Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@05:21:26 GMT

کاروان پیاده زائران ساوه راهی قم شد+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۲۵۰

کاروان پیاده زائران ساوه راهی قم شد+ تصاویر

کاروان پیاده زائران ساوه تحت عنوان از حرم تا حرم بارگاه امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه تا بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) قم امروز با حضور زائران در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، حرکت خود را با بدرقه رسمی مسئولین آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ کاروان پیاده زائران ساوه تحت عنوان از حرم تا حرم بارگاه امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه تا بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) قم امروز با حضور زائران در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، حرکت خود را با بدرقه رسمی مسئولین آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر رجبی خادم کاروان پیاده زائران ساوه به قم در گفتگو با خبرنگار نارخبر با اشاره به هفتمین سال متوالی اعزام این کاروان مردمی به شهر مقدس قم گفت: ۲۰۰ نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) در سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(ع) مسیر ۸۰ کیلومتری از ساوه تا قم را به مدت دو روز پیاده‌روی می‌کنند.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه کاروان در وسط هفته به راه افتاد از شهرستان زرندیه، دانش آموزان موفق به حضور نشدند و این حرکت مردمی یک برنامه فرا استانی با همکاری خوب مسئولین استان‌های مرکزی و قم برگزار می‌شود.

رجبی بیان کرد: به دلیل مسافت زیاد بین دو شهر این کاروان، شب اول را در جعفریه اسکان می‌یابد و زائران در مراسم یادواره شهدای این شهر از توابع شهرستان قم شرکت می‌کنند.

وی تشکیل حلقه‌های معرفتی، اجرای برنامه‌های بصیرتی و عزاداری را ازجمله دیگر برنامه‌های فرهنگی این کاروان عنوان کرد.

حضرت معصومه سلام‌الله علیها این بانوی کریمه در سال ۲۰۱ هجری قمری برای دیدار با امام رضا(ع) راهی شهر توس شدند. این بانو در ادامه مسیر وصال با برادرشان از سمت ساوه وارد قم شدند و به علت بیماری از ادامه مسیر بازماندند، هفده روز باتحمل رنج بیماری و دوری نزدیکان در قم در قید حیات بودند و سپس دعوت حق را لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام حسین بهاری کارشناس مذهبی این کاروان نیز گفت: در روایات متعددی از ائمه بزرگوار توصیه به زیارت حضرت معصومه(س) شده است و مشتاقان زیارت قبر شریف حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توانند در این مکان مقدس توسل کنند.

وی پیاده‌روی برای رسیدن به حرم اهل‌بیت(ع) از سفارش‌ها ائمه معصومین(ع) عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این حرکت مردمی برای هفتمین سال متوالی توسط ساوجی‌ها برگزار می‌شود و فرصتی برای جاماندگان از اربعین حسینی برای بهره بردن از صواب زیارت با پای پیاده فراهم‌شده است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

 

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود