Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهدی جمالی نژاد در حاشیه همایش ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اقدامات مهم در حوزه قطار شهری، تصویب ماده 12 قانون رفع موانع تولید در خصوص صرفه جویی در مصرف سوخت بود که برای هر نفر- سفر مترویی برابر 9.8 سنت از سوی وزارت نفت اختصاص می یابد و این مبلغ صرف توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی وزیر کشور درباره ارتقای خطوط و ناوگان مترویی در 9 کلانشهر گفت: در این زمینه طول خطوط در دست بهره برداری، 295 کیلومتر است، تعداد ایستگاههای در حال بهره برداری، 193 ایستگاه بوده، تعداد واگن های موجود 1739 واگن و تعداد مسافر سالانه 824 میلیون نفر- سفر است.
وی با اشاره به تکمیل پروژه حمل و نقل ریلی درون شهری کلانشهرهای کشور تا سال 1400 گفت: طول خطوط ریلی درون شهری در پایان طرح در سال 1400 حدود 289 کیلومتر افزوده خواهد شد، تعداد واگن های مورد نیاز در پایان طرح، 2هزار واگن خواهد بود و تعداد 1553 میلیون نفر - سفر، مسافر سالانه به آمار حال حاضر اضافه خواهد شد.
جمالی نژاد تاکید کرد: در نهایت در سال 1400 انتظار می رود، جمع کل خطوط ریلی دورن شهری به 584 کیلومتر برسد و کل تعداد مسافران سالانه در پایان طرح یعنی سال 1400 به 2337 میلیون نفر - سفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این حوزه، تامین 2هزار دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرهاست که 630 واگن برای شهر تهران نهایی شده است.
جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین طرحی برای تامین 315 دستگاه واگن مترویی پوژن برای شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز ارائه شد که در ادامه 80 واگن نیز برای شهر قم درنظر گرفته شده است.
معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی از دیگر اقدامات مهم توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری را مجوز انتشار اوراق مشارکت برای حمل و نقل ریلی اعلام کرد و گفت: تاکنون 107 میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر شده است که صرفاً 22 هزار میلیارد ریال آن در ابتدای امسال ارائه شد و مجوز 70 هزار میلیارد ریال نیز در حوزه تملک دارایی تاکنون اخذ شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مترو خطوط جمالي وزارت کشور خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.


مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است.وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند.


وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد.


متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است.

 

در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد.

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود