسته‌های رانندگان کارگروهی تشکیل شده و در آن کارگروه تمام مشکلات رانندگان را بررسی و برطرف کرده‌ایم، افزود: در گذشته روابط بین رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مناسب بود و رانندگان از حق اخذ کمیسیون اضافه گله‌مند بودند، اما با اقدامات انجام شده بخش مهمی از مشکلات آنها را رفع کردیم.

حسن‌نیا اظهار کرد:  از طریق سامانه ۱۴۱، ۲۲ هزار شکایت به سازمان راهداری ارسال شده که نتیجه آن پلمپ و بسته شدن بیش از هزار شرکت حمل و نقلی غیرمجاز بوده است و این نشان دهنده برخورد جدی سازمان راهداری با شرکت‌های حمل و نقلی غیرمجاز و حمایت از رانندگان  است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸۹ درصد شکایت‌ها رسیدگی شده و مابقی آنها در دست بررسی است، افزود: سازمان راهداری به صورت سرزده از تمام پایانه‌های حمل بار بازرسی می‌کند و این به آن معنا است که ما رانندگان کامیون‌ را فراموش نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۸میلیارد ریال از معوقات بیمه رانندگان پرداخت شده و ۷۵۰هزار راننده تحت بیمه تکمیلی قرار دارند.

حسن‌نیا به وضعیت لاستیک کامیون داران اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک کامیون توزیع شده و با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت صمت سعی خواهیم کرد مشکل کمبود لاستیک را برطرف کنیم.

وی درباره شکایت رانندگان از پلمپ صوری شرکت‌های حمل و نقل گفت: برای آنکه جریمه‌های شرکت‌های حمل و نقل کافی باشد از دستگاه‌های نظارتی اختیاراتی را اخذ کرده‌ایم که برای برخورد جدی با شرکت‌های غیرمجاز آزادی عمل داشته باشیم.

حسن‌نیا با بیان اینکه ما در یک فرآیند عادی نمی‌توانستیم هیچکدام از کارها را انجام دهیم، افزود: با اختیار دستگاه‌های اجرایی توانستیم پلمپ تمام شرکت‌های متخلف را به صورت کامل انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت و ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی گفت: ۷۰۰ مجمع خدمات رفاهی در حال ساخت وجود دارد و انتظار داریم با ارائه وام‌های کم بهره در راستای توسعه شبکه‌های رفاهی سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توزیع لاستیک اندک بوده است، گفت: نیاز ماهانه شبکه جاد‌ه‌ای ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک است اما در ماه‌های گذشته کاستی‌هایی در این بخش وجود داشت و با وزارت صمت در حال رایزنی برای حل آنها هستیم.

حسن‌نیا تأکید کرد: ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک تا پایان سال بین کامیون داران توزیع می‌شود؛ هم اکنون ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون سالانه در حوزه ترانزیت از ایران به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت:‌ برای اصلاح ترانزیت اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته، اما همچنان از برنامه پنجم توسعه در زمینه نوسازی ناوگان عقب هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • بازار لاستیک ترمز برید