Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در حال کشیدن سیم خاردار در خط آبی در «کروم الشراقی» میس‌جبل (واقع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی) بود که مشاجره‌ای میان نظامیان صهیونیست و ارتش لبنان رخ داد.

بر اساس گزارش «المنار»، این موضوع با اعتراض نظامیان ارتش لبنان روبرو شد و آنها به نظامیان صهیونیست اعلام کردند بدون حضور تیم جغرافیایی لبنان اجازه انجام این کار را ندارند؛ بنابراین صهیونیست‌ها چند متری از خط آبی عقب‌نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش مذکور، در پی این اتفاق نیروهای ارتش لبنان به حالت آماده‌باش در آمدند و «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) برای حل مساله وارد عمل شد.

«خط آبی» مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تعیین می‌کند ؛ این خط توسط سازمان ملل متحد پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ و پایان دادن به ۲۲ سال اشغال جنوب لبنان ترسیم شد.

سیزدهم آذرماه 1397 ارتش صهیونیستی با ادعای اینکه جنبش مقاومت حزب‌الله از مناطق جنوبی لبنان، تونل‌هایی را زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر کرده، از آغاز عملیات موسوم به «سپر شمالی» خبر داد و این عملیات هنوز ادامه دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله

افسران ارشد فرماندهی شمال ارتش رژیم صهیونیستی از ناتوانی نیروی هوایی در تأمین یک حلقه حفاظتی کامل در برابر پهپادهای حزب الله انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، افسران ارتش اشغالگر مستقر در شمال فلسطین اشغالی، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را به دلیل ناتوانی در مقابله کامل با پهپادها و راکت‌های پرتاب شده از خاک لبنان به سمت اهداف صهیونیستی مورد انتقاد شدید قرار دادند.

وب‌سایت عبری واللا امروز چهارشنبه گزارش کرد همزمان با افزایش اتکای حزب‌الله لبنان به پهپادها در حملات اخیر خود به مواضع صهیونیستی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از دستیابی به راه حلی برای مقابله با این پهپادها ناتوان مانده است.

این وب‌سایت به نقل از افسران بلندپایه صهیونیستی گزارش کرد: «اگر نیروی هوایی زمان و هشدار کافی در مورد موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از لبنان نداشته باشد، از دفاع عقب می‌ماند».

واللا نوشت ارتش اشغالگر به عنوان بخشی از تلاش خود برای غلبه بر این مشکل و ارسال این پیام به حزب الله که تسلیم حملات پهپادی نمی‌شود، حجم و قدرت حملات و فواصل هدف گذاری شده در داخل لبنان را افزایش داده است.

حمله پهپادی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

افسران صهیونیست در یگان‌های نظامی مستقر در منطقه مرزی لبنان از نیروی هوایی به دلیل توانایی نه چندان کافی آن در حفاظت از نیروها و شهروندان به شدت انتقاد کردند و خواستار راه حل های جدید و متفاوت برای مقابله با تهدیدات فزاینده و نیز انجام حملات شدیدتر و قدرتمندتر علیه حزب الله لبنان شدند.

در همین رابطه، به گفته منابع صهیونیستی، ارتش اشغالگر از سال ۱۹۴۸ با تاکید بر منطقه بعلبک که پهپادها از آنجا پرتاب می‌شوند، بمباران اهدافی را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرز لبنان و سرزمین های فلسطینی اشغالی آغاز کرد که به گفته خودش متعلق به حزب‌الله هستند.

منابع نظامی صهیونیستی تشریح کردند این حملات مسیرهای پرتاب پهپادها در لبنان، انبارها و مکان‌های تولید پهپادها را هدف قرار داده و در بخشی از این حملات، ارتش اشغالگر فعالان حزب‌الله را هدف قرار داده است.

واللا نوشت حملات ارتش اشغالگر در روزهای اخیر، حزب‌الله را وادار به پاسخ‌های استثنایی کرده است و این حزب ده‌ها موشک به سمت اهداف صهیونیستی پرتاب کرده که برخی از آنها در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه فرود آمدند.

با توجه به اتکای روزافزون حزب الله به پهپادها، افسران صهیونیستی حاضر در منطقه الجلیل که واللا نام آنها را فاش نکرد، گفتند اکنون صحبت از سلاح های دقیق به تمام معناست که می‌توانند به سایت‌های حساس حمله کنند و پایگاه‌های نظامی و سربازان را هدف قرار دهند.

پهپاد حزب‌الله

این افسران افزودند پهپادها سلاح بسیار خطرناک و دقیقی هستند و اصلا شبیه گلوله‌های راکتی که توسط گنبد آهنین رهگیری می‌شود، نیستند. از این روی، در غیاب راه حل رادیکال توسط ارتش رژیم صهیونیستی که در بازدارندگی حزب الله موفق عمل نکرده است، همه صهیونیست‌ها احساس خطر می‌کنند.

وب‌سایت واللا همچنین به نقل از افسران تیم‌های ذخیره در منطقه شمال فلسطین اشغالی نوشت با توجه به ادامه تشدید تنش‌ها و استفاده روزافزون حزب‌الله از پهپاد، انتقادات شدیدی علیه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی آغاز شده است که هنوز راه‌حل مناسبی برای مقابله با پهپادهای مقاومت لبنان پیدا نکرده است مقاومتی که تقریباً با آزادی زیادی در حریم هوایی فلسطین اشغالی عمل می‌کند و سربازان و شهروندان را تهدید می‌کند.

دیگر خبرها

  • هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی توپخانه ای حزب الله به پایگاههای اشغالگران صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها
  • انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • یک شهید و ۲ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به خودوریی در لبنان