Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@05:26:04 GMT

«مشد عباس» به شبکه مستند آمد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۲۷۵

«مشد عباس» به شبکه مستند آمد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، پنجمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «مشد عباس، بودن نبودن» ساخته سید هاشم مرتضویان از شبکه مستند پخش خواهد شد. 
در این قسمت و پس از پخش مستند، سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپر مارکت داران و حسین صبوری، از کارشناسان اقتصادی مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع اقتصاد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشکلات و راهکارهای آن صحبت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. 
مستند «مشد عباس، بودن نبودن»، داستان «مشد عباس»، از کاسبان قدیمی شهر اصفهان است که اکنون با ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این شهر، کسب و کار خود را در معرض خطر می‌بیند و دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا در این شغل بماند یا برود. هم‌چنین این مستند، به سراغ عده‌ای از کسبه بافت‌های بومی شهر اصفهان رفته است و گلایه‌های آنان نسبت به روند سریع ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به تصویر کشیده است. آنان معتقدند که این روند موجب از بین رفتن فعالیت اقتصادی آن‌ها می‌شود. 
در مستند «مش عباس، بودن نبودن» می‌بینیم که ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به کشور چه تاثیرات مخربی بر روی وضعیت معیشتی درون بافت بومی شهرها گذاشته‌ است. این فیلم به دنبال نشان دادن این حقیقت است که کسب و کارهای خرد مانند مشد عباس‌ها در حال نابودی هستند. این مستند نیمه بلند پس از اکران موفق در شهر اصفهان، در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه 27 آذر ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 28 آذر ساعت 9 و جمعه 30 آذرماه ساعت 13:30 است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین در «در برابر تاریکی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مجموعه مستند ۱۳ قسمتی به کارگردانی اسماعیل ذبیح‌الله، شنبه تا جمعه ساعت ۱۷:۳۰ پخش و روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از شبکه افق تکرار می شود.

مجموعه مستند «در برابر تاریکی»، روایتی متفاوت از زندگینامه ورزشکاران خارجی در رشته‌های مختلف است که حامی فلسطین‌ هستند و رویکردهای ضد رژیم صهیونیستی دارند.

این مستند در هر قسمت سراغ زندگی یکی از ورزشکاران می‌روند که از آن جمله می‌توان به کریستیانو رونالدو، محمد صلاح، فتحی نورین، مارادونا، اریک کانتونا، مایک تایسون و کریستین زیمرمن اشاره کرد.

در هر قسمت تلاش شده از بیوگرافی خود ورزشکار استفاده شود و به اتفاق اصلی که حمایت او از مردم فلسطین است برسند. هر قسمت شامل پرتره‌ای از خود ورزشکار به همراه فعالیت‌های ضد صهیونیستی اوست.

دیگر خبرها

  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی
  • آینده صهیونیست‌ها در «خراش»
  • بررسی آینده رژیمِ صهیونیستی در مستند «خراش»
  • معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین در «در برابر تاریکی»