Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-16@15:04:50 GMT

یک سوم بیکاران کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۷۲۸

به گزارش وانانیوز، 

حجت‌اله عبدالملکی در جلسه خیرین کارآفرین و اشتغال استان البرز اظهار کرد: کمیته امداد از کسب‌وکارها و کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را وارد چرخه کار می‌کنند و باعث خودکفایی آنها می‌شوند، در قالب تسهیلات بانکی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این وام در سال ۹۵ به ازای هر شغل ۱۵ میلیون تومان بود، در سال ۹۶ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه آینده شورای عالی اشتغال که با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم به ازای هر شغل تا ۵۰ میلیون تومان به کارفرمایانی که اشتغال مددجویان کمیته امداد را فراهم می‌کنند، پرداخت شود.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار می‌توانیم وام اشتغال محرومان را به‌طور غیرمستقیم به کارفرمایان پرداخت کنیم که بانک مرکزی سقف آن را برای هر نفر ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

عبدالملکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به محدودیت‌هایی که کارفرمایان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار کرد: درحال حاضر این سقف برای هر کارفرما پنج نفر است و درصددیم تا 50 نفر افزایش یابد. اگر شورای اشتغال و بانک مرکزی همکاری کنند به مسئله اشتغال محرومان بیشتر پرداخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد موظف است به خانواده‌های تحت پوشش خدمات ارائه کند، گفت: حدود ۹۰۰ هزار نفر بیکار مستعد اشتغال تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد. علاوه بر این، نیازمندانی وجود دارند که تحت پوشش نیستند و نیاز به کمک ما دارند، در کل با جمعیت حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزارنفری روبرو هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری گفت: یک‌سوم بیکاران کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و حدود یک‌چهارم اشتغال کشور از طریق کمیته امداد ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ مورد وام با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی شهرستان بهاباد پرداخت شده است، افزود: این وام ها در قالب طرح های دامداری، کشاورزی، صنایع تولیدی و خدماتی و … از محل تسهیلات بانکی و صندوق امداد ولایت و در جهت توانمندی خانواده های نیازمند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است، اظهار کرد: اگر خدمتی به مردم ارائه می‌شود، باید حرمت آن‌ها را رعایت کرده و هیچ‌گونه منتی در کار نباشد و این ماموریت باید در لایه‌های کار و فعالیت خود را نشان دهد.

رییس کمیته امداد بهاباد با تاکید بر اینکه سه رکن اساسی برای این ماموریت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این راستا راهبرد اشتغال خانگی جزو ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است.

دهقان ادامه داد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، خدماتی فنی، قالی بافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهاباد هستند که از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

کد خبر 6079015

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • واگذاری بیش از ۸٠٠ واحد مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد
  • واگذاری بیش از 33 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • واگذاری ۳۳۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه
  • ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد واگذار شد
  • واگذاری ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • واگذاری بیش از ۸٠٠ واحد مسکن ویژه مددجویان در آذربایجان غربی
  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش