Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@13:52:51 GMT

استقلال و پرسپولیس ۲ ماه تا قیمت‌گذاری

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۳۳۳

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره مصوبه هیات وزیران درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: تا دو ماه دیگر و نهایتا تا پایان سال قیمت‌گذاری این دو باشگاه انجام می‌شود.

علی اشرف عبدالله پوری حسینی در گفتگو با ایسنا، درباره قیمت پایه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و زمان واگذاری آن اعلام کرد که قطعا سازمان خصوصی‌سازی تلاش می‌کند به وظایف خود به درستی عمل کند و اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تا دو ماه بعد قیمت‌گذاری این دو باشگاه انجام می‌شود و این قیمت را به هیات واگذاری اطلاع می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری مزایده این دو باشگاه را انجام دهیم.

در سال ۱۳۹۴ بود که هیات وزیران مصوبه‌ای را تایید کرد که طبق آن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بنگاه‌های فرهنگی به حساب می‌آیند و در نتیجه نباید خصوصی شوند. اما بسیاری معتقدند که این دو باشگاه جنبه ورزشی دارند، نه فرهنگی.

در نتیجه طی این سال‌ها با این استدلال که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته شدند واگذاری آن‌ها امکانپذیر نبود، مگر اینکه هیئت دولت بر مصوبه خود، بازنگری کند و آن را تغییر دهد در آن صورت این دو باشگاه می‌توانند به چرخه واگذاری برگردند.

اما چندی پیش وزیر ورزش نامه‌ای به دولت ارسال کرد و خواهان خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شد. در این راستا در ماه‌های گذشته علی اشرف عبدالله پوری حسینی - رئیس سازمان خصوصی‌سازی - درباره آخرین اخبار مربوط به خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت که وزیر ورزش و جوانان به جد پیگیر خصوصی‌سازی این دو باشگاه است و با نامه‌ای که به درخواست وزیر ورزش و جوانان برای شروع مجدد روند خصوصی‌سازی این دو تیم از سوی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت رفته، منتظر مصوبه هیئت وزیران برای شروع روند واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی سابقا در این مورد گفته بود که وزارت اقتصاد هم به همراه وزیر ورزش به هیات دولت نامه نوشته که ما موافق این واگذاری هستیم، ولی برای واگذاری سرخابی‌ها بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که مصوبه هیات وزیران در مرداد یا شهریور سال ۱۳۹۴ سدی برای این راه است.

در آن مصوبه به صراحت اعلام شده بود که این باشگاه‌ها فرهنگی هستند لذا از مدار خصوصی‌سازی خارج می‌شوند. در نتیجه مسئولان تاکید می‌کردند که اگر قرار است واگذاری این دو باشگاه انجام شود باید آن مصوبات هیات وزیران اصلاح شود و تا زمانی که آن مصوبات اصلاح نشود برای واگذاری آن‌ها نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. اما به تازگی هیات وزیران با واگذاری این دو باشگاه موافقت کرده اند. یکی از اقدامات اولیه برای انجام واگذاری‌ها قیمت گذاری است.

در سال‌های گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت گذاری شدند، ولی قیمت‌گذاری بنگاه‌ها شش ماه اعتبار دارد و از زمانی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت‌گذاری شده‌اند، چهار سال می‌گذرد در نتیجه بعد از مصوبه هیات وزیران بار دیگر این دو باشگاه باید دوباره قیمت‌گذاری شوند.

اکنون پوری حسینی اعلام کرده که قطعا سازمان خصوصی‌سازی تلاش می‌کند به وظایف خود به درستی عمل کند و اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه عضو هیات مدیره پرسپولیس به مدیرعامل استقلال؛ n میلیارد برای رضایتنامه گلر دوم! + عکس

یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس به علی خطیر کنایه زد.

طرفداری | مدیرعامل استقلال هدف عضو هیات مدیره پرسپولیس قرار گرفت.

روز گذشته امیررضا رفیعی دروازه‌بان جوان پرسپولیس برای چهارمین بازی متوالی موفق به ثبت کلین‌شیت شد تا یک آمار جذاب را ثبت کرده باشد.

عملکرد درخشان رفیعی و مقایسه او با محمدرضا خالدآبادی که استقلال را به پرسپولیس ترجیح داد از سوژ‌ه‌های روز است.

پیمان حدادی عضو هیات مدیره پرسپولیس با انتشار یک استوری اینستاگرامی به علی خطیر مدیرعامل استقلال کنایه زد و نوشت این مدیر به جای سرمایه‌گذاری روی آکادمی، دنبال خرج کردن است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • کنایه عضو هیات مدیره پرسپولیس به مدیرعامل استقلال؛ n میلیارد برای رضایتنامه گلر دوم! + عکس
  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • انتقاد جواد خیابانی از وضع خصوصی سازی سرخآبی ها + ویدئو
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس