Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- امروز دوشنبه ۲۶ آذرماه طرح گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و جمعی از رسانه‌ها با حضور در یکی از خیابان‌های شهر تهران آغاز شد و تا سی آذرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، پسته اکبری کیلویی ۳۴۰ هزار تومان، تخمه کدو کیلویی ۵۶ هزار تومان، بادام زمینی کیلویی ۱۵۰ هزار تومان، پسته اکبری شور کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، تخمه آفتابگردان کیلویی ۲۸ هزار تومان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قیمت کالا‌هایی است که زمزمه گرانی آن‌ها از چند ماه قبل شروع شده بود، اما اینک در آستانه شب یلدا بیشتر خودنمایی می‌کند.

امروز دوشنبه ۲۶ آذرماه طرح گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و جمعی از رسانه‌ها با حضور در یکی از خیابان‌های شهر تهران آغاز شد و تا سی آذرماه ادامه دارد.

در بدو شروع گشت ماموران به فروشگاه آجیل و خشکبار در خیابان سهرردی رفتند، تخلفات متعددی توسط مامورین گشت مورد بررسی قرار گرفت، به عنوان مثال آجیل شب یلدا با قیمتی خلاف واقع در حالی که باید کیلویی ۷۵ هزار تومان عرضه می‌شد هر کیلو ۹۵ هزار تومان در معرض فروش قرار داشت و همین کالا در یک قنادی ۱۵۷ هزار تومان قید شده بود که تخلف احراز و به قیمت ۹۵ هزار تومان (قیمت مصوب) تغییر کرد.

مادری برای خرید آجیل شب یلدا به فروشگاه آمده بود و حالا فقط نظاره‌گر قیمت‌ها و کالا‌هایی است که می‌خواهد در سفره شب یلدای خانواده جای دهد؛ اما حقوق بازنشستگی و قیمت‌های سرسام آور کالا‌ها با آنچه از ذهنش می‌گذرد همخوانی ندارد؛ وقتی از او می‌پرسم برای شب یلدا چه کالا‌هایی خریده‌اید؟ فقط سرش را تکان می‌دهد.

بهروز طالبیان رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به تخلف گرانفروشی قیمت آجیل شب یلدا (مخلوط) گفت: در آنالیز آجیل شب یلدا توسط کارشناس اصناف قطعا یک نوع انجیر و پسته در آن استفاده نشده است و کالای درجه یک و دو در آن به کار رفته شده و از کالای ممتاز به اندازه انگشت شمار در آن استفاده شده است که با توجه به مخلوط‌های انجام شده از خشکبار مختلف، سودجویی از کالا محسوب می‌شود.

طالبیان با تاکید بر اینکه هدف ما اصلاح قیمت‌ها است، گفت: در این واحد خشکبار علیرغم تاکید و تذکر کارشناسان و مامورین طی روز‌های گذشته هنوز تخلف گرانفروشی مشاهده می‌شود.

به گفته وی؛ در آستانه شب یلدا ۱۰ اکیپ گشت مشترک تعزیرات به مدت ۴ الی ۵ روز در قالب نظارت بر مراکز فروش کالا‌های مورد نیاز مردم در این شب در نقاط مختلف تهران حاضر خواهند شد و از هرگونه تخلفی که مشاهده شود چشم پوشی نخواهیم داشت.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران می‌گوید: از مردم می‌خواهم هر گونه تخلف را به سامانه ۱۳۵ (سازمان تعزیرات)، ۱۲۴ (سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولید کنندگان) و (۱۹۰ اداره بهداشت) گزارش دهند.

یکی از خریداران با اعتراض به قیمت بالای کالا و اوضاع بازار گفت: اگر اجناس بر اساس قیمت دلار در نوسان است چرا امروز که دلار در حال کاهش قیمت است کالا‌ها همچنان با هزینه بالا به فروش می‌رسد؟ در گذشته بهترین پسته را کیلویی ۵۰ هزار تومان خرید می‌کردم در حالیکه امروز ۲۴۰ هزار تومان است؛ واقعا جای تعجب دارد و بی انصافی است.

همچنین امید شهرآبادی قاضی شعبه ۴۱ گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در خصوص تخلفات گرانفروشی گفت:  کشور ما از نظر چهار فصل در شرایط بی نظیری قرار دارد جای تعجب است می‌بینیم افراد سودجود خود عامل گرانی کالا هستند.

 

شهرآبادی با تاکید بر برخورد با متخلفین گفت: ما وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهیم، اما قانون فعلی تعزیرات و قانون صنفی پاسخگو و بازدارنده نیست بلکه به گونه‌ای باید اصلاح شود که به متخلف جرات تخلف ندهد در حالیکه قانون حاضر اینگونه نیست.

در پایان این بازدید برای سه واحد متخلف به دلیل گرانفروشی پرونده تشکیل شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شب یلدا گشت های تعزیرات گرانفروشی خشکبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد

علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی محموله قاچاق را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: این پرونده که شامل قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بود، در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حامل کالا محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد