Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@07:26:48 GMT

۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۵۱۷

۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد

مدیر امور منابع آب زنجان از انسداد ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته گذشته در مناطق و روستاهای استان زنجان خبر داد.

«محمود سرمستی» افزود: در یک هفته گذشته تعداد ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در روستاهای سایان، قره‌بلاغ، سیف‌آباد، بولاماجی و حومه شهرستان زنجان مسدود شده است.

وی با تاکید بر مقابله با بحران کم‌آبی و اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای زنجان در برنامه اعلامی، خود را مکلف نموده ۵۲۷ چاه غیرمجاز را محدود نماید که از این تعداد ۴۲۸ حلقه چاه غیر‌مجاز در سال گذشته مسدود و از اضافه برداشت ۲۶ چاه جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب زنجان افزود: این شرکت، برنامه ارتقای بهره‌وری در چهار بخش حفاظت و حراست از منابع آبی، انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های غیرمجاز و نصب ابزارهای اندازه‌گیری برای تعیین سطح آب‌ها را در برنامه کاری خود دنبال می‌کند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربلندی رسانه ملی در پوشش رسانه‌ای عملیات «وعده صادق»

حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها درخصوص عملکرد این سازمان در پوشش رسانه‌ای عملیات «وعده صادق» گفت: به نظر می‌رسد پوشش رسانه‌ای عملیات وعده صادق به‌خوبی انجام شده و حتی می‌توان گفت یکی از عملیات‌های موفق صداوسیما با همکاری گروه‌های اجرایی این مهم بوده است.

وی افزود: صداوسیما از اولین دقایقی که عملیات وعده صادق شروع شد، پای کار آمد و به این منظور، از قبل، تدابیر لازم اندیشیده شده بود؛ تا‌جایی‌که شبکه‌های استانی و شبکه خبر و سایر شبکه‌ها در معاونت‌های سیما و برون‌مرزی، همگی از آمادگی لازم برخوردار بودند.

عابدینی ادامه داد: برای پوشش این عملیات به‌اندازه کافی مستندات و فرآورده‌های خبری آماده شده بود تا به‌مجرد اینکه این عملیات آغاز شد، مورد بهره‌برداری قرار گیرند. با بسیاری از کارشناسان نیز از قبل هماهنگ شده بود؛ زیرا طبیعتاً پوشش رسانه‌ای از نیمه‌شب آغاز می‌شد و باید از قبل با افراد مربوطه هماهنگی می‌شد تا به‌موقع در برنامه حاضر شوند. در پی آن نیز شاهد بودیم که این برنامه بی‌وقفه، ساعت‌ها در شبکه‌های مختلف ادامه پیدا کرد.

معاون امور استان‌ها اضافه کرد: برای پوشش رسانه‌ای عملیات وعده صادق، سه حلقه طراحی شد. حلقه اول میدانی (در داخل خاک ایران و داخل سرزمین‌های اشغالی) بود؛ به‌نحوی‌که هم خبرنگاران در داخل ایران بسیج شده بودند تا گزارش‌هایی از واکنش و حمایت مردم در شهر‌ها و استان‌های مختلف (از کرمان گرفته تا تبریز و مشهد و...) تهیه کنند و در شبکه خبر و سایر شبکه‌ها به نمایش درآورند، هم خبرنگاران صداوسیما در سرزمین‌های اشغالی (از سرزمین‌های ۱۹۴۸ تا غزه و رفح و کرانه باختری) به‌طور ویژه مشغول پوشش این عملیات شدند.

وی گفت: علاوه‌بر این، ما حلقه دومی را در نظر گرفتیم که شامل کشور‌های منطقه می‌شد و خبرنگاران مستقر در این مناطق، ازجمله لبنان، سوریه، عراق و یمن با برنامه‌ریزی دقیقی مأمور پوشش ویژه رویداد شدند. ازسویی، بازتاب عملیات در رسانه‌های برخی کشور‌های منطقه، همچون مصر، اردن، عربستان سعودی نیز زیرنظر گرفته شد تا واکنش‌ها به این عملیات به‌طور دقیق رصد و رسانه‌ای شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: جدای از آن، حلقه سومی نیز طراحی شده بود که بیش‌تر مربوط به حلقه‌های دیپلماتیک بود و به رصد رسانه‌های نیویورک به‌عنوان محل استقرار سازمان ملل متحد و نیز رسانه‌های واشنگتن که پایتخت ایالات متحده است، اختصاص داشت تا واکنش آمریکایی‌ها به این عملیات را دنبال کنند. همچنین در فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، چین و حتی سوئیس و اتریش نیز به‌سبب نقشی که این کشور‌ها در اتحادیه اروپا دارند، خبرنگاران ما بسیج شدند و در شبکه‌های مختلف با کارشناسان و صاحب‌نظران ارتباط گرفتند تا پوشش بی‌نقصی از تحولات مربوطه انجام شود.

وی گفت: معتقدم پوشش رسانه‌ای «وعده صادق» به‌شکل بسیار مطلوبی انجام شد و بااینکه زمان دقیق آغاز آن مشخص نبود و برنامه‌ریزی برای پوشش رسانه‌ای ماجرا، در یک بازه کوتاه چهار تا پنج‌ساعته انجام شد، همکاران ما به‌خوبی توانستند واقعیت رخداد‌ها و اخبار دقیق این عملیات را منعکس کنند؛ عملیاتی که یکی از اقدامات رسانه‌ای بسیار موفق صداوسیما بود و به‌طور قطع، در افزایش میزان مخاطبان رسانه ملی تأثیری بسزا داشت؛ چراکه هم در داخل و هم خارج کشور همه به‌دنبال آن بودند تا از واقعیت آنچه در این عملیات اتفاق افتاده، مطلع شوند و رسانه ملی در این زمینه ایفای نقشی درخور کرد.

وی با اشاره به اینکه در دهه سوم قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم و اخبار جعلی و فیک‌نیوز‌ها بسیارند، ابراز کرد: صداوسیما در تلاش است خبر‌هایی که دریافت و پخش می‌کند، یا با دوربین‌های خودش ضبط شده باشند یا خبرنگاران این سازمان، آنها را براساس واقعیات روایت کرده باشند یا تصاویر و اطلاعات لازم را از منابع دست‌اولی که موثق و مستندند، دریافت کرده باشد. همین موضوع است که سبب افزایش میزان مخاطبان در جریان پوشش عملیات وعده صادق شد و شاهد بودیم که بسیاری از تصاویر و اطلاعات منتشرشده صداوسیما از این جریان، بارهاوبار‌ها در فضای مجازی دیده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • سربلندی رسانه ملی در پوشش رسانه‌ای عملیات «وعده صادق»
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی