Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@00:54:34 GMT

وزیر نفت کویت استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۴۲۱

وزیر نفت کویت استعفا کرد

وزیر نفت کویت که هفته پیش به عربستان سعودی سفر کرده بود، از منصب خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی منابع آگاه گزارش کردند که دولت کویت با استعفای «بخیت الرشیدی» وزیر نفت، برق و آب موافقت کرده است.

روزنامه کویتی «الأنباء» با اعلام این خبر نوشت که الرشیدی امروز دوشنبه در نشست شورای وزیران حضور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، الرشیدی استعفانامه خود را تقدیم «جابر المبارک» نخست‌وزیر کویت کرده است.

استعفای الرشیدی در حالی است که وی هفته گذشته یک روز پس از برگزاری نشست شورای همکاری خلیج‌فارس در عربستان سعودی، به ریاض سفر کرد.

روزنامه کویتی «الرأی» پیش‌بینی کرده بود پس از سفر هیأت کویتی به ریاض تحول مثبتی در گفت‌وگوهای مربوط به ازسرگیری تولیدات نفت در منطقه الخفجی و الوفره به وجود آید (جزئیات بیشتر). 

تعطیلی میادین نفتی مشترک کویت و عربستان در منطقه حایل به خصوص دو میدان الخفجی و الوفره به مشکلی برای این دو کشور عضو اوپک تبدیل شده است و مسئولان دو کشور از چند ماه پیش در تلاش برای حل آن هستند.

میدان الخفجی اکتبر ۲۰۱۴ بنا به تصمیم عربستان سعودی که گفته می‌شود به دلیل پاره‌ای عوامل زیست محیطی بوده است و میدان الوفره نیز در ماه می ۲۰۱۵ بسته شد.

تولیدات این دو میدان به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز است که به صورت مساوی بین کویت و عربستان تقسیم می‌شود و میدان الوفره توسط شرکت آمریکایی «شفرون» و شرکت نفت خلیج کویت و میدان الخفجی نیز توسط شرکت نفتی آرامکو عربستان اداره می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استعفا کویت وزیر نفت کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: به زودی در میدان هفت تیر تهران، مجموعه یاس در اختیار کارگروه مد و لباس قرار داده شده و سکوی دائمی عرضه مستقیم لباس عفیفانه راه‌اندازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: در ماه مبارک رمضان، شور و نشاط معنوی در جامعه حاکم بود، بطوریکه در ابتدای امسال برنامه‌ها و پویش‌های قرآنی خوبی در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اسماعیلی گفت: جامعه ایرانی خانواده‌محور است و اعتقادات عمومی مردم نه تنها دچار کاهش نشده، بلکه در بسیاری از موارد افزایش هم یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • فیصل بن فرحان: جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است
  • جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان