Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:41:23 GMT

انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۵۵۳

انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انسجام ملی در جامعه در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد، تاکید کرد: تحقق وحدت، نیازمند توجه به الزام هایی است که می تواند زمینه ساز فعالیت های موثر باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه آزاد در مرند با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت دشمن از تفکر و فرهنگ شهید مطهری و مفتح می ترسید و چون تاثیرگذاری آنان را در بین جوانان و دانشگاه ها می دید تصمیم به حذفشان گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه، برکات و دستاوردهای بسیاری برای انقلاب اسلامی در جهت تامین استقلال و پیشرفت های علمی کشور، حاکمیت قانون و قانون گرایی و ارائه چهره خدمتگذار از دولت اسلامی و بسته شدن راه بر عناصر نفوذی به همراه داشته است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی از جمله تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی می تواند برای کشور به ارمغان بیاورد.
وی با اشاره به اینکه انسجام ملی در جامعه در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد تاکید کرد: تحقق وحدت، نیازمند توجه به الزامات آن است که می تواند زمینه ساز فعالیت های موثر باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه ها باید بیشتر شود، افزود: ارتباط منظم و موثر متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه باید شکل گرفته و ارزش های معنوی و دینی در دانشگاه ها ترویج و افزایش یابد.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز نیاز است دانشجویان حالت های انقلابی جنبش های دانشجویی را در سایه وحدت حوزه و دانشگاه و از طریق نقش آفرینی در فراگیرسازی گفتمان انقلاب و افزایش بصیرت تقویت کنند.
وی اضافه کرد: دانشجویان باید ضمن انجام رسالت تبیین و آگاه سازی و ترویج فسادستیزی و مطالبه عدالت در دانشگاه ها، در جنبش نرم افزاری برای اهداف انقلابی میدان داری کنند.
9916/6132/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انقلاب حوزه وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است