Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هیات مدیره نمایشگاه بین المللی بجنورد در پرداخت وجوه زمین دولتی تحت تصرف خود کوتاهی می کنند و بر این اساس، بی نتیجه ماندن مالکیت زمین و سرمایه گذاری در این مکان، متوجه اعضای این هیات مدیره است.

علیرضا مصطفی زاده بورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه و شهرسازی، با هیات مدیره نمایشگاه در خصوص واگذاری زمین، هیچ اختلاف نظری ندارد و تنها مشکل، واریز نشدن وجوه مربوط به زمین دولتی است که مدیریت نمایشگاه حدود 10 سال است از پرداخت حقوق دولتی خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تاکنون بهره برداری کافی و وافی را برده است اظهار داشت: قیمت زمین دولتی، طبق قوانین و مقررات سازمان ملی زمین و مسکن، بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری به روز تعیین می شود بنابراین نظر مدیریت شرکت نمایشگاه بین المللی مبنی بر اعمال قیمت سال 85، خارج از ضوابط است.
مصطفی زاده بورا خاطرنشان کرد: در نشست مشترک با هیات مدیره نمایشگاه در سازمان صنعت و معدن و تجارت، قیمت کارشناسی رسمی دادگستری پذیرفته شده است و قیمت تعیین شده توسط هیات کارشناسی پنج نفره دادگستری به آن مدیریت ابلاغ شده است که از پرداخت آن امتناع شده است.
وی افزود: با توجه به قصور مدیریت نمایشگاه در پرداخت وجوه زمین، تصمیم گیری برای ماندن در این مکان و یا رفتن، با اعضای هیات مدیره آن نمایشگاه است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مشکل مالکیت توسط مدیریت نمایشگاه ایجاد شده و دستگاه دیگری مقصر نیست و چنانچه وجوه ابلاغی به موقع در 10 سال گذشته پرداخت می شد و طرح را مطابق قرارداد اجرا می کرد تاکنون مالکیت زمین تعیین تکلیف شده بود.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی بجنورد پیش از این گفته بود که مالکیت این نمایشگاه از 10 سال گذشته تاکنون بخاطر اختلاف در قیمت گذاری زمین، همچنان بلاتکلیف مانده است.
علی اکبر خدابنده اظهار داشت: هر چند زمین نمایشگاه در تصرف و اختیار ما است اما مالکیت آن به علت اختلاف در قیمت گذاری، با مشکل روبه رو شده است.
وی افزود: هیات مدیره این نمایشگاه، خواستار واگذاری زمین با قیمت سال 85 است اما راه و شهرسازی حاضر نیست زمین را با این قیمت واگذار کند.
خدابنده اظهار داشت: توسعه نمایشگاه بین المللی بجنورد به علت مشکل مالکیت زمین متوقف مانده و هیچ گونه اقدامی در زمینه سرمایه گذاری در این نمایشگاه انجام نشده است.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی بجنورد اظهار داشت: در صورتی که مشکل قیمت واگذاری زمین حل نشود، برای جابه جایی مکان نمایشگاه و سرمایه گذاری در مکان دیگر اقدام خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش سرمایه گذاری برای توسعه نمایشگاه بین المللی در بجنورد تاکنون بلاتکلیف مانده است و واگذاری زمین به ساخت نمایشگاه بین المللی در سایت ارکان بجنورد یک دهه است که به علت تعیین قیمت با مشکل روبه رو بوده و توسعه آن در حد 2 سوله باقی مانده است.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه بين المللي مالكيت زمين خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معان خراسان شمالی، گفت: پروازهای فرودگاه بجنورد برای حضور بازرگانان و علاقه‌مندان به نمایشگاه اکسپوی تهران به مدت ۵ روز چارتر شده و همه مردم می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. - اخبار استانها -

مازیار زند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت:  اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای تسهیل در رفت و آمد علاقه‌مندان به نمایشگاه  اکسپو تهران از روز شنبه 5 روز پروازهای بجنورد _تهران را چارتر کرد.

وی افزود: در مجموع 540 صندلی پرواز، توسط اتاق بازرگانی خراسان شمالی و همکاری شرکت مجری چارتر شده و متقاضیان می‌توانند از سایت یا دفاتر هواپیمایی بلیت تهیه کنند. این 5 پرواز جدا از 2 پرواز روتین هفتگی فرودگاه بجنورد است.

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: هواپیما از روز شنبه ابتدا از تهران به بجنورد سفر خواهد کرد و سپس از بجنورد به تهران پرواز خواهد داشت. ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو) روز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه تا 12 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

زند با بیان اینکه اتاق بازرگانی بجنورد، به‌عنوان پارلمان بخش‌ خصوصی استان به‌منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های صادراتی استان خراسان شمالی، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) شرکت می‌کند گفت: نمایشگاه ایران اکسپو 2024  که روزهای 8 تا 12 اردیبهشت سال جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران و تجار و بازرگانان خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود یکی از مهمترین فرصت‌های پیش‌روی فضای اقتصادی کشور است تا با عرضه کردن محصولات صادرات غیرنفتی و معرفی زنجیره‌های ارزش صادرات‌محور ضمن ارائه مستقیم ظرفیت‌ها و چالش‌ها، اهمیت حضور خود در نقشه تجارت جهانی را نمایان کند. 

وی حوزه‌های تمرکز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و صنعت پتروشیمی ذکر کرد. 

زند  افزود: اتاق بازرگانی بجنورد  با اتکا بر رویکرد نمایشگاه، پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی، تلاش خواهد کرد با زبانی ساده و با الگوبرداری از ساختار اکسپوها، گذشته، حال و چشم‌اندازهای آینده ظرفیت‌های ذاتی و فضای اقتصادی استان را به نمایش بگذارد. 

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی بجنورد در این نمایشگاه که بیش از 3000 تاجر تاجر خارجی و 100 شرکت از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی از آن بازدید می‌کنند، مساعی خود را متمرکز در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، نمایش محصولات زنجیره‌های ارزش استان، معرفی سبد صادرات غیرنفتی استان، میزان تعامل با بخش خصوصی(G2B)، فرصت‌سازی برای تعاملات با بخش خصوصی(B2B)، امضای تفاهنامه‌های تجاری، مذاکرات تجاری و غیره خواهد کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • آخرین تحولات مدیریت استقلال پس از واگذاری
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • صحبت مهم عضو هیات مدیره استقلال درباره آینده نکونام