Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: پژوهشگران این استان نیازها و مطالبات استان را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان بوشهر افزود: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌تواند زمینه مناسبی برای فعالیت پژوهشگران و نوآوران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید به دنبال انجام پژوهش‌های جدید بود و تنها به شیوه‌ها و طرح‌های پژوهشی قدیم و سنتی نباید بسنده کرد.
خورشیدی با تاکید براینکه تبدیل دانش به محصول با ارزش و ثروت باید در محورکار پژوهشگران استان بوشهر باشد اظهار داشت: مطالبات و نیازهای استان بوشهر باید از سوی پژوهشگران و نوآوران شناسایی و از راه و روش فناوری و دانش جدید راهکار لازم برای آنها ارائه شود.
خورشیدی افزود: آب آشامیدنی، تغییرات جمعیتی، محیط زیست و انرژی‌های نوین از نیازهای استان بوشهر است که باید مورد توجه محققان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به ارتباط این استان به شبکه ملی فن‌بازار پژوهشگران و دانشجویان باید از این فرصت به نحو شایسته و مطلوبی استفاده کنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: توسعه آموزش عالی و علم و فناوری کشور در 40 سال گذشته روند مطلوبی بوده و امروز پژوهش بعنوان امری بسیار مهم برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان به شمار می رود.
عبدالمجید مصلح افزود: اکنون ایران از نظر شاخص های خروجی دارای جایگاه اول علمی در جنوب غرب آسیاست و برای اینکه در شاخص های ورودی نیز بتوانیم جایگاه مناسبی داشته باشیم باید به سمت توسعه شرکت های دانش بنیان و بهبود وضعیت ارتباط دانشگاه با صنعت رفت.
وی اظهار داشت: این مرحله بعنوان مرحله ای پیچیده نیازمند فعالیت های بین بخشی دانشگاه و صنعت است که در این حوزه ضعف مدیریت بینی بخش باعث شده به دستاوردهای ایده آل خود نرسیم.
مصلح ادامه داد: رویکرد دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه کارآفرین و نسل سوم است که برای رسیدن به هدف های خود در این بخش نیازمند حمایت دولت هستیم.
وی گفت: در این حوزه شایسته است پایان نامه های دانشجویی، سفارشی و بر اساس مسائل موجود در جامعه و صنعت تهیه شوند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار داشت: در ارتباط با پایان نامه ها در بخش نفت این کار در حال انجام است ولی در سایر بخش ها موفقیت چندانی نداشته ایم.
مصلح افزود: با تلاش پژوهشگران در سال های اخیر دانشگاه در مرحله ای است که می تواندبه تجاری سازی محصولات خود فکر کند.
وی گفت: هر چند خانواده پژوهش کم طرفدار و کم رونق است ولی با ایجاد همگرایی بیشتر می توان محرک توسعه در استان و حتی کشور بود.
در این آئین در بخش پژوهشگران دانشگاهی از رضا طاهرخانی پژوهشگر برتر حوزه علوم پزشکی، ابراهیم ستوده پژوهشگر برتر حوزه کشاورزی ومنابع طبیعی، پرویز ملک زاده پژوهشگر برتر حوزه فنی ومهندسی، هادی اسلامی زاده پژوهشگر برتر حوزه علوم پایه، مجید اسماعیل پور پژوهشگر برتر حوزه علوم انسانی و هنر ومختار زلفی باوریانی پژوهشگر برتر موسسه های پژوهشی وابسته به دستگاههای اجرایی تجلیل شد.
در بخش واحد برتر تحقیق و توسعه شرکت جی لیان جی و شرکت پتروشیمی جم و در بخش پژوهشگران دستگاههای اجرایی نیز سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت گاز استان بوشهر و سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.
در ادامه مهدی شنبدی مدیر عامل شرکت نانو مواد کربنی ویرا نیز به عنوان فناور برتر استان تقدیر شد.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پژوهش فناوري دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند