Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - « سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) با استقبال از درخواست هیات رسانه ای افغانستان برای تاسیس « اتاق خبر مشترک رسانه های ایران و افغاستان »، تاکید کرد که دو کشور و ملت دوست و برادر افغانستان و ایران سرنوشتی به هم پیوسته دارند و نقش رسانه ها در تقویت این پیوند و تحکیم روابط و مناسبات تهران و کابل بی بدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، یک هیات 10 نفری متشکل از مسئولان نهادهای حمایتی از خبرنگاران و رسانه های افغانستان که سرگرم دیدار از جمهوری اسلامی ایران هستند، روز دوشنبه ضمن ملاقات با مدیرعامل ایرنا از بخش های مختلف اداره های کل اخبار داخلی ، اخبار خارجی و اخبار چندرسانه ای از نزدیک در جریان فعالیت حرفه ای خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفتند.
هاشمی با بیان اینکه « پیوند دیرین تاریخی ، فرهنگی ، عاطفی دو کشور همسایه در چند دهه گذشته مستحکم تر شده است»، اظهارداشت: سرنوشت ملت غیور و پر افتخار افغانستان همواره برای ما مهم بوده است و ایران امنیت و پیشرفت افغانستان را امنیت و پیشرفت خود می داند.
وی گفت که رسانه های افغانستان و ایران باید در مقابل هجمه های رسانه ای که درصدد تخریب روابط و مناسبات دو کشور و دو ملت همسایه هستند، با اقتدار و هماهنگی و همکاری بایستند و در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور تلاش کنند.
مدیرعامل ایرنا تاکید کرد که خبرگزاری جمهوری اسلامی نسبت به هجمه خبری رسانه های غربی برای تخریب روابط دو کشور همسایه بی تفاوت نخواهد ماند و براساس وظیفه و رسالت خود برای آشکار کردن واقعیت ها اقدام می کند.
هاشمی، حرکت افغانستان به سوی اقتدار ، انسجام و هویت ملی مشترک را آرزوی هر ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد : تشکیل نهادهایی مانند فدراسیون روزنامه نگاران و رسانه های افغانستان که در برگیرنده همه سلایق موجود است، یک حرکت امید بخش است.
وی به شهادت « محمود صارمی » خبرنگار ایرنا در افغانستان در سال 1376 اشاره و تصریح کرد: سالروز شهادت صارمی در ایران به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است و هر سال در این روز به شکلی گسترده سرنوشت و سرگذشت افغانستان در افکار عمومی ایران بازخوانی می شود.
مدیرعامل ایرنا با تاکید بر آمادگی دانشکده خبر ایرنا برای ارایه آموزش های تخصصی و حرفه ای خبری به خبرنگاران افغاستان برای ارتقای توانمندی حرفه ای رسانه های افغانستان ، زمینه را برای همکاری همه جانبه ایرنا با رسانه های افغانستان از جمله در عرصه خبری، عکس ، پژوهش و چندرسانه ای بسیار مناسب دانست.
در این دیدار « محمد فهیم دشتی » به عنوان سرپرست گروه اعزامی افغانستان گزارشی از فعالیت نهادهای صنفی و حمایت های آنها از اصحاب رسانه در افغانستان بیان کرد.
یکی از اعضای هیات رسانه ای افغانستان با بیان اینکه« ایران و افغانستان همسایه بوده ، هستند و خواهند بود و این جغرافیا قابل تغییر نیست» گفت که متاسفانه رسانه های افغانستانی از نگاه رسانه های غربی ایران را برای مردم افغانستان ترسیم می کنند ، تاکید کرد که ما باید برای تنویر افکار عمومی ، دادوستدها و تعامل خبری را گسترش دهیم.
دیگر اعضای این هیات راهکارهایی موثر برای ارایه تصویری حقیقی و شفاف از واقعیت های موجود دو کشور ایران و افغانستان از طریق رسانه ها های دو کشور مطرح کردند.
ایجاد اتاق مشترک خبر رسانه های ایران و افغانستان از جمله درخواست هایی بود که در این دیدار هیات افغانستانی برای بهبود روایت های خبری از دو کشور نزد افکار عمومی کشور مقابل مطرح کرد.
اعضای هیات رسانه ای افغانستان با تاکید بر اهمیت همگرایی رسانه های ایران و افغانستان، از نقش آفرینی گسترده زنان ایرانی در عرصه های مختلف به ویژه رسانه ها از جمله ایرنا ابراز شگفتی کردند.
مدیرعامل ایرنا با آرزوی موفقیت بیشتر برای اصحاب رسانه در افغانستان و با تاکید بر اهمیت گسترش روز افزون همکاری رسانه های دو کشور اظهارداشت: همه ما باید مدافع حقوق مردم باشیم و این یک تعهد اخلاقی و حرفه ای است.
آساق**1104 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي افغانستان ايران سيد ضيا هاشمي مديرعامل ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، به موضوع اختلاف ایران و کویت درباره میدان گازی آرش اشاره کرد و نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • استقبال از برنامه های نوروزی رسانه ملی
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • دهقان: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند