Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل، عصر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: اکنون باید در قسمت پژوهش بازنگری هایی صورت گیرد، طی این سال ها هزار و ۸۰۲ مقاله توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در کشور از رتبه هفدهم بر خوردار است، افزود: در دو سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان توانسته رشد خوبی داشته باشد که در این مدت ۴۷۰ مقاله به چاپ رسید که ۱۳۰ مقاله بین المللی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار تصادف در استان اتفاق افتاد، گفت: بر همین اساس ۴۰۰ مورد مرگ و میر جاده‌ای در استان داشتیم.

وی یادآور شد: آمار میانگین مرگ و میر تصادفات جاده ای کشور در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲.۵ درصد است در حالی که این مار در استان با ۲۰ درصد رشد مواجه بوده است.

شیوع سالک در گنبدکاووس

 فاضل ضل با اشاره به اینکه میانگین زمانی که هر فرد در بیمارستان بر اثر تصادف بستری می‌شود ۱۰ روز است، اظهار کرد: این میزان بستری در بیمارستان عدد بزرگی است و باعث می شود هزینه زیادی برای آن پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه  اکنون سالک در گنبدکاووس شایع شده است، افزود: در این زمینه باید تحقیقاتی انجام شود و کار پژوهشی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه با پژوهش می توان بسیاری مشکلات را بر طرف کرد، گفت: مرکز تحقیقات باید تجمیع شود تا پژوهش ها هدفمند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بالینی اعتبارات پژوهشی دانشگاه ۸۰ میلیارد تومان بوده، یادآور شد: قبل از سال ۹۶ به دنبال افزایش تعداد دانشگاه‌ها و هئیت علمی بودیم اما از افزایش اعتبارات غافل ماندیم و بودجه را افزایش ندادیم اما از ابتدای سال ۹۶ افزایش بودجه علمی در دستور کارقرار گرفت که در همین راستا از  ۶ تا ۲۴ درصد افزایش پیدا کرد.

کد خبر 4487754

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین