Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه 410 عنوان کتاب به نخستین دوره همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است، گفت: این همایش در اسفندماه امسال مصادف با میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در قم برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ریحانه حقانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که مهلت ارسال آثار به این همایش پایان یافته است، از بررسی و داوری کتاب ها در کمیته های تخصصی و علمی مربوطه خبر داد و افزود: بیشترین اثر در بخش زن و خانواده با 145 عنوان کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: بخش های ادبیات وهنر با 80 عنوان کتاب، تفسیر و علوم قرآن با 53 عنوان کتاب، تاریخ و سیره با 34 عنوان کتاب و فلسفه و کلام با 29 عنوان کتاب در رتبه های بعدی قرار دارد.
حقانی با اشاره به استقبال خوب از این همایش بیان کرد: 107 عنوان دیگر کتاب در سامانه همایش ثبت شده است که در صورت تکمیل شدن اطلاعات آنان، به کتاب های پذیرفته شده اضافه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) گفت: در سال جاری تمام سرمایه گذاری را در عرصه ارتقای دانشی و مهارت پژوهشی طلاب به کار بسته و تاکنون به نتایج قابل قبولی دست یافته ایم.
وی زمینه سازی برای تعامل و انعقاد تفاهم نامه با 16 مرکز علمی کشور را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد و گفت: یکی از این مراکز، انجمن های علمی حوزه است که به زودی شعبه آن در این نهاد راه اندازی می شود.
حقانی، برگزاری دوره کوتاه مدت تربیت پژوهشگر با عنوان «مشق اجتهاد» با استفاده از استادان فقه و حقوق را از دیگر برنامه های معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) عنوان کرد و افزود: امسال سومین دوره تربیت طلاب پژوهشگر در 6 گروه در حال برگزاری است.
معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: دوره سوم تربیت مترجم نیز با حضور 38 طلبه در رشته زبان انگلیسی، 33 طلبه در رشته زبان ترکی استانبولی و 31 طلبه در رشته زبان عربی آغاز شده است.
وی با اشاره به موفقیت های پژوهشگران این نهاد حوزوی گفت: 54 مقاله علمی طلبه های جامعه الزهرا(س) به جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین ارسال شد که بیش از نیمی از آنها برای شرکت در این همایش پذیرفته شد.
حقانی با اشاره به حضور فعال طلاب پژوهشگر این نهاد حوزوی افزود: همچنین 10 مقاله در همایش تبییین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای و 10 مقاله نیز در کنگره جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی از پژوهشگران جامعه الزهرا(س) پذیرفته شد.
وی به نشریه ها و کتاب های این نهاد حوزوی اشاره و اظهار کرد: تاکنون 121 عنوان کتاب توسط انتشارات جامعه الزهرا(س) منتشر شده و تعدادی کتاب نیز در دست چاپ است.
وی تربیت کارشناس تدوین گر متون و برگزاری 6 کرسی ترویجی و چهار کرسی آزاد اندیشی را از دیگر برنامه های این نهاد در سال جاری دانست و گفت: معرفی شخصیت بانوان علمی موفق که به عنوان مادر و همسر نیز موفق بوده اند، یکی دیگر از برنامه های این نهاد است.
در حال حاضر حدود 13 هزار طلبه خواهر به صورت حضوری و غیرحضوری در جامعه الزهرا(س) که در بلوار بوعلی شهر مقدس قم قرار دارد، تحصیل می کنند.
جامعه‌ الزهرا(س) اکنون به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع پذیرای تعداد بسیاری از خواهران علاقه ‌مند به تحصیل علوم دینی در سه سطح آموزشی است.
جامعه الزهرا(س) به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) با استفاده از روش‌ های تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شده است تا زنانی اندیشمند، اسلام ‌شناس، صاحب ‌نظر، وارسته و الگو برای دیگر زنان مسلمان در داخل کشور و سایر کشورها تربیت کند.
24 تا 29 آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جامعه الزهرا س همايش قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد

نورالله مرادی ۲۸ فروردین ماه در نخستین همایش ملی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار بزرگی در حوزه دانشی و به ویژه دانش بومی و سنتی برخوردار است و این مهم از موضوعاتی است که از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به ویژگی‌ها و خرد بومی مناطق مختلف کشور نیز از دیگر مسائل مورد توجه دولت سیزدهم بوده و بر اساس آن همایش دانش بومی در چهارمحال و بختیاری طراحی شد و به اجرا رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای این همایش، طراحی خوبی در استان انجام و زوایای جدیدی از دانش پنهان و فراموش شده محیط زیست استخراج شد و شرکت‌های دانش بنیان دست به ابداعات مختلفی زدند.

مرادی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش، گفت: تلاش محققان در این همایش نقطه آغازی است که بحث‌های توسعه‌ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود و اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور چراغ راه ما در این حوزه است.

مرادی از تدوین ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست ویژه استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

وی همچنین از تداوم در برگزاری همایش دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود: این همایش به صورت دو سال یکبار ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانش سنتی محیط زیست موضوع بدیع و تازه‌ای است و این همایش فرصت خوبی فراهم کرده تا با هم افزایی سایر حوزه ها از جمله دانشگاه بتوان در حفظ محیط زیست گام‌های بیشتری برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست