Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فخر یکی از کشاورزان به خبرنگار ما می گوید: دوماه است که جهاد حواله کود را برایم صادر کرده است ولی هنوز هر موقع که کود می آید بلافاصله تمام می شود و سهمیه خود را نتوانسته ام دریافت کنم.

جهانی از کشاورزان بخش شهرآباد گفت:  اگر کمبود کود است چرا بازار آزاد فراوان است و به هر میزان می توانیم کود تهیه کنیم ولی چرا با قیمت دولتی  کود  پیدا نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توزیع ناعادلانه کود انتقاد کرد و گفت: درست است سهمیه کود شهرستان به مرور زمان می آید ولی  متاسفانه در توزیع آن  نظارتی صورت نمی گیرد
.

 مدیر جهادکشاورزی بردسکن با بیان اینکه  شهرستان در خرید و حمل  کودهای شیمیایی  به شهرستان هیچ گونه مشکلی ندارد گفت: متاسفانه کشاورزان در خرید کودهای شیمیایی شتاب زده عمل می کنند که می طلبد با یک اطمینان خاطر و از روی آرامش  نسبت به خرید کود مورد نیاز خوداقدام کنند.

مهندس حسین محمدی  اظهارداشت: حمل کود به شهرستان به صورت مستمر انجام می شود و دراوایل در حمل آن مشکلاتی وجود داشت که با پیگیری های انجام شده سازمان جهادکشاورزی این مهم رفع شد و تاپایان امسال هیچ گونه افزایش قیمت در کودهای شیمیایی نخواهیم داشت.

وی  با بیان اینکه  3 هزار و 570 تن انواع کودهای شیمیایی خریداری و به شهرستان حمل شده است گفت: تاکنون 50 درصد سهمیه کود شهرستان  جذب شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 15 درصد  افزایش خرید کود داشته ایم.

وی اظهارداشت:  کود ازته با  2 هزار و  290 تن بیشترین میزان  خرید کود  را به خودش اختصاص داده است و در مجموع  70درصد کود های شیمیایی شهرستان در بخش زراعت مصرف می شود.

وی یکی از علل کمبود کود در شهرستان بردسکن را  تقاضای بیش از حد کشاورزان اعلام کرد و گفت:  اگر کشاورزان از روی آرامش و  براساس نیاز خود اقدام به خرید  کود داشته باشند به اندازه نیاز شهرستان  کود وجود دارد و دلیلی ندارد که  کشاورزان در خرید آن شتاب زده عمل کنند. وی افزود: کود مورد نیاز شهرستان  توسط عاملین  خریداری و سپس توسط فروشندگی های تعاون روستایی و تولیدی  براساس حواله صادر شده  بین کشاورزان هر منطقه توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان رضوی بردسکن کشاورزان کود شیمیایی شهر آباد توزیع کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: سالیانه بین شش تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است و در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد میکنیم.
وی گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش،‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می شود.
 شهرکی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان شش هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند بیان داشت امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.
معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند