Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:30:35 GMT

تولید داخل و تنظیم بازار اولویت وزارت صمت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۶۵۹

تولید داخل و تنظیم بازار اولویت وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اولویت‌های این وزارتخانه را حفظ وضع موجود در بخش تولید و اشتغال و همچنین تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم عنوان کرد و از تعریف ۱۰ پروژه ویژه در وزارت صمت که دو پروژه آن معدنی است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) مراسم معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین فعالان معدنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - اولویت اول این وزارتخانه را حفظ وضع فعلی اشتغال در کارخانه‌ها عنوان کرد و گفت: در شرایط اقتصادی فعلی حمایت از کالای ایرانی و حفظ تولید و اشتغال مورد تاکید مقام معظم رهبری، مقامات و مسئولان نظام است که باید برای آن ساختارهایی ایجاد کنیم.

وی افزود: به ویژه در ماه‌های اخیر که کشور مورد هجمه اقتصادی قرار گرفته و دشمن قصد دارد تولید ملی را با مشکل مواجه کند، حمایت از تولید داخل یک تکلیف محسوب می‌شود و نیازی به بخشنامه و ابلاغیه ندارد.

رحمانی بر تنظیم بازار و تامین نیازهای مردم به عنوان اولویت بعدی این وزارتخانه تاکید کرد.

وزیر صمت در ادامه از تعریف ۱۰ پروژه ویژه در بخش‌های مختلف این وزارتخانه خبر داد که دو پروژه از آن شامل تکمیل زنجیره ارزشی فلزات اساسی و توسعه معادن کوچک و متوسط، در بخش معدن تعریف شده است. 

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا صنعتگران را در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز کمک کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استان سمنان ازنظر ظرفیت‌های صنعتی اظهار داشت: استان سمنان یک استان صنعتی و ظرفیت اصلی آن صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: باید روی این ظرفیت تأکید و توجه داشت و طبیعی است وقتی ظرفیتی به این وسعت شکل می‌گیرد مشکلات و زیبایی‌ها و زشتی‌ها مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این بازدید دریافتم که سمنان یک ظرفیت مهم در کنار پایتخت است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود.

علی‌آبادی گفت: مهم‌ترین مشکلاتی که در بخش صنعت مطرح هست در حوزه زیرساخت هست، زیرساخت آب، برق و به‌طورکلی زیرساخت انرژی از مهم‌ترین مشکلات است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با کمک مردم نهضت جهش تولید را محقق کنیم و برنامه اصلی ما این است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه تولید‌کنندگان و صنعتگران پیام مقام معظم رهبری را از ما دولتی‌ها زودتر دریافت کردند و از ما پیشی گرفته و جلوتر هستند و این باعث افتخار است.

علی‌آبادی گفت: تولید مهم است و این دغدغه و اولویت اصلی همه مردم و به‌ویژه مقام معظم رهبری است و باید ارتقا یابد و امروز در بدنه دولت این نیاز لمس شده و همه برای حل مسائل بسیج شدند.

وی افزود: اما مسائل هست و ما باید شعار صنعت دانش‌بنیان صادرات محور را مورد تأکید قرار دهیم و توجه کنیم که این مهم سبب می‌شود تا ارزبری کم و ارزآوری بیشتر را شاهد باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امروز هم به صنعتگران استان سمنان این قول را دادیم که امسال در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز به آن‌ها کمک کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دوم استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • نتیجه جلسه وزیر صمت با شورای رقابت چه بود؟