Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@15:59:40 GMT

دین برای ایجاد وحدت آمده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۸۸۷

دین برای ایجاد وحدت آمده است

حجت‌الاسلام حاتمیان با بیان اینکه حرکت جوامع اسلامی در مسیر فطرت الهی را به واسطه پیامبران دانست و گفت: دین منشا تنش و تنازع نیست و برای ایجاد وحدت آمده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن در سنندج اظهار کرد: انسان در گذر تاریخ و در دروه های مختلف حیات خویش به دنبال پرستش موجودات مختلف رفت چون در فطرت اولیه خودش حقیقتی نهفته دارد که بدنبال معبود خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان اینکه خداوند پیامبران را فرستاد تا فطرت انسان به درستی و به سوی حقیقت رهنمون شود، کرد: خداوند سبحان پس از آفرینش و خلقت انسان پیامبران را به سوی مردم فرستاد تا فطرت خداخواهی و حقیقت‌جویی و حقیقت‌یابی را در همه درون انسان‌ها شکوفا و بارور کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبران برای هدایت بشر آمده اند، افزود: فلسفه اصلی پیامبران خردمندی، اندیشه ورزی، عقلانیت به جامعه بشری، شکوفایی فطرت بشر و گریختن از ضلالت و جهالت و نادانی است.

 

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه حرکت جوامع اسلامی در مسیر فطرت الهی را به واسطه پیامبران دانست و تاکید کرد: دین منشا تنش و تنازع نیست و برای ایجاد وحدت آمده است تا همدلی و در مسیر خداوند حرکت کردن را به وجود آورد و منشا آنچه که پیروان ادیان مختلف گرفتار تنازع، تفرقه و تنش و جنگ‌های بی‌منطق می‌شوند، جهالت است.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: عدم شناخت حقیقت دین و شریعت نبوی است که انسان‌هایی را به جای خدا می‌نشاند و این از جهالت و نادانی است که انسان را دچار افراط و تفریط می‌کند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: پیامبر در میان امتی مفتخر به جایگاه رسالت شد که در آن تقابل و اختلاف شدیدی موج می‌زد.

 

حجت‌الاسلام مهدی فرزی بیان کرد: اختلاف و تفاوت و رقابت یک موضوع فرا دینی است و ما فارغ از نیاز به وحدت در حوزه دین نیازی به تعریف وحدت در حوزه بشری داریم و یک مجموع عظیم از اخلاقیات از نوع رفتارها و گرایشات وجود دارد که ربطی به دین ندارند.

 

وی گفت: فردی که مسلمان یا غیرمسلمان است ذاتا دارای اخلاقیاتی است که باید مورد تربیت قرار گیرد تا مشکل اختلاف حل شود و تا زمانیکه اصلاح اخلاقی نکنیم درگیر جنگ‌ در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

 

وی عنوان کرد: قدرت کنترل نفس و مدیریت نفسانیات قدرتی است که ایجاد وحدت یا تفرقه می‌کند و باید روی این قدرت مدیریت نفس کار شود.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس تجلیل از پژوهشگران یمن بیرجند وحدت حوزه و دانشگاه استان بوشهر خشکسالی زاینده رود احیای رودخانه زاینده رود رودخانه زاینده رود نشست مشترک علما و روحانیون کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!

هرات آنلاین نوشت:ملای مدرسه پاکستان «هنگام تعرض جنسی به شاگرد ۱۲ ساله‌اش» بازداشت شد

پلیس شهر فیصل آباد پاکستان می‌گوید که مولانا ابوبکر معاویه، امام مسجد و ملای مدرسه را «هنگام تعرض جنسی به یک دختر ۱۲ ساله» بازداشت کرده‌اند.

این دختر برای آموزش قرآن به مدرسه آمده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # پاکستان سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران
  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • خدمات عدالت محور شهرداری در مناطق مختلف شهر قم قابل تحسین است
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی/ با خاطیان و مقصران برخورد می‌شود
  • پیامبران بسترهای لازم فهم و ارتقای فکری مردم را فراهم می‌کردند
  • کسانی که از اختلاف طبقاتی سود می بردند اولین مخالفان پیامبران بود
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند